turku, ala-aste, lapsiemme koulussa ei hyväksytä "erilaisuutta", missä hyväksytään?
Lapsemme käyvät turussa n. 300 oppilan ala-astetta. Koulua olen pitänyt aina hyvänä, koska sielä puututaan aina heti kiusaamiseen ja se saadaan loppumaan, mutta alan jo opettajien käytöstä kohta pitämään kiusaamisena.
Vanhin lapsemme yritettiin 8,5 keskiarvolla siirtää erityisopetukseen , koska ei ymmärrä tarpeeksi lukemaansa?? Nyt vaihtui tosin opettaja joka sanoi että ei ymmärrä tällaista ollenkaan tällä todistuksella.
Toisen lapsen opettajakin valittaa millon mistäkin, ikinä ei ole kaikki hyvin. Aina siis valitetaan , mutta harvoin kehutaan. Lapsemme eivät toisia lapsia ikinä kiusaa!! Toisen lapsen eka ope oli ok, mutta uus ei ole. Viimeinen viesti tuli että lapsemme ei pysty paremmin keskittymään,kun muut vaikka on ekan aikoinaan kerrannut, että pitäis olla muita edellä. Lapsemme on syntynyt joulukuun 28 päivä, joten ei ole paljoa vanhempi kun monet muutkaan. Mä olen itse käynyt aikoinaan koulun missä olin rankasti koulukiusattu henkisesti ja opettaja oli myös mukana ja pelottaa vaan koulun vaihto, mutta kyllä tämäkin masentaa :(
Nuorin lapsi ei tykkää opettajasta olenkaan, sanoo ettei saa koskaan vastata tunnilla, vaikka vittaa ja sanoo ettei opettaja pidä hänestä. Ennen teki läksyt reippaasti, nyt vaan niiden kans kotona kiukuttelee, vaikka osaa. Hänellä on lukivaikeus taustalla. Haluaisin kokemuksia Turun kouluista, missä hyväksytään jokainen selaisena kuin on??
Kommentit (4)
ja siitä ei tykätä, näyttää vaan yltyvän heidän puoleta ap
sinun sekavasta viestistäsi päätellen teillä ei ole kaikki kunnossa kotona.
Täällä on aina noita jotka haluaa kiusata alkuperäisiä kirjoittajia. ap älä välitä!!
Kyllähän opettajilla on ties mitä mielipiteitä mutta ei vanhempien niitä tarvitse uskoa ja opettajan mielipidettä vastaankin saa olla. Jos olet eri mieltä niin sano se, äläkä itseksesi vaan ahdistu asioista. Samoin voisit ihan suoraan ottaa opettajan kanssa puheeksi sen, että lapsesi kokee kohtelunsa koulussa epäreiluksi.