Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä teillä väkivallan puolustelijoilla on ihme logiikkaa..

Vierailija
08.09.2012 |

Jos minun lapselleni joku tekisi saman, minkä Tarkki teki omalleen, niin takuulla toivoisin tekijän joutuvan mitä karmeimpien kidutustoimien kohteeksi, ja olisin varmaan valmis tekemään niitä myös itse. Sellaista on kostonhimo.

Mutta yhteiskunnan tehtävänä ei ole kostaa rikollisille. Juuri tästä syystä rikoksen uhrilla ja tämän omaisilla ei ole mitään sanavaltaa siihen, millaisen tuomion tekijä saa. Tuomion langettaa objektiivinen taho sen mukaan, mitä tekijä lakiemme mukaan ansaitsee. Kostaminen puolestaan on rikollista siinä missä sekin, mitä Tarkki teki Eerikalle.

Tunnen vihaa ja kostonhimoa Tarkkia ja Laamasta kohtaan, mutta olen kuitenkin onnellinen siitä, että elän yhteiskunnassa jossa tällaisen kostonhimon toteuttaminen on rangaistava teko. Kaikki muut vaihtoehdot johtaisivat yhteiskuntaan, jossa kaikilla olisi huonompi elää.

Voisitteko ymmärtää tämän, tai sitten muuttaa vaikkapa Somaliaan, jossa kostamiseen suhtaudutaan kevytmielisemmin? Äsryttää että meillä paapotaan ja lakimme suojelevat porukkaa, jonka toiveiden mukainen yhteiskunta olisi jotain aivan muuta kuin nykyisen kaltainen Suomi.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että tuon ukon hakanneet vangit ovat ajatelleet kostavansa tytön kohtalon, he ovat halunneet että mies tietäisi edes vähän miltä tuntuu kun kokee itsensä puolustuskyvyttömäksi (montako näitä miehiä tunkeutui tämän miehen selliin), kuten tämän oma VIATON tytär tunsi itsensä täysin puolustuskyvyttömäksi joutuessaan isänsä ja äitipuolensa tappamaksi.

Mielestäni se oli ihan oikein, että isä hakattiin, mutta harmi vain että pääsi melko pienillä vammoilla. Eihän se pikkutyttöä takaisin tuo, mutta tuollaiset sairaat paskiaiset ansaitsisivat kovemminkin tuntea nahoissaan omat virheensä.

oloissa Tarkki itse on kasvanut? Ylipäätään melko usein ihminen, joka tekee pahaa toisille, on joutunut ihan samanlaisen pahan kohteeksi itse.

Otetaan nyt esimerkiksi Eerika itse. Jos hän olisi selvinnyt tuosta, jäänyt vaikke apua, ja pyöräyttänyt ensimmäisen lapsensa vaikka 18-vuotiaana, millaiseen äitiyteen ajattelisitte hänen pahimmassa tapauksessa kyenneen? Jos mietitään millaisia jälkiä hänen psyykeeseensä väistämättä tuosta kohtelusta olisi jäänyt?

Kun olisi tullut otsikko, että nuori äiti ravisteli vauvansa aivovaurioiseksi, olisiko teistä siis ollut oikein, että tuota äitiä ( joka olisi kasvanut Eerikan oloissa), olisi vielä käyty lisää hakkaamassa vankilassa?

Pahuus lisää pahuutta, väkivalta väkivaltaa. Miten se on niin vaikea ymmärtää?

Noilta hakkaamisten puolustelijoilta.

Olisi sitten oikeudessa käyttänyt tätä puolustuksena, että jos häntä olisi lapsena pahoinpidelty toimi hän totutulla tavalla. Näinhän se äitipuolikin puolustautui "tämä teippaushomma on tapakasvatusta ja tämä on totuttu tapa siellä missä olin lastenhoitajana". Mutta ei, isä puolustautui oikeudessa sanomalla että lapsi kuoli hänen huolimattomuutensa vuoksi. HAH. Suoltaisi lisää paskaa suustaan niin saisi kansa enemmän puhuttavaa.

fiksua pyytää selvästi tunnevammaiselta ihmiseltä tiukkaa analyysiä persoonallisuutensa synnystä.

Se nyt vaan on ihan tutkittua faktaa, että lasten hyväksikäyttäjiä on todella usein käytetty itse hyväksi lapsena, väkivaltaisia ihmisiä on hakattu lapsena jne.

Väkivalta ei lopu väkivallalla. Miten se on niin vaikea uskoa?

Ai todella usein näin on? Mitenkä sitten selität sen, miten on yleistymään päin myös nämä tapaukset joissa täysin hyvissä olosuhteissa kasvaneet ihmiset tappavat kymmeniä? Oletkohan ihan ajantasalla nykyajassa, tästä juuri ollaan huolissaan että miksi ihmiset tekevät tällaisia järjettömyyksiä, kun ei ole perhetaustoissakaan ongelmia.

ne ihmisten lapsena kokemat vääryydet. Ja ikävä kyllä se, että kasvaa keskituloisessa tai varakkaassa perheessä ei ole tae siitä, että mitkään asiat olisi oikeasti kunnossa.

Se mitä naapurit sössöttää lehdissä tai vanhemmat sanoo " kaikkemme yritimme" ei todellakaan ole mikään totuus.

Eikös just ollut sekin tutkimus, jonka tulos oli se, että neljällä viidestä nuoresta ei ole ketään aikuista lähipiirissä, jolle voisi oikeasti puhua asioistaan ja ongelmistaan? Mistähän se kertoo?

Vierailija
22/23 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tekin kaikki olisitte raivon partaalla, eikä pelkkä puhe siitä, että ansaitsi mitä sai, edes riittäisi! Jos kyseessä olisi oma lapsi. En usko hetkeäkään, että surkuttelisitte lapsenne murhaajan kohtaloa jos se saisi turpiin vankilassa. Tuossa kohdassa AP leikkii tekopyhää.

Ei, kyllä ap varmaan käyttäytyisi erittäin siveellisesti jos näkisi lapsensa murhaajan kävelevän kadulla vastaan istuttuaan naurettavan lyhyen tuomion. Varmaan menisi kättelemään että terve, mitäpä kuuluu. Menneet on menneitä ei muistella pahalla.

Itse olisin jo hakenut kiinalaisen paloitteluveitsen ja tehnyt sananmukaista jälkeä.

Sitten istuisit itse sen 5 vuotta ja muut lapsesi olisivat huostaanotettuja sen aikaa, niinkö?

Sen jälkeen et saisi töitä, syrjäytyisit yhteiskunnasta, ja eläisit ihan mahtavaa elämää.

Onhan se kiva esittää ja uhota, kuinka "minä se rakastan lastani NIIIIIN paljon, että minä se pistäisin palasiksi koko Etelä-Suomen!"

Vaan kun se tilanne oikeatsi tulisi kohdalle, ei kukaan toimisi niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös just ollut sekin tutkimus, jonka tulos oli se, että neljällä viidestä nuoresta ei ole ketään aikuista lähipiirissä, jolle voisi oikeasti puhua asioistaan ja ongelmistaan? Mistähän se kertoo?

Tämähän juuri kertoo siitä, miten huonolla jamalla meidän yhteiskunnassa on lastensuojelu ja sosiaaliviranomaisten puuttuminen ongelmatilanteisiin.

Se, että nuori ei keskustele vanhemmilleen asioista on täysin normaalia tietyssä iässä. Tällöin tulisi järjestää nuorille mahdollisuus purkaa tuntemuksiaan jonkun kanssa, joka tietää mistä puhuu ja tietää miten tilanteet hoidetaan asianmukaisesti. Kuitenkin suurin osa nykypäivänä suhtautuu "ongelmanuoriin" leimaavalla tavalla ja eivät helposti paneudu nuorten ongelmiin kuten kuuluisi. Tässä myös suuri syy siihen, miksi nykyajan nuorisolla on niin huono olla. Perhetaustoilla ei välttämättä ole näiden asioiden kanssa mitään tekemistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi