Ärsyttää kun joku julkkis taas lehdessä toteaa että hänelle raskaus ei ole sairaus vaan normaalitila
Hyvä niin että suurimalla osalla raskaus menee helposti ja tuloksena on terve vauva. Sitten on myös oikeasti meitä joilla raskaus on pelkää stressiä erinäisistä syistä johtuen.
Kommentit (7)
ja ovat onnellisia terveistä lapsistaan. Jossakin muualla taas kirjoitetaan lapsettomuudesta, kohtukuolemista, vammaisuudesta, lasten lyhyistä elämistä, surusta, toipumisesta. Lue sellaista, joka puhuttelee sinua itseäsi.
Eihän muiden onni ole sinulta varastettua omaisuutta.
kuopuksen kanssa mulle tuli paha raskausdiabetes,mikä teki olon kyllä tosi kurjaksi.
Tottahan julkkikset puhuvat.Raskaus ei ole sairaus vaikka suurin osa työssä käyvistä äideistä on sairaslomalla 1-2 kuukautta odotusaikana.Kotiäideillä tällaista sairaslomaa ei ole vaan saa hoitaa lapsikatraansa ihan itsekseen vaikka olisi kuinka raskaana.
Sillä tarkoitetaan sanoa, että puhuja ei ole mitenkään joutunut/halunnut hidastaa menoa raskauden aikana.
Mikä minusta on vähän hoopoa, koska se nyt on ihan tuurista tosiaan kiinni, normaaliraskauksissakin voi olla vaiheita, joissa ei kamalasti tee mieli istua iltaisin baarissa vesilasin kanssa tai kiertää rock-konserteissa tai ratsastaa tai harrastaa potkunyrkkeilyä...
Mä väitän, että useinmiten tuollaisen kliseen tupsauttaa suustaan esikoistaan odottava nainen.
Tottahan julkkikset puhuvat.Raskaus ei ole sairaus vaikka suurin osa työssä käyvistä äideistä on sairaslomalla 1-2 kuukautta odotusaikana.Kotiäideillä tällaista sairaslomaa ei ole vaan saa hoitaa lapsikatraansa ihan itsekseen vaikka olisi kuinka raskaana.
milloin huvittaa, toisin kuin työssä käyvät äidit.. ;)
Itse en ole ollut päivääkään raskauden takia pois töistä, vaikka teen raskasta, fyysistä, seisomatyötä.. :)
suurin osa työssä käyvistä äideistä on sairaslomalla 1-2 kuukautta odotusaikana.
Joo. Itsekin olin ihan raskauden alussa useamman viikon pois töistä - mononukleoosin takia, ja raskaus oli niin alussa etten siitä vielä edes tiennyt. Muita en tunnekaan jotka niin pitkällä saikulla olisi olleet raskausaikana, joten aika ihmeelliseltä kuulostaa tuo väite.Ehkä on myös alakohtaista aika pitkälti?
Raskauden takia en yhtään saikkupäivää tarvinnut, enkä olisi tarvinnut toisenkaan kohdalla jos työelämässä nyt olisin. Mutta kaikki raskaudet on erilaisia ja jos vaivoja tulee niin kyllähän se varmasti elämää hankaloittaa enemmän tai vähemmän. Voi olla kiitollinen siitä että omalla kohdalla on mennyt asiat hyvin, ja samalla kunnioittaa sitä toisten toisenlaista kokemusta.
joutuu makaamaan sairaalassa silti kuukausitolkulla ja palautuminen "terveen kirjoihin" vie vielä lisää aikaa synnytyksen jälkeen- saati että raskaudesta voi jäädä elinikäiset terveysseuraamukset.