Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvat syntyy kerta kerralta aiemmilla viikoilla -kokemuksia?

Vierailija
10.06.2008 |

Moro!

Meillä on kolme lasta, joista eka syntyi rv 41+4,

toka 38+6 (oikeastaan 38+1, la määriteltiin np-ultrassa, vaikka käytiin myös alkuraskauden ultrassa jonka mukaan 38+1+ ton np-ultran la:n mukaan oisin plussanut rv 3+2)

ja kolmas 36+6

Mulla ei ole ollut mitään ennakko-oireita, kohdunsuu on aina viimeiseen asti ennen synnytystä ollut pitkä ja täysin kiinni, kivuliaat supistukset ovat alkaneet kahdessa ekassa suoraan synnytykseen johtaen, kolmannessa kolme päivää aiemmin. Niitä yritin hillitä vuodelevolla, ja kolme päivää sain venytettyä...

Mutta mitenkähän käy, jos haluamme vielä neljännen ja viidennen lapsen? Onko ketään useamman lapsen äitiä, jolla olisi käynyt myös näin?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka rv 40+5, käynnistettiin

Toka rv 42, käynnistettiin

Kolmas nyt rv 41+4 ja näköjään käynnistetään, kun ei taaskaan mitään merkkejä synnytyksen alkamisesta.

Vierailija
2/13 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin yritin kysellä, että josko jollain monen lapsen äidillä olisi kokemusta vastaavasta... Mietin että onko mulla tulevaisuudessa riski saada reilusti ennenaikaisesti syntyvä vauva, kun nämä ovat tulleet kerta kerralta aiemmin.

Raskaudet ovat aina menneet oikein mallikkaasti, ja tosiaan ei ole ollut mitään ennakko-oireita, vauvat vaan on tulleet kun ovat niin päättäneet...

T:Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas varmaan syntyisi laskettuna päivänä.

Vierailija
4/13 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä viimeinenkin jouduttiin käynnistämään rv42.

Vierailija
5/13 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä monesti kuullut sanottavan, että seuraava syntyy aina vähän aikaisemmin, mutta kyseessä on ollut silti yleensä vuorokaudet lasketun ajan lähettyvillä.

Mutta jos asia pelottaa sinua, niin kannattaa jutella seuraavan raskauden aikana neuvolassa. Ja muistaa ottaa se raskaus oireettomuudesta huolimatta erittäin rauhallisesti.

Minulla on kokemusta siitä, että jokainen raskaus on aina viikon edellistä pidempi. Seuraava voisi olla jo täysiaikaisen rajoissa.

Vierailija
6/13 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä ei siis mitään tieteellistä pohjaa, mutta kyseessä siis monet tuntemani usean lapsen äidit. Ja itsellänikin se piti paikkansa...

Kolme ekaa syntyi rv 39+3 ja neljäs rv 39+4 ;)

Vierailija
7/13 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljäs 33+3. Mutta samoin myös ennakoivat supistukset alkoivat aina vaan aiemmin joten osasin epäillä

Vierailija
8/13 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua siis sinänsä vaan askarruttaa, kun nytkin tämän kolmosen kohdalla kun ne supistukset alkoivat, niin se oli suurin piirtein menoa sitten. Eli sillä levolla sain just ja just sen kolme päivää "pidäteltyä", mutta kyllä se oli alusta asti selvää, että pian se syntyy.

Täytynee tosiaan keskustella mahdollisen seuraavan raskauden kohdalla heti alussa asiasta. Kun se tosiaan on jotenkin hankalaa alkaa lepäillä, jos olo on mitä mainioin, mutta sitten minä hetkenä vaan synnytys voi täysin ilman ennako-oireita alkaa.

Ja kyllä mä tiedostan myös sen, että tämä voi olla pelkkää sattumaakin, ja mahdollinen seuraava vauva syntyä 42+ viikolla.

T:ap

Vierailija
9/13 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmonen vielä kohdussa rv 25, katsotaan kuin käy.

Vierailija
10/13 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuntuu, että osalla naisista on taipumus kantaa yli lasketun ajan (itsellä 40+3 ja 41+3, kakkonen käynnistettynä), osalla taas taipumus siihen, että synnytys alkaa selvästi ennen laskettua aikaa. Ja sattumallakn on tietysti osuutensa molemmissa tapauksissa.

Eipä snun kohdallasi voi mitään varmaa ennustaa, mutta jos edelliset raskaudet ovat menneet noin, tuntuu ihan mahdolliselta, että seuraavassakin vauva syntyy ennen la:a. Mutta enpa tiedä siitä, että synnytys käynnistyisi joka kerta aikaisemmin.

Vierailija
11/13 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

39+1

37+5

39+2

Vierailija
12/13 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toka 38+

Seuraavat sitten viikoilla 39 - 40.

Vierailija
13/13 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka 39+4

Toka 38+6

Kolmas 38+0

Neljättä odotan rv 32 ja olen valmistautunut siihen, että pari viikkoa ennen la:ta syntyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi