Oletteko jo lukeneet uusimman Meidän Perheen? (huhhuh)
Kommentit (12)
Jos nämä äidit saavat vaatteiden ostamisesta hyvän mielen ja onnistuvat pitämään taloutensa tasapainossa niin sehän on vaan hieno homma.
Suurin osa lastenvaatteisiin hurahtaneista äideistä on kuitenkin kiinnostunut myös omasta ulkonäöstään.
Eihän tuo edes ollut varsinaista lastenvaateintoilua vaan sairasta keräilyn tarvetta, joka on yleistä noissa köyhissä wt-perheissä. Suurin osa kerää jotain ihan silkkaa rojua tai mitälie kinderyllätyksiä, tämä sitten vaatteita.
en ymmärrä, mutta onneksi ei mun tarvitsekaan kaikkea ymmärtää. Rahanhukkaa, ajankäytön hukkaa ja vielä tilanhukkaa, kukin tyylillään ja tyylittömyydellään...
on yli 600 me&i -merkkistä vaatetta...
ja ekana ihmettelin et millä ihmeellä kustantaa, mut sen naisen mies on 50v et ehkä jo ehtiny ansaita omaisuutta ja ehkä hyvissä hankkeissa...
ps : itsekin "keräilen" lastenvaatteita, mutta en ikimaailmassa pystyisi kustantamaan tuollaista määrää...
sosiaaliturva liian hyvä jos pitkäaikaistyöttömän ja osa-aikatyötä tekevällä on varaa ostas lasten vaatteita päivittäin.
minun näkemykseni mukaan suurin osa näistä tietyn merkkisiin vaatteisiin hurahtaneista äideistä on ihan tavallisia äitejä, samaan kategoriaan laskisin nuo lehdessä "harrastustaan" esitelleet.
On eri asia kerätä järjetön määrä yhden tai muutaman merkin vaatteita käytettyinä, mihin hintaan tahansa tai sijoituskohteiksi kuin pukea lapsensa merkkivaatteisiin omaa tyyliään mukaillen. Meandi, Metsola, Pop ja vastaavat ovat kuitenkin aika edullisia tuotteita verrattuna Elle, Hilfiger tms. merkkien vaatteisiin ja asusteisiin. Näitä kalliimpia ostavilla on yleensä se omakin vaatevarasto ostettu merkkiliikkeistä.
Blogeista löytyy esimerkkejä, mutta en niitä linkitä haukuttavaksi. Minulla ei ole kumpaakaan äitityyppiä vastaan mitään, hiljaa mielessäni ihmettelen miten olemme kaikki niin erilaisia (ja olen siitä kiitollinen).
Miehelle vielä ääneen parhaat palat :D Saatiin hyvät naurut.
Siinä kohtaa en nauranut kun mies toivoi että vaimo ostaisi itselleenkin joskus uusia vaatteita ja tämän naisen mielestä hänelle riittää kahdet rikkinäiset farkut :(
Ja sitten vielä itse olla ylipainoinen epäsiisti muhku, jolla ei ole mitään kiinnostusta panostaa itseensä.
Mun mielestä on aivan sama mihin ne rahansa pistää. Onko teidän mielestä sitten hyväksyttävämpää laittaa rahat tupakkaan, viinaan ja matkustamiseen, kuin lasten vaatteisiin?
Mun mielestä on hullua hamstrata ne vaatteet sinne kotiin (tämä me&i-tyyppi). Eri asia olisi jos kierrättäisi niitä merkkivaatteita, pienet poistoon ja seuraavaa kokoa kaappiin.
Mies oli viisikymppinen elämäntapatyötön ja rouva osa-aikatyössä.
Jos noista tuloista jää ylimääräistä, kannattaisiko se ehkä sijoittaa niitä lapsia varten eikä sairaalloiseen vaatteiden keräilyyn...? Vaikka täti hokikin sitä että onhan tämä nyt parempi kuin ryypätä ja polttaa, no kaikki eivät ryyppää eivätkä polta, eivätkä silti osta päivittäin turhia lastenvaatteita etenkin, jos niihin ei ole rahaa.
Itsekin tykkään näteistä vaatteista ja olen pitänyt itseäni "lastenvaatefriikkinä" siltä osin, että tykkään sijoittaa laadukkaaseen ja kauniiseen vaatteeseen vaikka samalla rahalla saisi useamman mustanharmaan örkkikuvioisen kammotuksen prismasta. Ymmärrän siis lastenvaatteiden keräämisen harrastuksena ja tunnen monia itseni kaltaisia. Harmittaa vain, että kun asiasta tehdään lehteen juttu niin siihen ptetaan joku rekkalesbon näköinen matami joka ei ole itselleen hankkinut ikinä ainoatakaan vaatetta ja jolle ostetaan joululahjaksi muuttolaatikoita turhien vaatteiden varastoimiseen... Kun enemmistö meistä on ihan täysjärkisiä ihmisiä, jotka tykkäämme kauniista asioista ja huolehdimme omasta siinä kuin lastenkin ulkonäöstä mutta järjen rajoissa.
Tuossa oli kyse sairaalloisesta tavaran haalimisesta jossa kohteena sattui vain olemaan lastenvaatteet, oikeat lastenvaateharrastajat ovat kuitenkin vähän eri asia. Ideana on pukea lapsi kauniisti, ei haalia kotia täyteen vaatetta jota ei pysty eikä ehdi käyttämään, niin että ahdistuu jos yhtenä päivänä ei tule ollenkaan vaatepakettia.