Voiko psykologi joutua mielisairaalaan itse?
Kuulin naisesta joka toimi kriisitehtävissä ja sai burnoutin itse..kannattaa varoa liikaa kunnianhimoa ei hyvä asiassa missään ammatissa!
Kommentit (9)
teenkö viranomaispyynnön ja rikosilmoituksen ihmisten henkilötietojen levittelyn ja vainoamisen kautta?
Suurin osa paranee ja valmistuu. Mutta alttius varmaan on olemassa ja onhan tuo duuni aika mahdotonta.
Terveysalan ammattilaiset ja varsinkin henkisen puolen ovat täydellisiä yli-ihmisiä. Siksi heitä voi myös syyttää ja laittaa vastuuseen ihan mistä vain, koska he eivät erehdy, eivätkä tee virheitä. Jos joku epäkohta löytyy, se on harkittua pahuutta:D
teenkö viranomaispyynnön ja rikosilmoituksen ihmisten henkilötietojen levittelyn ja vainoamisen kautta?
Minulle ei ainakaan avautunut tässä viestiketjussa kenestä on kyse ja ihan yleisesti kuka tahansa voi joutua mielisairaalaan tai mielenterveyspalvelujen pariin, yhtä tärkeää on hoidattaa henkistä puoltaan kuin fyysistäkin, fiksu hakeutuu hoitoon sitä tarvitessaan.
Psykologi voi olla oman alan ammattilaisena töissä vaikka mainostoimistossa. Psykiatri ei.
Suurin osa paranee ja valmistuu. Mutta alttius varmaan on olemassa ja onhan tuo duuni aika mahdotonta.
ole jotain häikkää päässään....? Kaikki eivät vain tajua sitä itse. Ja kun sitä ei tajua itsessään, toisessa sen näkee erityisen hyvin...
MOnella alalla sen häikän joutuu kohtaamaan jotta voisi tehdä työtään, mutta suurimmalla osalla "tavis-aloja" se oma häikkä ei välttämättä ikinä nouse tajuntaan, kun voi porskuttaa koko elämänsä vain taivastelemalla muiden häikkiä..
ja lääkäri voi sairastua vakavasti
Ei ammatti anna suojaa mielenterveyden tai terveyden ongelmilta.
ja varsinkin ne joiden ammatissa on suuri sijaistraumatisoitumisen vaara.