Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä "pakko lukea kirjat" olet lukenut ja mitä mieltä olit?

Vierailija
13.09.2012 |

Itse olen lukenut harry potterit ja twiglight sarjan - ja oli aivan älyttömän hyviä!!!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humiseva harju, loistava kirja, luettu moneen otteeseen.

Vierailija
22/26 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aleksis Kiven tuotanto on tylsää, paitsi Nummisuutarit on ihan hauska. Juhani Ahon ja muiden aikalaisten kirjat ovat nykylukijalle aika tylsiä, Minna Canthin tekstit ovat kuitenkin koskettavia. Mika Waltarin romaaneista olen lukenut lähes kaiken, suosikit ovat toki tätä pakko lukea -osastoa. Sinuhe, Johannes Angelos, Mikael Karvajalka, Mikael Hakim ja Turms kuolematon ovat suosikkeja, jotka olen lukenut useasti. Väinö Linna on loistava.

En jaksa kirjoittaa ulkomaalaisista. Mainitaan nyt vaikka James Joyce, jonka kirjat ovat käsittämättömiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pohjan tähden alla -trilogia

Tuntematon sotilas

Sinuhe egyptiläinen

Kalevalakin on mielenkiintoinen opus, huima seikkailu.

Vierailija
24/26 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harry Potterit olen lukenut lapsille. Mun mielestä "pakko lukea kirjoja" on klassikot ja muut sellaiset teokset, jotka ovat olleet merkittäviä omana aikanaan tai ovat sellaisia nyt. Olen pyrkinyt niitä lukemaan mahdollisimman monta, mutta ei yhden ihmisen elämä riitä kaikkien lukemiseen :) Onhan niitä kaikenlaisia "lue edes nämä"-listoja. Niistä mulla on yleensä melkein kaikki luettuina. Twilight-kirjoihin en ole vielä niillä listoilla törmännyt, enkä tosiaan aio koskaan lukea niistä yhtäkään.

Vierailija
25/26 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potterit (hyviä) True blood > Charlaine Harrisin kirjat on hyvää viihdettä, Sinuhe egyptiläinen (mielenkiintoinen, pitää lukea uudstaan) tässä nyt muutama.

Vierailija
26/26 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pidin niistä todella. Suosikit Valtakunan salaisuus ja Ihmiskunnan viholliset.

Sofi Oksasen Puhdistus; inhosin sitä. Yliarvosttua väkivallallaja räällä revittelyä.

Katja Kettu, Kätilö; sama kuin Sofin kirja. Se parani loppua kohti, kun palaset nivoutuivat yhteen, mutten pitänyt ylettömästä iljettävyyksien kuvailusta, tarkoituksellisesta vaikealukuisuudesta ja kielen ontumisesta. Murre oli epäonnistunutta, seassa nykytermejä jne.

Paulo Coelho: Veronica päättää kuolla. Portobellon noita. Ensimmäisestä pidin, se oli yllättävä, vaikka tiesin Coelhon naureskellun maineen. Toinen oli jo liikaa, en jaksa lukea hänen sisäisestä tytöstään enää yhtään kirjaa.

A-L Härkösen kirjat: useamman olen lukenut. Jossakin määrin pidän, kieli on usein sujuvaa ja luontevaa, mutta pinnalle tulee ihan liikaa kirjailijan oma kikeryys ja AV-mammamaisuus, yäh.

Arto Paasilinna: kuusi kirjaa lukenut, sitten kyllästyin. Näistä suosikki oli Auta Armias.

Olisihan näitä. Jottei mene ihan haukkumiseksi, kerron joitakin kirjoja, joista olen pitänyt.

- Maritta Lintusen koko tuotanto. Erityisesti novellikokoelma Ovisilmä

- Merete Mazzarella. Luin viimeksi Ainoat todelliset asiat

- Elina Tiilikka: Myrsky

(luen aika paljon suomalaisia naiskirjailijoita koko ajan)

Nyt on kesken mieskirjailija; Harri Närhi, Apinamorsian. Odottamassa Anu Silfverbergin He eivät olleet eläimiä (novelleja)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi