Latokartanon koulusta kokemuksia?
Hei, olemme juuri tekemässä kauppoja Viikon Latokartanon asunnosta ja haluaisin kuulla siellä asuvien kokemuksia Latokartanon peruskoulusta. Meillä tytär on menossa nyt kouluun, hän on ujonsorttinen ja hiljainen lapsi, joten minua kiinnostaisi kuulla koulun hengestä. Nuorempi tytär menee päiväkotiin, alueella lienee niitä useampia, joten uskoisin niiden suhteen olevan valinnanvaraa, mutta tuo kouluasia nyt erityisesti askarruttaa.
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 14:16"]
Jos et saa lastasi norssiin älkää muttako. Mitä se vihreys meinaa siinä kun lapsi kärsii. Vanhemmat ovat uskomattoman itsekkäitä. No muista että teitä on varoitettu.
nimimerkki kokemusta on
[/quote]
Miksi lapsi siellä Latokartanon koulussa kärsisi? Ihan tavallinen suomalainen koulu tuo on. Ei meidän lapset ainakaan siellä ole mitenkään kärsineet.
Hometta, kiusaamista, huono opetus, paljon suomea taitamattomia opiskelijoita ja rehtori hmm
no tuossa nyt tuli jo muutama syy miksi ei sinne ehdoin tahdoin kannata hakeutua
Me ollaan asuttu täällä puolisen vuotta. Rauhallinen ja siisti alue. Päivähoitotilanne tosiaankin huono, varsinkin kun ette voineet nyt hakea paikkaa syksyksi valmiiksi niin veikkaan että hankalaa tulee olemaan. Itse jouduin odottelemaan useamman kuukauden että sain lapseni lähipäiväkotiin, Viikinmäestä olisi saanut paikan nopeammin kun siine rakennettiin uusi päiväkoti. Mutta saattaahan sitä tuuri käymään ja saattekin paikan, kannattaa laittaa hakemus heti kun voitte! Kouluista ei vielä kokemusta, mutta Norssi tosiaan on "suositumpi" kuin Latokartanon koulu.
Viikissä toista vuosikymmentä asuneena voin todeta alueella tapahtuneen kahtiajaon: Viikin eteläpuoli (Viikin suoran puoli + siitä Norssin ympäristöstä) on hyvää aluetta, todella kylämäinen meininki ja turvallinen, sekä tuo hyvä koulu. Sitten se toinen, Kehän puoli on ongelma-aluetta, jossa koulusta ikävä kyllä kuullut huonoa. Lisäksi alueen keskusteluryhmissä törmää ongelmiin, jotka kasoittuvat nimenomaan tuolle toiselle puolelle. Itse asun eteläpuolella.
Päiväkotitilanteesta: on yksi Helsingin pahimpia. Kaikki aivan täynnä ja lisää tulee lapsiperheitä. Emme saaneet mekään alueelle lapsiamme hoitoon. Auto ehdoton, mikä on ristiriidassa alueen "ekohenkisyyden" kanssa.
Itse en missään nimessä suositele Latokartanon koulua, päinvastoin välttäsin sinne lapseni laittamista. Varsinkin jos on htään ujomman puoleinen. En ole aikuinen vaan alueella asuva nuori, jolla on tuoretta suoraan, Latiksessa opiskelleilta kuultuja kokemuksia. Lopetin juuri Norssissa peruskoulun, joten eniten tiedän millaista on ylä-asteellä Latokartanossa. Jos saat Viikin norssiin niin parempi. Perusteluina sanoisin että Latokartanossa on PALJON kiusaamista, päihdengelmia(varsnkin tupakka ja nuuska), huono yhteihenki= sitä koulua käy paljon onnettomia ihmisiä. En väitä että kaikki olisivat onnettomia varmasti sieltäkin löytyy muitakin piirejä kun ne huume-swägäri-bädäss-suositut kiusaaja jengit ja ne kiusatut syrjäyneet, mutta riski on suuri joutua ujona siellä kiusatuksi. Olen tosissani. Useilta olen kuullut huonoja kokemuksia ja nähnyt millaista siellä on. Ala-asteella Latiksessa saattaa olla parempi meininki, mutta epäilen. Jos Latikseen päädytte niin ole tarkkana ja seuraa miten hän voi. Jutele hänen kanssaan aina välillä siit millaista koulussa on, mutta muista useat eivät varsinkaan kun vanhenevat/ovat teini-ikäisiä kerro tottuuta vaan uskottelevat että kaikki on hyvin. Joten seuraisn että onhan hänellä kavereita (yritä katsoa myös millaisia hänen kaverinsa ovat, ja millaisia ne kaverisuhteet ovat ettei hän päädy piilokiusatuksi/ystäväpiirit ole sellaisia että hän voi huonosti). Jos näet yhtään että hän alkaa voimaan huonommin, saattaisi olla kiusattu, ystävyyssuhteet epäilyttäviä, orastavaa syömishäiriötä tms niin puutu ajoissa. Mutta varoittaisin ettet pakolla huomaa tai ikinä saa tietää vaikka hän olisi kiusattu ja asiat ovat huonosti, ainakaan ennen kuin on jo melkein myöhäistä. Nuoret ovat hyviä piilottamaan pahaa oloaan. Siksi en ihan kaikkea uskoisi, ja olisin hyvin kriittinen aikuisilta kuultuihin kokemuksiin Latokartanon koulusta, koska he eivät pakolla tiedä totuutta.
Minä olen kuullut paljon hyvää Latokartanon peruskoulusta. Tuttavillani on siellä ollut parikin lasta ja kuulemani mukaan erityisesti yläkoulun puolella on rento, yhteisöllinen ja jatko-opintoihin kannustava meininki. Opetusryhmät ovat pieniä ja opettajat ammattitaitoisia, eikä pienehkön oppilasmäärän takia ole vaarana "hukkua" massaan ja jäädä ilman opetusta. Koulua käsittääkseni kehitetään kovaa kyytiä, että se olisi jatkossa kilpailukykyinen Norssiinkin verrattuna alueen laajentuessa. Rehtorina on vissiin nykyään joku nuori mies.
Ihan ok koulu on, lapsi siellä 1.luokalla. Opettaja pätevä ja hyvä. Kiusaamisiin olen kuullut puututtavan herkästi, jos niitä on ollut.
Koulussa on käynnissä sisäilmatutkimukset. Käyttäjät ovat oireilleet. Vanhempia on tiedotettu asiasta.
Viikin norssi hyvä ja lukioon jos meinaa niin ka tulee olla yli 9.
Latokartanon peruskoulussa sisäilmatutkimukset meneillään. Homekoira merkannut tiettyjä kohtia erityisesti yhdessä aulassa. Osa lapsista ja opettajista oireilee, jotkut pahastikin. Vanhempia on informoitu keväästä asti wilmassa.
Vielä linkki tutkimuksiin:
http://www.hel.fi/static/kv/Tilakeskus/Kuntotutkimuksia/latokartano/Tau…
Varmaan tääkin häviää netistä, kun kaikki nyt voi lukea sen.
Mun tuttava lapsineen asuu siellä. Koulusta en ole kuullut pahaa sanaa, mutta lapsen päiväkoti oli joku muu kuin lähin mahdollinen, alueella niin paljon lapsia. Huomioikaa myös että alueella paljon "etnisyyttä". Nämä eri taustoista tulleet lapset ovat porukalla kiusanneet mun tuttavan lasta niin pihaleikeissä kuin päiväkodissa.
Älkää haukkuko latiksen koulua! Ku ette tiedä! Oon koko koulu urani siellä ollut. Hyvä koulu. Sitäpaitsi meidän luokan ope on paras minkä tiedän se kohtelee meitä reilusti ja yksilöinä jos on vaik sairauksija tai ahdistusta. Ja yleensä ei anna rangaistusta vaa mietitää ratkaisuja ja syitä. Kiusattukki mua on mut siihen puuttu heti ope ja sit kuraattori, koulu valmentaia ja reksi saman tien. Todellaki laitat muksus latiksee, mulla on vaa hyvää sanottavaa!!! Aijon jatkaa viel ens vuonna seiskalla siellä! Ja koko ylä-asteen!!!
pum hitalviloman jälkeen latikseen..jammu.
Viikissä vehreää. No nyt oli hyvä vitsi.
Mamukoulu. Hankkikaa koulupaikka Viikin norssista.
Kuka sun ope oli? Toivoftavasti ei samuli
Tässähän kysytään nimenomaan mielipiteitä ja niihin täällä on vastattu. Se joku äiti voi olla tyytyväinen siellä asumiseen kun lapsi on saatu lähipäiväkotiin ja lapsi käy iloisesti koulua norssissa mutta se asuinalue on rakennettu jo niin isoksi että lapsilukuun nähden siellä on aivan liian vähän päiväkoteja eikä paikkoja niissä kaikille riitä eikä koskaan ole riittänytkään. Nämäkin negatiiviset asiat ovat vain faktaa kyseisestä asuinalueesta mitä ei välttämättä tiedä ennenkuin niistä tietävät heille mainitsevat. Kyllä minäkin haluan kuulla myös asuinalueen ongelmakohdat. Asunnon myyjät kertovat aina kaiken positiivisen. Ei niillä huonoilla ja ongelmallisilla asioilla asuntoja myydä. Tottahan on puhuttu kun on mainittu monista päiväkodeista lähistöllä yms.. MUTTA eihän kukaan ole maininnut niiden täynnä oloista tai pitkistä hoitopaikka jonoista paitsi ne jotka ovat sen kokenut. Kyllä minäkin haluaisin tietää sen todellisuudenkin asioihin eikä vain myyntipuhetta paikasta. Aurinkolahdessakin myytiin asuntoja merinäköalalla mutta myyjä ei kertonut ostajille että 2v eteenpäin niin siihen eteen rakennetaan toinen samanlainen talo.