En kyllä enää pese lakanoita! Viime viikolla
vaihdoin 5-henkiselle perheellemme liinavaatteet ja tiukan työviikon ja ajanpuutteen vuoksi sulloin käytetyt lakanat säkkiin ja vein pesulaan. Ajattelin, että maksoi mitä maksoi, niin nyt on pakko tehdä niin. Ja kyllä mä hämmästyin, kun sitten hain pesulasta ihanat mankeloidut lakanat: hinta vain 16 euroa!! Suosittelen!
Kommentit (22)
Voiko tosiaan olla noin halpaa?
Hoh, alkaapa hiukan houkutella tosiaan. Meillä on aivan kuppaset kuivaustilat kämpässä ja raivostuttaa että niitä lakanoita on aina kuivumassa koska ei saa kuin pienen määrän kerrallaan ripustettua.
Painon mukaan menee.
Pesen ja mankeloin siis jatkossa itsekin, mutta mankeloinnista en luovu!
Siis jos viiden hengen lakanapyykin pesee väh. lerran kuussa ni huhhei... tuleehan siinä vuoden mittaan melkoset summat o.o
tosin mun lempihomma kotihommista onkinpyykkäys ja siihen liittyvät jutut että sikälikin, miksi maksaa huimia summia helposta ja mukavasta hommasta...
Katsoin jotain SOL:n nettisivua ja siellä oli liinavaatepyykin kilohinta 5,80 e. Ja tässä meidän pikkukaupungin ainoassa pesulassa kilohinta oli 2,60 e!
ap
Meillä lakanat vaihdetaan n. 10 päivän välein. Tuo summa siis pitäis kertoa kolmella että saatais kk summa ja se kertaa 12 olis vuosi maksu. Huh huh, ei olis varaa moiseen yleellisyyteen!
Nyrkkipyykilläkö se ap lakanansa pesee, vai miksi potee asiassa ajanpuutetta? Hommaa hyvä ihminen pyykkikone, niin homma nopeutuu.
Meillä viiden lakanat pestään korkeintaan kolmessa koneellisessa. Ja mikäs kiire niillä on? Kunhan nyt ennen seuraavaa vaihtoa saa puhtaaksi.
olisit päässyt alle eurolla jos olisit vaan tunkenut ne pyykkikoneeseen, laittanut pulveria ja käynnistänyt koneen! sitten vaan ripustat narulle tai käsket lapsia tai miestä ripustamaan. eikä maksa kuin sen pesuaineen ja sähkön ja veden verran! en mä minnekään pesulaan veis paitsi jos se olis halvempaa kuin itse tekeminen!
Mä olen jo useamman vuoden pesettänyt paikallisessa pesulassa, jonka palveluun kuuluu nouto ovelta ja palautus kotiovelle ilman lisähintaa. Kilohinta on 3,80 e, ja sekin on minusta halpaa.
Muutakin tekemistä mulla, kuin lakanoiden jynssäys :-)
olisit päässyt alle eurolla jos olisit vaan tunkenut ne pyykkikoneeseen, laittanut pulveria ja käynnistänyt koneen! sitten vaan ripustat narulle tai käsket lapsia tai miestä ripustamaan. eikä maksa kuin sen pesuaineen ja sähkön ja veden verran! en mä minnekään pesulaan veis paitsi jos se olis halvempaa kuin itse tekeminen!
Ei ne mahdu yhteen koneeseen, pittä pestä 2 koneellista. Ei ole pyykkinarua, koska asutaan kerrostalossa, vaan pitää kuivata kuivausrummussa 3:lla kertaa. Sitten silittää ne koska ovat pyykkirummusta tullessaan ryppyisiä. Tuohon menee min. 5 h. Eli todellakin jopa 25 e on edullista.
en oo koskaan ymmärtänyt miksi petivaatteet pitäisi silittää.
Mitenkä iso perhe ap:lle on? Minkä kokoinen pesukone? ja miten hiton pieni kuivausrumpu? :D
Perheessä 2 aikuista ja 2 lasta.
Yhdellä koneellisella pesen koko satsin ja kahdella rummullisella kuivaan. Ei mankeloida eikä silitetä. Rummusta viikataan kaappiin.
Ei ole kallis!
meitä on 5 henkeä, 2 aikuista ja 3 lasta.
vaihdan lakanat ja petivaatteet kerran viikossa. ne mahtuvat kahteen koneelliseen. siitä sitten vaan narulle ja narulta suoraan kaappiiin.ei ne silitystä kaipaa, meillä on päiväpeitot sängyissä.
KIITOS ap hyvästä vinkistä! Miksipäs ei... luxusta saada silitetyt lakanat ym kuin kunnon hotellissa !
Ettekö koskaan osta mitään palvelua?
vaan siitä, että kotona pystyn huolehtimaan riittävästä huuhtelusta, hajusteettomuudesta sekä ihoystävällisestä pesunaineesta - samaan ei massapesula koskaan pysty.
Muita palveluja kyllä ostan pesulasta, esim. kaikki takit ja ulkovaatteet vien pesulaan.
Silti ne mahtuu hyvin kahteen koneelliseen pyyhkeiden kanssa. Rummussa jättää hieman kosteaksi niin saa hienosti mankeloitua. Mankeloinkin siten, että jätän lakanan kerrallaan sinne sisään ja sammutan mankelin, aamulla tai illalla uusi satsi sisään ja ne mankeloituukin itsestään.
Ettekö koskaan osta mitään palvelua?
En ainakaan ylihintaista, kuten tämä.
Jos haluan palveluna lakanapyykin pesun ja mankeloinnin, hommaan sen jos hinta on koko hommasta alle viiden euron.
edullista ja ihanaa :)