Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko rippijuhlissa tarjota kotiviiniä?

Vierailija
06.09.2012 |

Juhlat tulevana sunnuntaina. Eikö viini ole kuitenkin rippille pääsevillekkin se "eka kerta" kun sitä maistetaan.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä haen kuitenkin vielä parit punaviini ja valkkaripullot kaupasta, kun moni on sitä mieltä, että kotiviini ei yksin mene. On sit ainakin vaihtoehtoja. Ja ihan ruokajuomaksi ajattelin, ja niille, jotka haluavat jäädä iltaa istumaan.

Vierailija
22/33 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä haen kuitenkin vielä parit punaviini ja valkkaripullot kaupasta, kun moni on sitä mieltä, että kotiviini ei yksin mene. On sit ainakin vaihtoehtoja. Ja ihan ruokajuomaksi ajattelin, ja niille, jotka haluavat jäädä iltaa istumaan.

ihmisiä jää iltaa istumaan.

Sulla taitaa nyt mennä termit ihan sekaisin ja taidat olla muutenkin täysin noviisi juhlien suhteen.

Viiniä kannattaa varata vähintään 1/3 pulloa per juoja. Ja jos tulee ostettua liikaa, se säilyy.

Sana kotiviini on niin ala-arvoinen. Koska ei näemmä ole rahasta kiinni, kannattaa vähän miettiä minkälaisen vaikutelman antaa vieraille juhlan tärkeydestä.

Kotiviini ei ikinä voi olla hyvää, ihan sen tislauksenkin takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v teinin juhlat, jos tarjolla on ruokaa, niin ehkä ok tarjota viiniä, mutta miksi sekoitetaan lapsen juhlat sitten illanistujaisiin? Eikö olisi fiksua pitää illanistujaiset erillään?

Vierailija
24/33 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itse olenkin varsinainen viininlipittäjä, niin rippijuhlissa en vielä ole tarjoillut muuta kuin alkoholittomia juomia. Ne ovat esillä vasta ylppäreissä/valmistujaisjuhlissa.

Vierailija
25/33 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se taas on jotain hiivanmakuista kamalaa kiljua niin parempi jättää juhlissa tarjoamatta. Itse en ole onnistunut ikinä niin hyvää kotiviiniä tekemään että juhlassa tarjoaisin.

Vierailija
26/33 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin kun juhlakalu itse ei saa sitä juoda, vaikka aika moni tuossa iässä on jo alkoholia maistanut ja sitä kautta haluaisi juoda.

Vierailija
27/33 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedä asiasta mitään. Silti musta tuntuisi jotenkin halvalta tarjota kotiviiniä. Mä olen ajatellut ostaa shampanjaa, kun mun esikoinen pääsee ripille. En tosin tiedä onko se vielä urpompaa, kun en alkoholia kovinkaan usein käytä.

Vierailija
28/33 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok viinejä voi ostaa kaupasta niin edullisesti, että kotiviinin tarjoaminen on kuin tarjoaisi...no se on sama, kuin tarjoaisi vastasynnyttäneen koiransa maitoa kahvin sekaan.

Että onhan se joo halpaa ja öö...ihan juotavaa, mutta...ihan kaikkea ei tietkö kannata tehdä/tuottaa kotona.

Mieti vielä?

Vierailija
29/33 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeaa kuohuvaa ja viiniä. Kotiviiniä en itse juo, eikä varmaan kovin moni vieaisa sitä ymmärtäisi. Itse tietty tunnet vieraasi, mutta kaupan viini ehdottomasti varmempi valinta.

Vierailija
30/33 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripillepääsy on kirkollinen juhla eikä mikään "eka kerta maistaa viiniä". Vastaa siis ristiäisiä luonteeltaan, tuskin vauvan kastejuhlassakaan tarjoaisit viiniä. Etenkään huonolaatuista kotiviiniä.

"Maallisissa" juhlissa sopii tarjota alkoholia.

Vierailija
31/33 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlien sankarikin iloitsee juhlajuomasta!

Vierailija
32/33 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kavereille illanistujaisissa ehkä.

Vierailija
33/33 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vasta kun kahvit on juotu. Varaa myös skumppaa.