Raskaana & salmiakki/lakritsihimo!
Olen nyt raskaana rv 22 ja viimeiset viikot olen joka päivä syönyt puoli pussillista salmiakkia tai lakua. Nyt kuulin, että se voisikin olla haitallista vauvalle, pitääkö paikkansa? Onko aihetta alkaa rajoittamaan niiden syöntiä?
Kommentit (3)
Ei ole suoranaisesti haitallista vauvalle. Ei suositella syömään, koska voi nostattaa äidin verenpainetta. Ja muutenkaan ei tuollaisia sokerimääriä kannata syödä, paino nousee valtavasti. Mutta tosiaan jos korkea verenpaine ei ole ongelma ei lakun/salmiakin syönnistä (silloin tällöin) ymmärrykseni mukaan ole haittaa vauvalle. Minulle itseasiassa terkkari suositteli niiden syöntiä kun mulla oli matalat paineet raskaanaollessa.
Koita rajoittaa syömisesi esim. yhteen pikkuaskiin per päivä, josset pysty kokonaan luopumaan. Ainakin Läkerölin merisuola-salmiakki on törkeän hyvää!
Muistaakseni niissä on jotain ainetta, joka saattaa olla haitallista. Mullakin on hirveä salmiakkihimo koko ajan, mutta yritin vältellä älyttömiä määriä alussa. Vasta joskus rv 30 jälkeen aloin syödä salmiakkia vähän turhankin paljon...