Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vieraita tulee. teet ruokaa. kesken kaiken yksi sanoo olevansa nykyään

Vierailija
10.09.2012 |

kasvissyöjä. onko tapahtunut? ja sitä ei sanota anteeksipyydellen vaan ylpeyttä tuntien "olen sitten kasvissyöjä" = "tee minulle terveellinen annokseni erikseen"

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin vaan että aijaa. Ja jos en olisi kaikkea lihaan jo sotkenut, sanoisin että ottaa itselleen erikseen sapuskaa ennen lihastusta.

Vierailija
2/13 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä saa mennä ottamaan. Reunimmaiset on miesten lannoittamia, mutta keskemmällä on puhtaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitsisi tehdä erikseen mitään, sillä kokkaan muutenkin kasvisruokaa - itsekin kun kasvissyöjä olen. Todennäköisesti henkilö onkin ihan oikeasti ylpeä siitä, että on rohjennut ottaa askeleen ja siirtynyt uuteen ruokavalioon.

En ymmärrä, miksi kasvissyöntiä pitäisi pyytää anteeksi. Jokainen kasvissyöjä tasapainottaa osaltaan edes hiukan teidän muiden ylenpalttista lihansyöntiä.

Tietty jos emäntänä on joku vannoutunut lihansyöjä tai ap:n kaltainen loukkaantuja, uudesta ruokavaliosta olisi kannattanut ilmoittaa etukäteen. Ruoanlaittovaiheessakin kuitenkin luulisi, että asialle voisi vielä jotain tehdä.

Vierailija
4/13 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä jos antaisit sitä samaa perunamuusia kuin muillekkin. Ja voinokare makua tuomaan. Miksi kokata erikseen annos? Voihan se jättää sen lihaosuuden syömättä.

toivottavasti ymmärsit pointin etkä ala saivarrella.

t. kasvissyöjä

Vierailija
5/13 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kait se iha kohteliasta ilmoittaa etukäteen... Toinen näkee vaivaa

Vierailija
6/13 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää oli oikein kunnon kasvissyöjä eikä kuten sä tai mä tai kuka vaan kohtuullinen kaveri.

No mitä jos antaisit sitä samaa perunamuusia kuin muillekkin. Ja voinokare makua tuomaan. Miksi kokata erikseen annos? Voihan se jättää sen lihaosuuden syömättä.

toivottavasti ymmärsit pointin etkä ala saivarrella.

t. kasvissyöjä

Vierailija
7/13 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei voinut yhtään etukäteen varoittaa niin oma moka.

Olen itse kasvissyöjä, ollut jotain vuosikymmenen, usein ihmiset kysyvät syömään kutsuessaan mitä voisivat mulle laittaa ja sanon, että ei mitään. Jatkan siihen, että voin syödä vaikka perunoita, salaattia ja leipää. Noita kun tuntuu usein löytyvän pöydästä, harvoin ihan kaikessa on lihaa, yleensä joku lisuke lihoillekin löytyy ja jos ei löydy niin sitten vaikka leipää. En halua, että ihmiset joutuvat näkemään vuokseni vaivaa ja pyrin tämän tekemään hyvin selväksi isännille, jotteivät turhaan miettisi, ettei minulle ollut tarjottavaa.

Vierailija
8/13 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoitti olevansa "allerginen valkosipulille" kun sai ruuan eteensä! Ruuassa oli valkosipulia vähän. Jääkaapissa ei juuri silloin ollut aineksia joista olisin voinut improvisoida hänelle jotain omaa. Ei auttanut kuin ottaa pakatimestta hänelle makaronilaatikkoa. Meillä ei ole mikroa, joten sulaminen ja lämmittäminen kesti aika kauan. Me muut sitten söimme kiusaantuneina omat ruokamme ja hän omansa sitten kun sen vihdoin sai. Kaikilla oli ikävä fiilis.

Vierailija
9/13 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta liian myöhäänhän tuo ilmoitus tulisi. Olen itse siis kasvissyöjä ja jos en tajua ilmoittaa siitä ajoissa, syön sitä, mitä pystyn.

Ylpeä saa toki vieras olla päätöksestään, hyvä päätös! :)

Vierailija
10/13 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei sitten yhtään aikaisemmin tullut mieleen ilmoittaa. Nyt on tarjolla tämä ruoka, mutta laitetaan seuraavaa kertaa varten korvantaakse. Saattaisin ottaa pakastimesta maissia, papuja tai muuta kasvislisuketta lihan tilalle, edellyttäen että niitä pakastimesta löytyy. Ikävä mieli jäisi.

Vierailija
11/13 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii lykkäisin käteen lounarin ja käskisin tilaa itselleen kasvispizzaa muiden syödessä lihaa. Jos ei kelpaa olkoon ilman jos ei aiemmin tullut mieleen ilmoittaa. Tai jos ei pelkkä peruna ym maistu. Ikävä mieli mullekin jäisi. Mut seuraavan kerran tarjoaisin muuta.

Vierailija
12/13 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi kasvissyöntiä pitäisi pyytää anteeksi. Jokainen kasvissyöjä tasapainottaa osaltaan edes hiukan teidän muiden ylenpalttista lihansyöntiä.

Ymmärsi aivan väärin, tahallasiko?

Ei kasvissyöntiä tarvitse anteeksi pyytää vaan sitä, KUN EI ILMOITTANUT AJOISSA ETUKÄTEEN.

Kiusallinen tilanne, mutta mitäpä siinä muuta voisi sanoa kun "aha, vai niin". Myöhäistä se enää siinä vaiheessa on tempaista erikoisruokavaliota, ja sama pätee kaikkiin muihinkin ruokarajoitteisiin.

Kun ei ole ilmoittanut etukäteen, niin on sitten syömättä jos ei voi syödä sitä, mitä on tarjolla.

Ruuanlaittovaiheessa ehkä vielä voi jotain pelastaa, mutta myöhäistä se silloin on, kun kaikki on jo valmiina.

Vierailija
13/13 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kun Sadunkorjuujuhlien ruoka oli valmista, eräs nuori pariskunta kysäisi että missä teillä on se kasvisruoka? Olin ihan äimän käkenä ja totesin vain että erityisruokavaliosta ei ole ilmoitettu. Ehdotin kuitenkin että maistaisivat ruokaa kun liha oli kuitenkin meidän sukutilalta. Ei kelvannut, sanoin että onhan tuossa runsaasti lisukkeita, jospa ne maistuisivat. Pariskunta ei suostunut syömään mitään ja jälkeenpäin sain kuulla olevani moukka kun edes kehtasin ehdottaa että söisivät lihaa.

Eivät tulleet enää toisten..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan