Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rönttä-Reetasta tyylikkääksi?

Vierailija
13.09.2012 |

Minä olen jo vuosia halunnut tehdä muutoksen ja alkaa näyttää tyylikkäältä. En enää jaksa hävetä itseäni, järkyttäviä kuteitani ja rumaa naamaani. Haluaisin muuttua sellaiseksi "hienoksi naiseksi", joka meikkaa jokaisena päivänä ja kulkee tyylikkäissä vaatteissa. Luonnostani olen laiska ja ruma verkkaripelle, joka ei millään jaksaisi meikkailla ja kötöstää hiusten kanssa. Mutta nyt on mennyt itseinho jo niin pitkälle, että haluan muuttua! Tuntuu että en voi katsoa edes telkkaria mieheni kanssa, kun siellä on nämä laitetut daamit ja tällainen petolinnun hanuri istua tursottaa miehen vieressä!

Mistä kannattaisi aloittaa, että saisi tavaksi ja rutiiniksi kauneudenhoidon ja muodin?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meinaan yhtäkkiä meinaat uusia kaiken luultavasti vaan väsähdät kaikkien muutosten ja uusien rutiinien kanssa.

Voit valita aloittaa joko vähittäisestä vaatevaraston uusimisesta tyylikkäämpään suuntaan tai sitten muusta ulkonäöstä, eli vaikka uusia kampauksen ja opetella tehokkaasti ja nopeasti tehtävän arkimeikin. Esim. kotimaisen meikkitaitelija Mariela Sarkiman kirjassa "Make-up Bible" on hyviä neuvoja meikkialoittelijalle, miten saa esim. huolitellun työmeikin 5-10 minuutissa aikaan.

Vierailija
2/8 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti naisellisempaan/tyylikkäämpään suuntaan.

Tosiaan tee muutos kerrallaan, tässä jotain vinkkejä:

1) opettele meikkaamaan - mene vaikka kosmetiikkaosastolle ja pyydä neuvot hillittyyn, siistiin meikkiin

2) satsaa muutamaan laadukkaaseen meikkituotteeseen. Varsinkin puhdistusaineet ja meikkipohja kannattaa olla hyviä, laadukkaita tuotteita. Ihohuokosiin pakkautuva, vääränvärinen meikkivoide tai hilseilevä iho tms. tekee heti ei niin huolitellun vaikutelman.

3) kampaus kuntoon. Jos olet vuosia käynyt samalla kampaajalla ja hiuksesi eivät mielestäsi ole tyylikkäät, vaihda kampaajaa! Etsi mieluisia tyylejä vaikka lehdistä ja esitä niitä kampaajalle. Hän osaa sanoa sopiiko ne sinulle ja myös toteuttaa ne. Opettele laittamaan hiuksesi siististi. Huolehdi, että sinulla on aina hyvä väri, vaikka sitten itse laitettuna, mutta ei voimakasta juurikasvua jne.

4) Etsi vaikka kirjastosta käsiisi naistenlehtiä, joissa on ohjeita peruspuvuston rakentamiseen. Harva oikeasti pärjää näillä 10 vaatteella, joissa jutuissa on, mutta siitä saa jo hyvän käsityksen mitä kannattaa hankkia. Tutki lehtiä, kuvastoja jne. jotta saat käsityksen, mistä itse pidät ja mistä et.

5) Varaa aika pukeutumisneuvojalle. Isommilla liikkeillä ainakin palvelu on ilmainen. Toki olettavat että ostat sitten samalla paljon. Mutta voithan päättää budjettisi mukaan, että ostat vaikkapa yhden vaatteen nyt.

6) Satsaa laatuun myös vaatteissa. Älä sorru halpoihin rytkyihin vain, koska haluat laittaa koko vaatekaapin kerralla uusiksi. Luo itsellesi suunnitelma, mitä tarvitset ja hankit ne pikkuhiljaa. Esim. siisti perusneule syyskuussa, siistit suorat housut/farkut (mitä sitten eniten käytät esim. töissä) lokakuussa, kunnolliset nahkakengät marraskuussa jne.

7) Muista alennusmyynnit! Itse olen säästänyt vasta vasten rahaa aleja varten, ja silloin ostan laatua halvalla! En koskaan osta alesta kympin paitoja 2 eurolla, vaan sitten niitä 100 euron paitoja 30 eurolla! Tai 300 euron takin 150:lla jne. Eli tässäkin pätee vähemmän on enemmän! Voit käydä jo etukäteen katselemassa, mitä haluat ja mennä sitten aleaikaan ostamaan. Sama koskee kosmetiikkaa. Itse olen löytänyt omat suosikkini kosmetiikan suhteen, osa näistä on säännöllisesti esim. 3+1 päivillä jne. alessa. Varaudun aina siihen, että ostan silloin jotain, mikä kohta loppuu.

8) Millainen olemuksesi muuten on? Auttaisiko liikunnan lisääminen ja ruokavalion tarkistaminen? En tarkoita nyt vain mahdollista laihduttamista, vaan yleistä olemusta. Liikunta parantaa ryhtiä, kiinteyttää jne. Terveellinen ruokavalio ja riittävä veden juonti vaikuttaa ihoon monella tavalla (ihon väri, näpyt jne).

9) Älä unohda hymyä ja positiivista asennetta! Se kantaa paljon pidemmälle kuin tyylikkäimmätkään vaatteet!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy hyvällä kampaajalla säännöllisesti. Säännöllisyys on hiustenlaiton a ja o, ylikasvanut kampaus tai pelkkä suorana roikkuva pitkä tukka on lattea ja epäsiisti. Pidä tarkka huoli puhtaudesta (hiukset, hampaat, kasvot, kroppa). Käytä hyviä puhdistustuotteita, kevyttä tuoksua, laadukkaita meikkejä. Älä meikkaa paljon jos et osaa kunnolla. Käy hammaslääkärillä säännöllisesti hampaiden putsauksessa, samoin ihonpuhdistuksessa.

Satsaa vaatteissa laatuun, myös kotivaatteissa. Ei räjähtäneitä polvipussiverkkareita ja haalistuneita t-paitoja. Osta parit kunnolliset kotivaatteet ja pese nekin yhtä usein kuin muutkin vaatteet.

Kun saat perusjutut kuntoon, niiden ylläpitäminen on helppoa.

Vierailija
4/8 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on työkin sellainen, ettei paikan päälle parane saapua laittautumatta, mutta olen kyllä aina laittanut itseäni.

En ole mikään megapalkkainen, ihan keskiansiot varmastikin. Kuitenkin kiinnitän jatkuvasti huomiota siihen, millaisia valintoja naiset tekevät asusteissaan, kengissään, vaatteissaan ja hiuksissaan.

Itse ostan edullisesti, useimmiten alesta. Olen keskittynyt vain tiettyihin liikkeisiin, joisa vaatteeni ostan ja ne ovat Zara ja Mango. Turha ostaa Vero Modasta, Hennesiltä, jne. Vaatteet ovat halpoja joo, mutta huonosti leikattuja, epänaisellisia ja ruman värisiä.

Zarasta saa aina hyvin leikattuka, istuvia ja tyylikkäitä vaatteita. Saatan ostaa silloin tällöin hennesiltä, mutta ehkä jonkun t-paidan korkeintaan. Kun ostan aina Zarasta tai Mangosta, ei tyyli rönsyile.

Kenkiin satsaan. Yhdet kunnon korkkarit ja saappaat vuodessa ainakin. Ja ballerinat, mutta sellaiset jotka eivät peitä koko jalkapöytää vaan paljastavat varpaiden cleavagen.

Takki ei voi olla halpa. Ostan kunnon takin, joka on naisellinen ja istuu. Se on niin iso ja paljon käytetty vaatekappale, että pilaa kokonaisuuden täysin, jos on huonolaatuinen tai epäistuva. Kunnon takki säilyy hyvin hoidettuna vuosia.

Hiukset on pitkät, mutta malliinsa leikatut. Värjään ne astetta tummemmaksi kuin oma väri kotikonstein ja leikkaan parin-kolmen kuukauden välein kampaajalla muotoonsa. Ne saa nopeasti kiinni ja koska niissä on malli, ne saa föönattua parin tuotteen avulla kauniiksi.

Meikkiä pitää olla. Kulmien muotoilu ja ripsen kääntäjä on kaiken a ja o. Aurinkopuuteri ja poskipuna ei ole pahitteeksi.

Vierailija
5/8 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui vielä tuo kotivaate-puoli, mitä joku jo neuvoikin! Eli tosiaan myös kotiin mielummin kahdet siistimmät rennot housut ja trikoopaidat tms. kuin 10 roikkuvat rytkyt! Satsaa myös niissä laatuun ja heitä ne virttyneet ja kuluneet vaatteet pois!

Itse käytän töissä siistejä toimistovaatteita, mutta kotona vaihdan kiireesti vaatteet rennompiin. Siistit housut (vaikka olisi trikoota tms. esim. laadukkaat jumppahousut) ja kiva trikoopaita, mukava ja siisti huppari tai ns. kotineule. Vapaalla käytän myös tennareita, huppareita ym. jäänteitä huolettomilta poikatyttöajoilta, mutta nyt pidän huolen, että ne ovat siistejä ja puhtaita. Satsaa siis myös koti- ja ulkoiluvaatteisiin.

Pukeudu siis tilanteen mukaan siististi! Koulun tai päiväkodin ulkoilupäivässä vanhempien kanssa ei ehkä kaikkein toimivin asu ole mustat suorat housut ja nilkkurit, vaikka haluaisitkin olla hieno rouva ;) Ne hienon rouvan vaattee sopivat sitten paremmin vaikkapa asuntolainaneuvotteluihin tai työkaverin eläkejuhliin =)

Niin, ja älä unohda koruja ja muita asusteita! Hanki pikkuhiljaa itseäsi miellyttäviä koruja ja käytä niitä tilanteen mukaan. Muista, että tässäkin vähemmän on enemmän! Älä laita kerralla roikkuvia, isoja korvakoruja, näyttävää kaulakorua, useita rannekoruja ja sormuksia. Jos korvikset ovat näyttävät, kaulakoru on hillitympi tai ei ollenkaan jne.

t. se 9 kohdan listan tekijä

Vierailija
6/8 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mangon laatu on heikkoa ja leikkaukset... No, kaupassa myyvät vaatteen mutta kotona pidemmän päälle harmittaa.

Toinen Rönttönen täällä, ja ihan samoissa ajatuksissa. En ole läheskään 24/7 tyylikkyystasolle pyrkimässä mutta minusta esimerkiksi omasta itsestä huolehtiminen on ihan ykkösjuttu tässä meitsi kuntoon -projektissa.

Käy liikkumassa, aloita esimerkiksi uusi mieluinen harrastus.

Kauneusasioissa kannattaa minusta lähteä ihan ihon ja hiusten hoidosta: osta ja käytä kuorintavoiteita, vartalovoiteita, kasvorasvoja jne. Kerran viikossa kuorinta olis hyvä, ja tuloksia tulee.

En aiemmin käyttänyt hiushoitoaineita, mutta nykyisin olen niiden kova kannattaja. Marketin LV tosin toimii ihan yhtä hyvin kuin se kympin ihanan hajuinen aines, osta se johon budjetti helpommin taipuu.

Vaatteet ovat mulla vielä ratkaisematon kysymys: muutamiin kalliisiin juttuihin olen ollut niin tyytyväinen etten ikinä henkkismaukkiksiin enää rahojani kaataisi - mutta toisaalta HM:sakin on laadukkaita rytkyjä. Pitäisi vain osata jättää ne halpalumput kauppaan samalla reissulla.

Vierailija
7/8 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipasit neuvoja, että saat kauneudenhoidon ja pukeutumisen rutiiniksi. En tiedä, onko sinulla nyt mitään rutiineita, joten neuvot voi olla turhiakin, jos teet jo jotain. Mutta..

Pese kasvot aamuin illoin kunnollisilla puhdistusaineilla, ja laita sen jälkeen ihollesi sopivaa kosteusvoidetta ja silmänympärysvoidetta.

Ehosta kasvoja hieman myös kotipäivinä. Kulmat kuntoon ja sipaus ripsiväriä tuo jo ihan erilaisen fiiliksen päivään.

Pese hampaat aamuin illoin ja käytä joka päivä hammaslankaa. Pidä muutenkin huoli hampaistasi, käy hammaslääkärissä/suuhygienistillä säännöllisesti ja käytä joka aterian jälkeen ksylitolipurkkaa/pastilleja.

Kampaa hiukset joka aamu, ja laita ne jotenkin. Vaikka olisit vain kotona koko päivän, älä kulje tukka pystyssä! Jos hiukset on pitkät, sipaise ne kiinni nipsulla tms. tai käytä suoristusrautaa tms. etteivät vain roiku pitkin päätä. Jos hiukset on lyhyet, kampaa ja laita ne malliinsa, ihan joka päivä! Etsi malli, joka helppo laittaa tai toimii ilman kummempia laittamisia.

Vaikka olisit koko päivän vain kotona, pue yllesi kivat vaatteet. Älä niitä 10 vuotta sitten hankittuja, virttyneitä ja liian isoja gollegevaatteita tai älä kulje koko päivää yöpaita päällä. Siitä tulee nuutunut olo. Vaikka kulkisit villasukat jalassa kotona, katso että ne ovat ehjät ja siistit.

Vierailija
8/8 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta. Hoikalle sopii myös verskat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän