Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisellä on vielä normaalia, että on kuukautiset?

Vierailija
09.09.2012 |

Olen 42v ja tuntuu, että töissä olen ainoa jolla ne on kuukausi kuukauden jälkeen.

Töissä on sekä minua vanhempia että nuorempia naisia. Yhtään raskaana olevaa ei ole.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla naisella kuukautiset loppuvat keskimäärin 51-vuoden iässä. Tämän kertoi minulle gynekologini viimeksi käydessäni. Minulla loppuivat juuri tuossa iässä. Tokihan on poikkeuksia ja tämä on keskiarvo.

Vierailija
22/35 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tapana jutella kuukautisista, paitsi ehkä kahden lähimmän työkaverin, jonka kanssa jaan työhuoneeni. Toinen on yli 50v ja kuukautiset ovat vielä.

Itse pääsen vähällä, koska käytän hormonikierukkaa, eli mahaa hieman nipistelee kerran kuussa, mutta ei tarvitse kärsiä kivuista ja vuodoista. Kivuista tulikin kärsittyä ihan liian monta vuotta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siihen kuulu runsas vuoto ja kivut esim.

Törkeää huudella tuollaista!

Vierailija
24/35 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siihen kuulu runsas vuoto ja kivut esim.

Törkeää huudella tuollaista!

Vierailija
25/35 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kuukautiset on vielä, vuosi sitten katsottiin hormoniarvoja että joko ois vaihdevuodet tulossa. Ei merkkiäkään niistä vielä

Äidilläni loppui säännölliset kuukautiset 58-vuotiaana ja vielä 62-vuotiaana oli satunnaisia vuotoja

Vierailija
26/35 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ollut kymmeneen vuoteen, ja olen nyt 34v. Luulis nykyaikana melkein kaikkien aikuisten naisten hoitavan menkat pois esim. hormonikierukalla. Ei mitään järkeä kuukausi kuukauden jälkeen niistä kärsiä, kun on keinoja hoitaa ne pois.

Ole vienyt kuukautisia mihinkään

Vierailija
27/35 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten eiköhän suurella osalla tule siihen asti kuukautiset jos ei ole esim. hormonikierukkaa joka vie vuodot pois.

Vierailija
28/35 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta suvun naisilla, äidillä ja isoilla siskoilla (mua n 15 v vanhemilla)kuukautiuset jatkui toisella 54 ja toisella 55 v asti, toisella tuli vielä vuotoa joskus 56 v. Mutta ei kummallkaan isompia ongelmia kuumien aaltojen yms kanssa.

Vierailija
29/35 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidinäiti oli 48 v. kun sai iltatähtensä, ja anopilleni on tehty 50-veenä abortti. Anopille tuli vaihdevuodet 60 veenä vasta.

Äidilleni alkoi vaihdevuodet taas 48 v.

Ja olen lukenut myös harvinaisista tapauksista joissa vaihdevuodet on alkaneet alle nelikymppisenä.

Yksilöllistä. Turha siitä on riitaa vääntää tai olla besserwisser kenenkään.

Vierailija
30/35 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla on jo oireita.kuukautisista en tiedä kun kohtu on poistettu 10v sitten. Vaikka kohtu ei vaikuta muuten munasarjojen toimintaan niin on mulle sanottu että tuntemattomasta syystä kohdunpoisto varhentaa menopaussia parilla vuodella. Myös kuulemma tupakointi varhentaa.

Vierailija
31/35 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ovat aina olleet niin helpot ja niukat, ei kipuja tai muutakaan. Sen sijaan hormonikierukka aiheutti minulle ne PMS-oireet vaikka veikin menkat pois! Mut jokainen on yksilöllinen, jollekin menkattomuus ja kierukka sopii tosi hyvinkin.

Vierailija
32/35 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tunne ketään jolla olisi vaihdevuodet tulleet alle 50v.

Vierailija
33/35 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan luonnonmenetelmällä tietysti siihen aikaan. Lapsi oli aivan terve ja on vieläkin.

Eikö useimmilla ole vaihdevuodet noin 50-vuotiaana.

Vierailija
34/35 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän meni lääkäriin ja todettiin joku hormonihäiriö. Lääkäri oli sanonut etteivät vaihdevuodet normaalisti ala noin nuorena.

Vierailija
35/35 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sen tiedät että toisilla on / ei ole menkkoja?

En minä kerro omasta kierrostani työpaikalla.

niinpä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan