Miten toimisit/olet toiminut tässä tilanteessa: Olet laittanut työhakemukseen..
..liian pienen palkkatoivomuksen ja pääset kuitenkin haastatteluun.
Olet laittanut hakemukseen palkkatoivomuksen /kk, mutta ajattelet, että se on peruspalkka, ei kokonaispalkka. Eli kokonaispalkka olisi kuitenkin suurempi. Palkkatoivomuksesi on 300-400e liian pieni. Miten haastattelussa saa enää nostettua palkkaa ylöspäin, jos on laittanut sen liian pieneksi? Onko kenelläkään kokemusta tästä?
Kiitos, jos vastasit!
Kommentit (8)
työhakemus tulee aina tehdä erittäin huolella, samoin se palkkatoive pitää olla kunnolla mietitty.
Ellei se toimenkuva poikkea paljon haetusta, en keksi mitään syytä, millä saisit pyydettyö enemmän nolaamatta itseäsi, sehän kertoo suoraan sen, ettet ole paljoa ajatellut, kun hommaa hait.
...kun tiedät nyt paremmin toimenkuvastasi.
Työhaastattelun tarkoitus ei ole vain tentata hakijaa, vaan myös työnantaja kertoo tarkemmin työnkuvasta jne ja hakijalla oikeus kysellä ko. työstä lisää..
Jos olet valmis menemään sillä liian pienellä palkalla, ei tietty kannata ämpytä. Mutta jos et ole, sama kai sanoa se suoraan ja kertoa, että tarkoitit peruspalkkaa.
En tosin palkkaisi itse ketään, joka ilmaisee itsensä niin epäselvästi niinkin tärkeässä viestissä kuin työhakemuksessa.
Minulle on joskus tarjottu haastattelussa suoraan korkeampaa palkkaa kuin esittämäni toive (mutta ei kyllä satasia korkeampaa). Minäkin olin vähän alakanttiin hinnoitellut itseäni...
Paljonkohan mahtaa olla TES:n mukainen palkka, ei sen alle voi maksaa vaikka kuinka esittäisit sellaisen toiveen.
...kun tiedät nyt paremmin toimenkuvastasi.
sisältyy ylityöt tms. Niistä ei siis makseta ylityöpalkkaa, työaikakorvauksia tms. Ilman muuta tuo palkkapyyntösi tarkoittaa sitä normaalia palkkaa, johon tulee sitten muut lisät päälle. Näin minä sen ymmärrän. Miten te muut?
olet joka tapauksessa valmis menemään halvemmallakin, niin odta, että sinut valitaan ja sitten sanot ttä haluat vielä keskustella palkasta.
Tai sitten haastattelussa sanot, että kai palkka nousee sitten koeajan jälkeen.
Miten teillä on palkkaneuvottelut sujuneet?