Tampereella asujat, ohoi - viihdyttekö? Suositteletteko?
Helsinkiläinen perhe suunnittelee muuttoa Tampereelle. Suosittelettko? Mitkä alueet ovat hyviä jne? Miten koulut jne?
Kaikki info tervetullutta:)
Kommentit (16)
Enkä muuta pois. Pyynikki on aika kallista ja arvostettua aluetta, mutta jos on rahaa niin mikäs siinä.
Lähiöissä on taas lapsien kanssa helppo tutustua muihin ihmisiin, aika helposti naapurit tervehtii ja tulee jutteleen. Keskusta on vähän sisäänpäin kääntynyttä, mutta niinhän se kaikkialla onkin.
On todella hienoa ja arvostettua aluetta. Riippuen mistä päin pyynikkiä katsoo, mutta matkaa keskustaan 2-3km, mutta kuitenkin harjun suojissa keskustan hulinoilta.
Itse haaveilen pyynikintien 33-> kerrostaloista, mutta valitettavan harvoin asuntoa myynnissä ja JOS sieltä tulee kolmio tai neliö myyntiin, on hinta tähtitieteellinen.
Lisääkin saa kertoa! Erityisesti pks:lta Tampeereelle muuttajat!
Näin Helsingin hintatasoon tottuneelle Tampereen kalleimmatkin seudut on ihan inhmillisissä hinnoissa vielä:)
Kerro vielä, että oletko kiinnostunut alakouluista vai yläkouluista vai molemmista, niin voi tulla enemmän vastauksia tuohon kohtaan...
Tuntuu että olen oman kaupunkini löytänyt. Koivistonkylä-Veisu-Korkinmäki-Muotiala -suunta on kivaa aluetta lapsiperheelle ainakin.
Kerro vielä, että oletko kiinnostunut alakouluista vai yläkouluista vai molemmista, niin voi tulla enemmän vastauksia tuohon kohtaan...
Alakouluista, kiitos=)
Tuntuu että olen oman kaupunkini löytänyt. Koivistonkylä-Veisu-Korkinmäki-Muotiala -suunta on kivaa aluetta lapsiperheelle ainakin.
Itse valitsisin myös nämä kaupunginosat jos muuttaisin (takaisin) Tampereelle.
enkä voisi kuvitellakaan muuttavani pois :)
Tampere on juuri sopivan iso ja pieni kaupunki. Paljon luontoa ja nää meidän järvet tässä ympärillä on parasta Mansea!Me asutaan Nässyn rannalla mutta ollaan asuttu myös toisella puolella kaupunkia Pyhäjärven rannalla.
ja täällä on palvelut kunnossa. Täällä on perinteisiä vanhoja asuinalueita kuten Lielahti, Kalkku ja Ikuri. Mitä lähempänä Näsijärveä sitä parempi ja siksi mekin asumme Lielahdessa Pohtolassa missä on vanhaa omakotialuetta. Lielahden keskustasta löytyy paljon palveluja, kunnon koulut ja tulevaan Lielahti-keskukseen tulee kirjasto yms. Itse koen länsi-Tampereen joten viihtyisämmäksi kuin toisen puolen kaupunkia.
enkä voisi kuvitellakaan muuttavani pois :)
Tampere on juuri sopivan iso ja pieni kaupunki. Paljon luontoa ja nää meidän järvet tässä ympärillä on parasta Mansea!Me asutaan Nässyn rannalla mutta ollaan asuttu myös toisella puolella kaupunkia Pyhäjärven rannalla.
Näin pääkaupunkiseutulaisena en ole koskaan osannut pitää Tamperetta kuin keskisuomalaisena keskikokoisena tuulipuku- ja teollisuuskaupunkina.
omani on Tammelassa kuvataideluokalla ja on tasokas koulu.
Niin ja Tampereella asutte koko ikä. On oikeasti Suomen paras kaupunki!
lisäksi kivoja asuinalueita ovat Käpylä, Lappi ja Petsamo. Juhannuskylässäkin mukavia alueita.
Tammelan ja Johanneksen koulut molemmat kivoja. Tammela on valtavan iso, Johannes on tunnelmaltaan melkein kuin kyläkoulu keskellä kaupunkia.
Tampereesta löytyy vasta muutamalta kuukaudelta, mutta minä olen viihtynyt ihan kivasti. Muutimme pääkaupunkiseudulta. Kaupunki on kiva, keskustaan lyhyt matka, palvelut lähellä ja vähän väliä joku kiva tapahtuma (ainakin kesällä). Kavereitakin olen saanut lapsiperhejutuissa, joita on pienille paljon.
Ainoa miinus on meillä pitkä matka sukuloimaan ja kavereiden luo. Eikä meillä ole minkäänlaista tukiverkkoa, mutta sitähön se on monelle vaikka sukua olisi lähempänäkin.
Mutta välttäisin keskustorin ympäristöä, siellä PALJON päihdeongelmaisia nykyään. Ongelma räjähtänyt käsiin, en tiedä miksi.
mm. Pappila, Takahuhti, Huikas, Irjala.
Ja hiiop: onko Pyynikki hyvä alue? Ihania taloja ainakin!