Millaista on PartyLite-kutsuilla? Kannattaako mennä?
Onko ostopakkoa, pitääkö tuotteet maksaa heti..? Entäs kun siellä on niitä tuoksukynttilöitä ym, miten astmaatikko pärjää..
Kommentit (9)
voi maksaa luottokortilla. Kynttilöitä on myös tuoksuttomina. Itse olen ostanut tuikkuja, jos en ole löytänyt mitään muuta ostettavaa. Ovat kyllä älyttömän hintaisia. Muutenkaan tuotteet eivät oikein ole minun tyylisiäni. Joskus on hyviä tarjouksia erilaisista kynttiläseteistä. Olen ostanut kaverin kanssa sellaisen setin puoliksi.
Ei tietenkään ostopakkoa. Minä olen tuikuista tykännyt, tosin ne lyhtyhässäkät ovat ylihintaisia. Meillä se on lähinnä enemmän yhdessä oloa ystävien kanssa. Voithan käydä tutustumassa, ei kukaan loukkaannu, jos kesken lähtee pois, jos tulee oireita.
Kyllä kutsuilla haisevia kynttilöitä poltetaan, ainakin itselleni alkoi päänsärky oireilla, vaikken erityisen herkkä hajuille ole. Kallista on ja turhaa, en menisi toiste.
Kynttilät voivat olla vaaraksi terveydellemme. Naisten suosikeiksi nousseissa tuoksukynttilöissä on yhtä paljon myrkkyjä kuin tupakassa, tiedemiehet paljastavat Daily Mailin sivuilla. Ongelmaksi tuoksukynttilöiden polttaminen muodostuu, kun niitä poltetaan huoneissa, joissa ilmanvaihto on huono. Myrkkyjen vapautuminen ilmaan voi aiheuttaa astmaa, ihottumaa tai muita iho-ongelmia.
Joten anna olla. Et pahoita rahanahneen ystäväsi mieltä, etkä omaasi.
Kun yhdysvaltalaistutkijat South Carolinan yliopistosta polttivat kaksi vuotta sitten tehdyssä tutkimuksessaan erilaisia kynttilöitä, kemikaaleja vapautui haitallinen määrä. Joukossa oli karsinogeeneja ja kemikaaleja, kuten tolueeneja ja bentseenejä, joiden tiedetään aiheuttavan astmakohtauksia. Kemikaalipiikit syntyivät, sillä kynttilät eivät palaneet tarpeeksi korkeassa lämpötilassa.
– Yksittäisten parafiinipohjaisten kynttilöiden polttaminen ei luultavasti ole vaarallista, mutta kynttilöiden polttaminen päivittäin tai silloin tällöin esimerkiksi huonosti ilmastoidussa kylpyhuoneessa voi aiheuttaa ongelmia, tutkimuksen johtaja Amid Hamini varoittaa.
t. toinen astmaatikko
ja minä niin rakastan kynttilöitä. Miksi kaikkea pitää tutkia??? Tätä ei olis tahtonut tietää :(
Tutkimustulokset kynttilöistä ovat huolestuttavia. Brittilehti Proof totesi selvityksessään, että Lontoossa eniten myydyt kynttilät sisältävät muun muassa kadmiumia ja lyijyä. Hollantilaistutkimuksen mukaan kirkoissa poltetut kynttilät muuttivat sisäilman myrkyllisemmäksi kuin moottoritiellä. Kynttilänpolton jälkeen huoneilmasta löytyi kymmenen syöpää aiheuttavaa ainetta.
Myös kynttilöihin lisätyt eteeriset öljyt ja hajusteet voivat aiheuttaa ongelmia, sillä monissa kynttilöissä on käytetty synteettisiä hajusteita ja väriaineita, jotka voivat olla lämmitettäessä ongelmallisia. Kynttilän poltosta syntyy myös nokea, joka voi jäädä leijumaan huoneilmaan tuntikausiksi. Noki voi vahingoittaa keuhkoja ja aiheuttaa hengityselinsairauksia tai ihoärsytystä ja allergiaa.
Siellä arvottiin kynttilöitä, jotka voitin. Mitään ei siis tarvinnut ostaa.
kaikki maksaa ihan törkeän paljon. Hirveitä tuikkuhärpäkkeitä ylihintaan. Ostopakkaohan ei kutsuillaole, jos on pokkaa olla ostamatta. Minulla on ainakin yhteen ystävään mennyt välit poikki, kun en koskaan ostanut kotikutsuilta mitään. Myös esittelijän ilme menee ruttuun kun joku ei osta. Ne voi maksaa pankkisiirrolla kotoa, ei tarvitse olla käteistä mukana. Astmasta en osaa sanoa, minusta näytössä ei ole poltettu mitään kauhean haisevia juttuja.