Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MITÄ TEILLÄ SYÖDÄÄN TÄNÄÄN?

Vierailija
14.09.2012 |

Kertokaa rohkeasti!

Teen viikon ruokalistaa, alkaen huomisesta! Keräisin mielelläni ideoitanne listaani! Kiitos!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy kinkkukiusausta ja siskonmakkarasoppaa

Vierailija
2/18 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehtyä pizzaa Anna-Leena Härkösen ohjeella (Kankkuspizza).

Huomenna savustetaan tuoretta merilohta (suoraan kalastajalta).

Sunnuntaina grillataan lammasta (suoraan tilalta suomalaiselta lammastilalta eikä mitään uusiseelantilaista jäisenä matkustanutta).

Ens viikosta ei vielä tietoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaina grillataan lammasta (suoraan tilalta suomalaiselta lammastilalta eikä mitään uusiseelantilaista jäisenä matkustanutta).

Me syödään 2 kertaa päivässä lämmin ruoka! Ja ne ovat aina eri ruoat!

Vierailija
4/18 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan tarkkaan vielä tiedä, mitä kalaa ja missä muodossa, kun onkimies on vielä vesillä. Joko keitettynä tai paistettuna, lisänä uusia pottuja. Pitääkin lähteä tästä nostamaan sipulit. Tämä siis päivällinen.

Aamupäivällä on syömässä 4 henkeä, joille teen pyttipannun tapaan eilisiä keittopottuja ja pakastimen pohjalta löytynyttä pihvilihaa, jonka alkuperäinen pakastuspäivä ei ole enää muistissa. On meillä koiria, joille se kelpaa jos osoittautuu ihmisravinnoksi kelpaamattomaksi.

Vierailija
5/18 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 jatkaa: yleensä meilläkin tehdään lämmin ruoka vain kerran päivässä, kun aamupäivällä ei ole kotona syöjiä.

Jos on - kuten tänään - tehdään sitten jotain. Ehkä puuroa, munakasta, lämmitetään eilistä tai kuten tänään, sitä pyttipannua.

Viikonloppuna voi olla kolmekin lämmintä ruokaa: aamupuuro tai joku muu edellä mainituista, päivällinen ja vielä illalla jotain, ehkä pizzaa tai muuta sellaista.

Vierailija
6/18 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään ole kuin yksi lämmin ruoka ja joskus ei sitäkään, mennään salaateillakin välillä.

Vierailija
7/18 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla kaksi eri lämmintä ruokaa päivässä, vaikka listaisi vain yhden. Meillä syödään lounaaksi edellisen päivän päivällisen loput ja tehdään vasta päivälliseksi uusi ruoka. En todellakaan halua viettää tuntikausia keittiössä, kun aikaa menee salaattien tekoon, tiskauksiin, iltapaloihinkin ja olisi vielä muutkin kotityöt ja pihatyöt tehtävänä.

Vierailija
8/18 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli pakastealtaasta peruna-keittokasvispussi ja sekaan makkaraa paloina ensin vähän pannulla käristettynä. Lisätään kasvisliemikuutio. Heleppoa ja nopeaa ja lasten ikisuosikki :D

Vierailija
9/18 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään Saarioisten lasagnea ja jäätelöä jälkkäriksi, lauantaina Saarioisten kinkkukiusausta ja sunnuntaina mennään ehkä Raxiin.

Vierailija
10/18 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla pitsapäivä. En vielä tiedä tilataanko valmista vai tehdäänkö itse. Tai siis tekeekö mies, kun minä olen sairaana. Kunhan jaksan tästä nousta, teen aamupalaksi/lounaaksi munakasta itselleni.

Vierailija
11/18 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapullia (itse tehtyjä) tomaattikastikkeessa ja täysjyvä spaghettia, kurkkusalaattia mummon kasvimaan kurkuista ja oman puun omenoista.

Eilen haettiin kiinalaista ja huomenna voisin tehdä jotain kalasta, en tiedä vielä kun tänään on kauppapäivä.

Vierailija
12/18 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten eilistä possupataa. Ite meen iltaan töihin, joten mies päättää päivän eväät.

Vierailija
13/18 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lämmin ruoka, kun koululainen syö koulussa ja nuoremmat lapset päiväkodissa sen lounaan...

Vierailija
14/18 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut viikon ruuat: kaalilaatikko, kalakeitto, spagettikauhelihakastikkeella, lihapullat muusilla...

Vierailija
15/18 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paistinperunoita ja fetasalaattia. Huomenna sukulaisen synttäreille, joten siellä syödään mitälie. Sunnuntaina varmaan kokonainen kana uunissa + riisiä.

Vierailija
16/18 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna tai sunnuntaina poronkäristystä ja muusia. Nämä tiedossa tällä hetkellä.

Vierailija
17/18 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lounaaksi teen varmaan mulle ja lapselle munakkaan, yleensä syödään edellisen päivän päivällisen jämiä, mutta eiliseltä ei tällä kertaa jäänyt mitään.

Vierailija
18/18 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kyllä meillä on viikonloppuna vain kerran päivässä lämmin ruoka. Aamupäivällä syödään brunssi noin klo 10-11 aikaan riippuen milloin herätään (mulla menee vkl-aamariin lehden lukuineen yleensä noin 1,5h). Joskus käydään ensin aamulenkillä ja syödään vasta sitten. Iltaruoka on klo 16-20 riippuen muusta päiväohjelmasta (tarvittaessa iltapäivällä välipala) ja kuinka pitkäkestoista ruuanlaittoa harrastetaan. Meillä ruuanlaitto on sekä minun että mieheni harrastus ja ruokaa tehdään ajan kanssa. Arki-iltaisin tehdään ns.perussafkaa ja päivällä syödään työpaikkalounas.