Olen opettaja ja luokkani vanhemmat haluavat lapsensa leirikouluun.
Kommentit (65)
Kasilta voisi kysyä, että lähtisitkö itse vahtimaan esim. 20 nuorta täysin palkatta 247 jonnekin vieraaseen ympäristöön?
Opettajahan ei saa mitään lisärahaa siitä, että vie oppilaat leirikouluun. Leirikoulun suunnittelusta saa yleensä laskuttaa 1 tunnin. Siinä ajassahan toki moni suunnittelee laadukkaan ohjelman tuollaiseen erityispaikkaan...
Olin se jolla ei ollut kivaa kutosen leirikoulussa.
Älä lähde, tee palvelus sille yhdelle joka ei saa kutsua mökkidiskoon.
Vanhemmat voivat aina itse järjestää jos se on oikeasti niin tärkeää.
Vanhemmat voivat itse järjestää retken, jos ovat halukkaita järjestämään ja lähtemään valvojiksi. Kyllähän muut ihmiset keksivät toisille helposti ylimääräisiä töitä. Ja varsinkin opettajien kohdalla ollaan heti vetoamassa kutsumustyöhön. Pidä puolesi. Vapaa-aika se on opettajallakin.
vanhemmat haluavat että heidän pilttejään huvitetaan ja leikitetään ja että niille järjestetään kaikkea kivaa, mutta annas olla, jos järjestävän tahon pitäisi olla vanhemmat itse. Eihän se käy!
lähtemättä, miksi kuvittelet että juuri sinulla olisi oikeus luistella tilanteesta joihin muut ovat asemansa mukaan velvoitettuja? Ja mikä perkele siinä leirikoulussa on niin kamalaa? Tee siitä hyvä kokemus!
Luuleeko joku, että opettajalla on velvollisuus lähteä leirikouluun? Se revitään ihan opettajan selkänahasta, eikä siihen ole kenelläkään velvollisuutta.
Olen myös kuudennen luokan opettaja ja suht pienellä paikkakunnalla. Lähden leirikouluun, jotta sitoutumistani työhöni ei epäiltäisi ja puheita leviteltäisi.
Olen kahden pienen lapsen yh ja tämän lerikoulun ajaksi olen joutunut tekemään melkoiset hoitojärjestelyt. Omat vanhemapni yöpyvät lasteni kanssa meillä kotona työpäiviensä päätteeksi ja muutamalle vaikealle tunnille olen etukäteen palkannut maksullisen hoitajan, koska vanhempeini työt eivät ehdi siihen mennessä loppua. Maksan siis ulkopuoliselle hoitajalle, jotta päääseen vahtimaan ilmaiseksi toisten 12-13 -vuotiaiata lapsia.
että heidät voi palkita leirikoululla?
Että siis joutuu menemään leirikouluun? Voi herranjee, jos asiasta tosiaan pitää tehdä noin iso ongelma, eiköhän olisi syytä eliminoida se isompi ongelma: olet väärällä alalla, et kestä oppilaitasi reaalitilanteessa, et halua kestää, et jaksa, et.
ja olla koko ajan vastuussa myös niistä epästabiileista oppilaistani, joiden käytökseen ei voi luottaa (kutosellani on niitä kolme).
t. ope
Teetkö sinä mielelläsi ilmaistyötä suurella vastuulla?
Olen myös kuudennen luokan opettaja ja suht pienellä paikkakunnalla. Lähden leirikouluun, jotta sitoutumistani työhöni ei epäiltäisi ja puheita leviteltäisi.
Olen kahden pienen lapsen yh ja tämän lerikoulun ajaksi olen joutunut tekemään melkoiset hoitojärjestelyt. Omat vanhemapni yöpyvät lasteni kanssa meillä kotona työpäiviensä päätteeksi ja muutamalle vaikealle tunnille olen etukäteen palkannut maksullisen hoitajan, koska vanhempeini työt eivät ehdi siihen mennessä loppua. Maksan siis ulkopuoliselle hoitajalle, jotta päääseen vahtimaan ilmaiseksi toisten 12-13 -vuotiaiata lapsia.
Meillä ainakin "pitäisi haluta", mutta minä en ainakaan halua. Opettaja on hyvissä ajoin ilmoittanut että ei ole halukas lähtemään. Suunniteltuun leirikouluun on pari vuotta aikaa, saapa nähdän miten käy.
Eli mielestäni voit sanoa että et lähde. piste.
tuo päiväraha vissiin. Meidän kunnassa on sovittu, että viidennen luokan opettaja saa päivärahan jos menevät leirikouluun.
Kenenkään ei tarvitse tehdä töitä ilmaiseksi ja käyttää vapaa-aikaansa työntekoon. Laki suojaa myös opettajaa. Se että pitää kiinni omista oikeuksistaan ei tee kenestäkään huonoa opettajaa.
ja suurella vastuulla, pidän työstäni ja näen oman roolini siinä merkityksellisenä ja arvokkaana. Nautin vastuusta ja vaikka inhimillisenä olentona aina en olisi niin supervireessä, niin pyrin hoitamaan hommani hyvin ja yleensä niin käykin, että tilanne tempaa mukaansa, etukäteisoletuksista huolimatta "huonosta" päivästä tuleekin hieno. Elämä opettaa!
joten minä leimaudun huonoksi opettajaksi.
ap
jos vanhemmat haluavat leirikoulun niin varmaan huolehtivat sen itse
23 vastaa: teen MYÖS ilmaistyötä ja suurella vastuulla, pidän työstäni ja näen oman roolini siinä merkityksellisenä ja arvokkaana. Nautin vastuusta ja vaikka inhimillisenä olentona aina en olisi niin supervireessä, niin pyrin hoitamaan hommani hyvin ja yleensä niin käykin, että tilanne tempaa mukaansa, etukäteisoletuksista huolimatta "huonosta" päivästä tuleekin hieno. Elämä opettaa!
Se kertoo vain ja ainoastaan, että sinä olet tyhmä, kun et osaa pitää kiinni omista oikeuksistasi. Kenenkään ei tarvitse tehdä ilmaista työtä, jos ei halua. Vapaaehtoistyö on erikseen. Älä sekoita sitä palkkatyöhön. Opettaja ei ole vapaaehtoistyöntekijä.
SINÄ päätät lähdetäänkö sinne leirikouluun vai ei. Ei vanhemmat. Pyydä tukea rehtorilta tähän asiaan. Voit perustella asiaa vanhemmille esim. seuraavilla seikoilla:
1. Liian suuri vastuu
2. Siitä ei makseta
3. Jos sinulla on lapsia, vetoa perhesyihin
Jos vanhemmat siltikin haluavat järjestää leirikoulun (+valvonnat), he voivat tehdä sen niin, että leirikoulu järjestetään kouluajan ulkopuolella, esim. viikonloppuna.
Leirikoulut eivät kerta kaikkiaan vain kuulu opettajan toimenkuvaan. Monet tekevät niitä vain hyvää hyvyyttään ILMAISEKSI! Kuinka moni vanhemmista tekisi ilmaista työtä?
Vanhemmat voivat itse järjestää retken, jos ovat halukkaita järjestämään ja lähtemään valvojiksi. Kyllähän muut ihmiset keksivät toisille helposti ylimääräisiä töitä. Ja varsinkin opettajien kohdalla ollaan heti vetoamassa kutsumustyöhön. Pidä puolesi. Vapaa-aika se on opettajallakin.