Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10-vuotias lapsi sairaana, onko vanhemmalla oikeus

Vierailija
11.09.2012 |

jäädä vaikkapa palkattomalle vapaalle hoitamaan lasta?

Vai onko pakko mennä töihin ja jättää 10-vuotias yksin kotiin?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa olla palkattomalla.

Vierailija
2/12 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakottavasta perhesyystä voi saada palkatonta eli jos lapsi on todella huonossa kunnossa moni työnantaja on varmaankin halukas antamaan pari päivää palkatonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jättäisi esim. 10-vuotiasta oksennustautipotilasta yksin kotiin.

Vierailija
4/12 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsilla oli sikaflunssa. Lapset olivat silloin 13v,11v ja 9v. Mulla oli tunteja sisällä ja mies paikkasi jälkikäteen.

Vierailija
5/12 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyä asiaa työnantajalta ja sitten vielä hankkia työehtosopimus. Mulla sopimuksessa lukee: Perheen piirissä sattuvan äkillisen sairaustapauksen tai läheisen omaisen kuoleman takia annettavaa lyhyttä tilapäistä poissaoloa ei vähennetä toimihenkilön palkasta tai vuosilomasta. Että joskus kannattaa kuulua muuhunkin kuin yleiseen työttömyyskassan

Vierailija
6/12 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyä asiaa työnantajalta ja sitten vielä hankkia työehtosopimus. Mulla sopimuksessa lukee: Perheen piirissä sattuvan äkillisen sairaustapauksen tai läheisen omaisen kuoleman takia annettavaa lyhyttä tilapäistä poissaoloa ei vähennetä toimihenkilön palkasta tai vuosilomasta. Että joskus kannattaa kuulua muuhunkin kuin yleiseen työttömyyskassan

Vierailija
7/12 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkattoman virkavapaan syynä silloin pakottavat perhesyyt

Vierailija
8/12 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...riippumatta kuuluuko liittoon tai ei.

Mulla sopimuksessa lukee: Perheen piirissä sattuvan äkillisen sairaustapauksen tai läheisen omaisen kuoleman takia annettavaa lyhyttä tilapäistä poissaoloa ei vähennetä toimihenkilön palkasta tai vuosilomasta. Että joskus kannattaa kuulua muuhunkin kuin yleiseen työttömyyskassan

Vierailija
9/12 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tämä asiahan on ihan kiinni sopimuksista.

Meillä ei ole lapselle asetettu ikärajaa, eli voin tarvittaessa jäädä kotiin hoitamaan vaikka 13-vuotiastani.

Vierailija
10/12 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikamoista ajattelua, että sairaan 10-veen voikin jo jättää yksin kotiin... Minusta 10-v. yksin jättäminen on heitteillejättö.

Meillä 12-v.:llä on potkulaudalla skeittaamisen seurauksena polvi tosi kipeänä ja ontuu. Huomenna ollaan lääkärin ohjeen mukaan menossa uudelleen lääkäriin, kun polvessa on nestettä. Ei se yksin niistä lääkärireissuista selviä, saati matkoista röntgeniin tai muista edes ottaa särkylääkkeitään.

En jättäisi kuumeista lasta yksin, ei sitä tiedä vaikka menisi taju siellä tai olisi aivokalvontulehdus.

Mitäs jos vaadittaisiin lainmuutosta kansanedustajilta? Että raja olisi jossain 14-veessä?

Vierailija
11/12 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkallisena saa jää hoitamaan alle 10-vuotiasta, päivien lukumäärä taitaa vaihdella eri sopimuksissa. Yli 10-vuotiastakin SAA jäädä hoitamaan jos se on välttämätöntä, tällöin ei vain makseta palkkaa

Vierailija
12/12 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin jäädä työajanlyhennys tai joustovapaille, eikä sitä tarvitse selitellä, miksi jää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan