Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhaastattelu: voinko kertoa todellisen syyn lähtöön nykyisestä työstä?

Vierailija
10.09.2012 |

Syy on epäpätevä esimies ja se, että olen tullut erittäin kyyniseksi nykyisen työnantajani toimintaa kohtaan. Kyyniseksi minut on tehnyt loputtomat katteettomat lupaukset. Ihan sama mitä pomo sanoo, en usko sen kuitenkaan tapahtuvan. Konkreettisin esimerkki lienee se, että työnkuvani piti muuttua ennen kesää oleellisesti, mutta sain kuulla työkaverini kautta, että nyt ei olekaan resursseja eikä myöskään rahaa budjetissa. Kuitenkaan pomoni ei voinut kertoa tätä henk koht minulle, mutta myönsi asian olevan näin, kun kysyin.

Myös perusasiat mättävät palkanmaksusta alkaen, joka kerta palkassa on virheitä ja saattaa puuttua jopa 1/3 palkasta.

Uskomattominta on, että työskentelen erittäin tunnetussa monikansallisessa firmassa.

Eli kerronko kohteliaasti, mutta totuudenmukaisesti, että hommat eivät nykyisellä työnantajalla toimi ja olen kyynistynyt vai latelenko perusvastauksia eli haluan lisää haasteita, uusia näköaloja jne?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleva työnantaja tietää siitä, mitä kerrot heistäkin mahdollisesti eteenpäin. Sanot tiukasti ja kohteliaasti, että haluat vaihtelua tms. tai sanot, että urakehityksesi ei vastannut sinun toiveitasi tai mitä tahansa muuta, mutta missään tapauksessa ei ole korrektia ruveta haukkumaan edellistä esimiestä. Sun tuleva esimies tietää siitä takuuvarmasti, että sä olet ensimmäisenä kusemassa sen muroihin ja se on sulle pitkä miinus työhönotossa.

Vierailija
2/4 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata iknä haukkua edellistä työnantajaa. kannattaa muotoilla jotenkin diblomaattisemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

reetuamaan edellisen työpaikan asioita. Ei hyviä eikä huonoja. Palkkaisitko itse sellaisen juoruämmän joka mustamaalaa edellistä firmaansa ja mahdollisesti seuraavaakin kun taas jatkaa matkaa?

Vierailija
4/4 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtuvat yleensä v-mäisille työntekijöille "kostoksi". Samaa tapahtuu muissa firmoissa, mutta hyvillä työntekijöillä ei ole koskaan euronkaan heittoa. Kyseessä isompia firmoja ja aina samat hankalat henkilöt kenellä heittoa.