Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteilla ekaluokkalainen voi ns jäädä luokalle?

Vierailija
12.09.2012 |

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin nykyisin ei kovin helpolla jätetä luokalle ja toka-kolmasluokkalaisissa on välillä todella heikosti lukevia.

Vierailija
2/6 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt kun kertaa on aivan turhautunut, on liian helppoa muut aineet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalaisen ei tarvitse oppia lukemaan 1. luokan aikana vielä, mutta toki äidinkielen taitojen on muuten täytynyt edistyä.

Vierailija
4/6 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kysyin, kun olin ihan ihmeissäni, miten monta näitä "kertaavia" onkaan oman lapseni luokalla, joka siis nyt aloitti ekan.

Jäin miettimään, onko systeemiä jotenkin tiukennettu,silloin kun itse olin koulussa ja serkut (10-15v myöhemmin kuin minä), oli tosi harvinaista että kukaan joutui kertaamaan ekaa.

ap

Vierailija
5/6 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsen luokalla on pari aikaisempana vuonna syntynyttä mutta he ovat käyneet startin.

Starttiluokkaisissa kouluissa on harvoin ekaluokan kertaajia.

Vierailija
6/6 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari ekalla luokalle jäänyttä, yksi oli ekalta lähetetty takaisin eskariin. Kolmannella jäi yksi luokalle ja yläasteella toinen.

Nyt kun osaan aikuisena miettiä asiaa, yhdellä noista lienee oireiden perusteella lukihäiriö ja yhdellä oli ADHD ja erilaista neurologista oireilua lopuillakin.

Omalta kouluaikalta en muista tai tiedä yhtään, joka olisi aloittanut koulun vasta 8-vuotiaana. Ei tainnut olla tapana silloin? Liikaa sitä vielä nykyäänkin pelätään.

Koulun aloittamisen pitäisi olla yksilöllisempää: osa on siihen kypsiä 6-vuotiaana, osa vasta 8-vuotiaana ja silti melkein kaikki aloittavat koulun 7-vuotiaana. Vaatii aika paljon aloitteellisuutta saada aloitusaika muutettua.