Kyllä teillä väkivallan puolustelijoilla on ihme logiikkaa..
Jos minun lapselleni joku tekisi saman, minkä Tarkki teki omalleen, niin takuulla toivoisin tekijän joutuvan mitä karmeimpien kidutustoimien kohteeksi, ja olisin varmaan valmis tekemään niitä myös itse. Sellaista on kostonhimo.
Mutta yhteiskunnan tehtävänä ei ole kostaa rikollisille. Juuri tästä syystä rikoksen uhrilla ja tämän omaisilla ei ole mitään sanavaltaa siihen, millaisen tuomion tekijä saa. Tuomion langettaa objektiivinen taho sen mukaan, mitä tekijä lakiemme mukaan ansaitsee. Kostaminen puolestaan on rikollista siinä missä sekin, mitä Tarkki teki Eerikalle.
Tunnen vihaa ja kostonhimoa Tarkkia ja Laamasta kohtaan, mutta olen kuitenkin onnellinen siitä, että elän yhteiskunnassa jossa tällaisen kostonhimon toteuttaminen on rangaistava teko. Kaikki muut vaihtoehdot johtaisivat yhteiskuntaan, jossa kaikilla olisi huonompi elää.
Voisitteko ymmärtää tämän, tai sitten muuttaa vaikkapa Somaliaan, jossa kostamiseen suhtaudutaan kevytmielisemmin? Äsryttää että meillä paapotaan ja lakimme suojelevat porukkaa, jonka toiveiden mukainen yhteiskunta olisi jotain aivan muuta kuin nykyisen kaltainen Suomi.
Kommentit (23)
että tekin kaikki olisitte raivon partaalla, eikä pelkkä puhe siitä, että ansaitsi mitä sai, edes riittäisi! Jos kyseessä olisi oma lapsi. En usko hetkeäkään, että surkuttelisitte lapsenne murhaajan kohtaloa jos se saisi turpiin vankilassa. Tuossa kohdassa AP leikkii tekopyhää.
Ei, kyllä ap varmaan käyttäytyisi erittäin siveellisesti jos näkisi lapsensa murhaajan kävelevän kadulla vastaan istuttuaan naurettavan lyhyen tuomion. Varmaan menisi kättelemään että terve, mitäpä kuuluu. Menneet on menneitä ei muistella pahalla.
Itse olisin jo hakenut kiinalaisen paloitteluveitsen ja tehnyt sananmukaista jälkeä.
Sitten istuisit itse sen 5 vuotta ja muut lapsesi olisivat huostaanotettuja sen aikaa, niinkö?
Sen jälkeen et saisi töitä, syrjäytyisit yhteiskunnasta, ja eläisit ihan mahtavaa elämää.
Onhan se kiva esittää ja uhota, kuinka "minä se rakastan lastani NIIIIIN paljon, että minä se pistäisin palasiksi koko Etelä-Suomen!"
Vaan kun se tilanne oikeatsi tulisi kohdalle, ei kukaan toimisi niin.
Eikös just ollut sekin tutkimus, jonka tulos oli se, että neljällä viidestä nuoresta ei ole ketään aikuista lähipiirissä, jolle voisi oikeasti puhua asioistaan ja ongelmistaan? Mistähän se kertoo?
Tämähän juuri kertoo siitä, miten huonolla jamalla meidän yhteiskunnassa on lastensuojelu ja sosiaaliviranomaisten puuttuminen ongelmatilanteisiin.
Se, että nuori ei keskustele vanhemmilleen asioista on täysin normaalia tietyssä iässä. Tällöin tulisi järjestää nuorille mahdollisuus purkaa tuntemuksiaan jonkun kanssa, joka tietää mistä puhuu ja tietää miten tilanteet hoidetaan asianmukaisesti. Kuitenkin suurin osa nykypäivänä suhtautuu "ongelmanuoriin" leimaavalla tavalla ja eivät helposti paneudu nuorten ongelmiin kuten kuuluisi. Tässä myös suuri syy siihen, miksi nykyajan nuorisolla on niin huono olla. Perhetaustoilla ei välttämättä ole näiden asioiden kanssa mitään tekemistä.
ne ihmisten lapsena kokemat vääryydet. Ja ikävä kyllä se, että kasvaa keskituloisessa tai varakkaassa perheessä ei ole tae siitä, että mitkään asiat olisi oikeasti kunnossa.
Se mitä naapurit sössöttää lehdissä tai vanhemmat sanoo " kaikkemme yritimme" ei todellakaan ole mikään totuus.
Eikös just ollut sekin tutkimus, jonka tulos oli se, että neljällä viidestä nuoresta ei ole ketään aikuista lähipiirissä, jolle voisi oikeasti puhua asioistaan ja ongelmistaan? Mistähän se kertoo?