Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten säilytätte siististi ja järjestyksessä kaikki tärkeät paperit,

Vierailija
06.09.2012 |

todistukset, työsopimukset, vakuutukset yms, onko teillä kaikille oma mappi, mulla on kaikki liian sekaisin, mä en yhtään pidä tästä paperien läpikäymisestä....

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä liioittelua sanoa, että olisivat järjestyksessä, tai edes siististi, mutta ainakin ne löytyvät - yleensä. Ei ihan aina, mutta kuitenkin helpompi etsiä kansiosta kuin tiesmistä.

Todistuksille on yksi kansio, laskuille kaksi laatikkoa: toisessa ne jotka on maksettu ja toisessa ne, jotka aiotaan maksaa. Sitten on sekalaisten lokero, jossa on kaikenlaista enemmän tai vähämmän aikajärjestyksessä.

Vierailija
2/6 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon laiska järjestelijä ja mulla on kulmalukkokansioita keittiössä mikron vieressä pystyssä selät alaspäin kumilangat auki. Sinne on helppo sujauttaa väliin milloin mitäkin papereita ja kun vieraita on tulossa niin napsautan kumilangat paikoilleen ja laitan laatikkoon.

Punasessa kulmalukkokansiossa on laskut ja pankkiasiat. Sinisessä on terveyteen liittyvät (jotka on menossa vakuutukseen yms.) Sit oranssissa on "järjestelen myöhemmin" paperit.

Sit mul on omassa paikassaan "työhaastattelukansio" jossa on valmiit "kalvopussit" joissa kaikki työtodististukset, koulutukset ja kurssit yms. Sit on toinen samanlainen missä on vihkitodistukset yms. joita ei juuri koskaan tarvii, mut pitää säilyttää.

Ainii, lapsilla on omat kodinkansiot joihin laitan papereita kun innostun järjestelee "katson myöhemmin kansiota". Laitan sinne jonkun piirustuksen/vuosi, todistuksia, muistoja mm. eka lentolippu, kirje äitille tms. neuvolakortit ja sit terveystarkastuspaperit yms. ja kun muuttavat pois kotoolta niin saavat sen mukaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai mikä se nyt on, siis joku salkuumainen jossa useita taskuja.

Loput välilehdellisissä mapeissa tai pahvikoteloissa.

Vierailija
5/6 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Kodinkansio. Itellä hakusessa sellanen. Kätevä!

Vierailija
6/6 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opinto- ja työtodistukset, kiinteistöihin liittyvät paperit ym. erittäin tärkeät säilytettävät ovat lokeroiduissa arkistosalkuissa. Palkkakuitit, maksetut laskut, tiliotteet, vakuutuspaperit, veropaperit, lääkäri- ja sairaalakäyntien ym. paperit on sitten kaikki mapitettuna, omissa osioissaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi