Onko kukaan muu huolestunut korkojen noususta
Aika iso pomppaus tuli 12 kk euriboriin, mahtaakohan tuo ampaista tuosta vielä ylöspäin?
Kommentit (4)
Mutta yksi osa ei ole, joten kyllä tuo tietty huolettaa... Muutenkin on liikaa lainaa, mutta mies kantakoon huolen, sille ei vähempi riittänyt.
Mä oon itse laman häviäjäperheestä, ja kun sen "kaik män"-jutun on kerran kokenut, niin ei tässä niin materiaan jaksa kiintyäkään, että asia mun maailmaa kaataisi. Ennemmin sitä lapsena/nuorenakin ihmetteli, että tartteeko sitä koko muutakin elämää heittää hukkaan, jos talous kusee. Ja nyt kun siitä on aikaa sen 15 vuotta, tässä huomaa, että näin se elämä kantoi, ja kaikki se stressi jamurhe... ei se mitään hyvää ainakaan tuonut.
Mutta meillä ei siis ole tällä hetkellä mitään hätää, eikä välttämättä tule hätää olemaankaan.
Yli puolet lainasta kiinteällä korolla ja toista puolikasta lyhennetään tuplalyhennyksillä koko ajan.
.
Mitäpä tuosta huolissaan olemaan yksilötasolla. Ei ole mikään yllätys minulle ainakaan (ennustin tuota nousua täälläkin, mutta kuulema olin vain pahanilmanlintu) ja ei ole hirmulainoja. Mutta toki olen huolissani, jos taloudelliset murheet tuo lapsiperheisiin tarpeetonta taakkaa. Ei taida olla yksi tai kaksi perhettä, joissa raha-asiat on riidan aiheena.
Jotenkin aivoissa kulkee ajatus, että yleensä kun korot nousee, niin asuntojen hinnat laskee ja vaikka se ei ole korkojen tulpaantuessa vielä niin tehnytkään, niin jaksan uskoa, että sekin aika vielä tulee. Toivoa sopii, että itselle ei tule pahaan aikaan mitään erityisen ikävää, niin sitten siellä "pohjalla" yritän hankkia sijoitusasunnon.
Turha sitä on stressata, kun ei sille voi mitään!