todella herkästi vuotaville silmille hyvä ripsari?
Tuo "onko muita lämpimällä vedellä lähteviä ripsareita kuin sensai 38?" on mun ketju, mutta selvyyden vuoksi aloitin uuden kun en tuossa aikaisemmassa tehnyt tarpeeksi selväksi, että nimenomaan ripsarin hyvä kestävyys vetistenkin silmien kanssa on tärkeä ominaisuus. Varsinaista vedenkestävää en kuitenkaan halua (niitä käytin ennen), koska niitä ei saa millään pois. Eli pitäisi olla tuota tyyppiä kuin sensain 38: pysyy napakasti vuotavissakin silmissä, mutta ei niin napakasti etteikö lähtisi riittävän lämpimällä ja runsaalla vedellä pois (ilman aineita).
Melko pitkään mulla on ollut käytössä sensain 38 "tuuheuttava" maskara, mutta se ei ehkä ihan ole hintansa väärti. Se ei kyllä vuotavista silmistä hätkähdä, mikä on sen erinomaisin ominaisuus (suorastaan vedenkestävän luokkaa tuossa asiassa), mutta se jättää ripset tosi vaatimattomiksi eli on kaikkea muuta kuin tuuheuttava. Toinen plussa siinä on se, että ripsien taivutus pysyy hyvin. Miinuksena taas se, että se tuntuu varisevan jonkin verran (mikä on siis kuitenkin eri asia kuin vuotavien silmien takia valuminen).
Toinen miinus on se, että se ei lähde kovin helposti pois. KUITENKIN se lähtee pelkällä lämpimällä vedellä. Kun meikit poistaa lämpimässä suihkussa, niin se ehtii kyllä siinä lähteä. Mua ei sinänsä haittaa tuo vähän turhankin tiukka pysyvyys, se on pieni vaiva siitä hyvästä, että ei tarvi pelätä että ripsari valuu silmille tuulisella säällä.
Tällä hetkellä käytössä on Estee Lauderin Double Wear, joka on aika samantyyppinen kuin tuo Sensai. Plussaa on se, että se tekee ripsistä edes vähän massiivisemmat kuin vaatimaton Sensai. Se tuntuu myös olevan aika kestävä/riittoisa, eli ei kuivu putkilossaan kovin nopeasti. Miinusta on kallis hinta (vähän vielä Sensaita kalliimpi) ja se, että se suoristaa taivutetut ripset. Sekä plussaa että miinusta on se, että se lähtee helpommin kuin Sensai. Lämpimässä suihkussa ei tarvi kuin pistää pää suihkun alle ja ripsarit on poissa. Tämä kuitenkin tarkoittaa, että se ei ole yhtä pysyvä kuin Sensai. Joskus alaripsistä ja silmäkulmista on lähtenyt väri valumaan kun olen kävellyt tuulessa.
Lorealin punavalkoinen putkilokin on tullut koettua. Se on siinä mielessä hyvä, että se tekee ripsistä oikeasti massiivisemmat. Hintakin on halvempi kuin kahdessa edellisessä. Miinusta taas on se, että valkoinen pohja-aine kuultaa mustan alta aika helposti sekä se, että näistä kolmesta tuo ripsari lähtee kaikista helpoiten. Jos silmät vuotaa, niin voi olla varma että ainakin silmäkulmista lähtee ripsarit poskille.
Nyt olisi siis hakusessa vinkkejä näihin tarpeisiin sopivista ripsareista. Mulla on pitkät mutta aika harvat ja hailakat ripset muuten. Ja sellaiset suorat, jotka "roikkuu" silmien päällä jos ei taivuta. Oriflamen Wonder Lashia ja Maybellinen Illegal length -ripsareita mulle jo suositeltiin, mutta mulle jäi niistä vielä epävarmuus että onko niitä "testattu" tällaisella märkäsilmällä vai ovatko ne hyviä vaan niiden mielestä, joiden silmät eivät vuoda joka tilanteessa. Cliniquella vissiin on myös tuollainen Sensain ym. tapainen vain lämpimällä vedellä lähtevä, mutta siitä mulla ei ole tarkempaa tietoa.
Hirveän pitkä vuodatus ripsiväreistä.
Mut siis mä en oo mikään meikkipelle... :D
Kommentit (6)
Esther Lauder Double Wear
Tuo on ihan hyvä, mutta vähän kallis ja suoristaa ripset. Avauduin siitä jo tuossa aloituksessa. "Ehkä" kirjoitin vähän turhan pitkästi jos sitä ei jaksa lukea :)
Tuli tuossa testattua jokin aika sitten. Eli ei ole kovin kestävä.
jos ei ole kiirettä niin sen saattaa joskus bongata sellaisista näytepusseista, joissa on pari jotain voidenäytettä ja täysikokoinen ripsari, parillakympillä.
d.j.v. Beautinizer -ripsaria, sitä saa Kicksistä. Toimii samoin kuin Sensai 38 mutta lähtee helpommin.
Allright, onko hintava?