Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä liian vaatimaton 50v lahja isälle?

Vierailija
02.06.2015 |

Isäni täyttää ensi kuussa 50v ja mietiskelen tässä lahjaa. Hän harrastaa golfia, mutta en osaa ostaa mitään golfjuttuja kun ne on kuitenkin sitten vääränlaisia tai väärän merkkisiä. Mietin vain, että arvostaisitko SINÄ (about saman ikäinen nainen tai mies) jos saisit lapseltasi lahjaksi kuvakirjan/valokuva-albumin missä on lapsista ja sinusta yhteiskuvia? Onko ihan typerä idea?

- Parikymppinen tyttönen

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lahja.Varmasti ilahtuisi.Itse ilahtuisin todella

Vierailija
22/40 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täytin 50v, en saanut lapsiltani lahjaa. Itse tätä heiltä pyysin, koska tiesin rahavaransa ja elämäntilanteensa, nuorin oli tuolloin vielä 12v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:13"]

Sellainen kuvakollaasi lapsista sopii isänpäivään. Synttärilahjana mauton ja heppoinen. Ja todella lapsellinen aikuiselta ihmiseltä. Antakaa lahjakortti tai matka tai jotain kunnollista yhdessä.

[/quote]

Kuinka moni lapsi osaa tehdä itse jonkun kuvakollaasin? Tuskin kovinkaan moni. Musta AP:lla on hyvä idea mutta mä olenkin yli 50v äiti ja osaan arvostaa yhteisiä muistoja. Pelkkä lahjakortin ostaminenhan tarkoittaa yleensä sitä, että parempaa lahjaa ei ole keksitty/ehditty ostamaan. Lahjakortissa ei ole mitään arvokasta, paitsi ehkä hinta. N55

Vierailija
24/40 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nimenomaan jokainen tumpelo lapsikin osaa tehdä kuvakollaasin. Ap ei edes ole lapsi, vaan aikuinen.

Vierailija
25/40 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:18"]

No nimenomaan jokainen tumpelo lapsikin osaa tehdä kuvakollaasin. Ap ei edes ole lapsi, vaan aikuinen.

[/quote]

No AP on sen verran "vanha" että hänen lapsuuskuvansa TUSKIN ovat missään muistitikulla, vaan ne pitää ehkä erikseen etsiä jostain vintiltä jne missä ikinä ovatkaan. Niin kuin joku sanoi niin tällasen kuvakollaasin tekemiseen saattaa hyvinkin kulua yhtä kauan aikaa kuin siihen kuuluisaan villapaidan kutomiseen. Jota muuten harva 20v tekee nykypäivänä, emme elä enää kivikaudella =D

Vierailija
26/40 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulossa 50v synttärit kohtapuoleen ja mietin, että omista paperikuvista sekä äidin ja isän sekä sisarusten albumeista voisin keräillä kuvakoosteen, joka pyöris synttäreiden aikaan jossain. Kuvia siis myös sukulaisista, työkavereista jne. vuosien varrella, jotka tulis kenties synttäreitä juhliin.

Siinä sit vois samalla tollasen kuvakirjankin tehdä.

Vierailija
27/40 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äeti täytti 50 tuossa joku vuosi sitten ja sai veljiltään rouvineen lahjaksi CD:n, johon oli yksi enoista skannannut, kuvannut ja polttanut vanhoista valokuvista semmosen kuvakollaasin, missä oli jus lapsuuskuvia äitistä ja kaikkia sukulaisten albumeista koottuja kuvia äetistä veljineen ja lopulta hänestä aikuisena ja meistä hänen lapsistaan. Semmonen elämänkaaridiashow siellä oli.

Kukaan ei nykyään edes muista mitä muuta se sai lahjaksi, mutta tota cd:tä se kahtelee joskus ja on mulle tässä muutaman vuoden aikana puhunut siitä useammankin kerran. 

Vierailija
28/40 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä lahja olisi! Fyysinen kirja jota voi selailla, joka löytyy hyllystä milloin vain selailtavaksi. Pitäisin kyllä. Olisi sinun tekemä, yksilöllinen ja isäsi elämän tärkeimmistä asioista eli sinusta ja perheestä!

t. M52

Vierailija
29/40 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon parempi lahja kuin joku golfmaila, jonka kuka tahansa voi ostaa kaupasta rahalla! Ei vanhemmat lapsiltaan koskaan mitään kallista halua. Itse olen saanut lahjaksi jotain itsetehtyjä juttuja. Ja ovat ihan huippuja. Et tiedä, kuinka ylpeä olen, kun voin näyttää jollekin, että mitä oma parikymppinen lapseni on minulle itse tehnyt! 

Vierailija
30/40 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen kuvakollaasi lapsista sopii isänpäivään. Synttärilahjana mauton ja heppoinen. Ja todella lapsellinen aikuiselta ihmiseltä. Antakaa lahjakortti tai matka tai jotain kunnollista yhdessä.

Taidat olla ikävä ihminen. Tai ehkä pelkästään tyhmä.

Vierailija
31/40 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpa kurja tyyppi.

Vierailija
32/40 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin jossain kaupassa löylykauhan, joka oli golfmailan näköinen. Onko isäsi saunoja? Tuo kuvakirja on kyllä myös hyvä idea. Itse teetin äidilleni palapelin omista kuvista ja hän tykkäsi siitä tosi paljon.

Olen golfaaja ja kaiken maailman golfiin liittyvä krääsä on ehdoton EI! Jos jotain golfiin liittyvää haluaa lahjoittaa, niin sitten lahjakortti golfkauppaan.

Mutta AP:n kysymykseen: Tässä iässä on jo kaikkea, mitä tarvitsee ja yleensä rahaakin sen verran, että voi ostaa, mitä haluaa (varsinkin, kun on varaa harrastaa golfia). Itse arvostaisin todella paljon tuollaista valokuvakirjaa!

Vierailija
33/40 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en odota että mun lapset ostaa mulle kalliita lahjoja. Tollainen kuvakirja ois ihana, koska sen tekemiseen on käytetty aikaa ja vaivaa. 

Vierailija
34/40 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin viattomia aloituksia oli vuonna 2015. Nyt 10 vuotta myöhemmin on lähinnä provoja. Ja nämä uudet vastauksetkin ovat tosi tympeitä.

Mihin olemme menossa? 

Vierailija
35/40 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä arvostaa ehkä eniten yhdessä vietettyä aikaa lastensa kanssa, joten mene vaikka isän kanssa lomalle tai kylpylään tms. 

Vierailija
36/40 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 12:57"]

No on semmonen eskarilaisen lahja... Skarppaa.

[/quote]

Aijaa. :o Opiskelija kun olen, niin tiedän ettei isä multa edes oleta mitään monen sadan euron lahjaa. Mutta kiitos mielipiteestä kumminkin! -ap

Ei oo yhtään eskarilaisen lahja kuvakirja on just 50-v:lle paras, koska siinä on merkitys. Tein faijalle saman, kaivoin pari kuvaa sen nuoruudesta ja meistä muksuina, kirjotin kuvateksteihin pari inside-juttua, ja se oli aivan myyty 😄. Jos haluut jonkun pienen lisän kylkeen ilman että budjetti paukkuu, kurkkaa Muokkis: https://muokkis.fi/collections/isanpaivalahjat sieltä löytyy edullisia personoitavia printtejä/kortteja, jotka voi hoitaa vaikka kotona. Halaus, hyvä ruoka ja että sanot ääneen mitä se sulle merkitsee = voittaja.

Ai tämä olikin mainos. Poistoon!

Vierailija
37/40 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin viattomia aloituksia oli vuonna 2015. Nyt 10 vuotta myöhemmin on lähinnä provoja. Ja nämä uudet vastauksetkin ovat tosi tympeitä.

Mihin olemme menossa? 

Kukaan ei kutsunut itseään edes 2015 tyttöseksi. 

Vierailija
38/40 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin olemme menossa? 

Kukaan ei kutsunut itseään edes 2015 tyttöseksi. 

Miksi ei olisi kutsunut?

Vierailija
39/40 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjassa monesti se itse lahja on tärkeintä, ei niinkään mitä se lahja sisältää. Minä olen aina kiittänyt lahjasta. Kuskannut sen sitten kirpputorille, jos en ole tarvinnut sitä. Ei tuossa aloittajan lahjassa mitään vikaa ole. Itse miehenä toivoisin lahjakortteja, kylpylään, Motonettiin tai Puuiloon. Ei sen kortin arvon tarvitse iso olla. Se on kuitenkin kiva lisä, jos on hankkimassa jotain.

Vierailija
40/40 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä lapsista? Jostain randomeista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan