Pyydän mielipidettänne: pitäisikö laihduttaa ja kuinka paljon, kun painan 74 kg?
Kommentit (12)
tai oikeastaan olen ollut alipainoinen aikoinaan. En ole vielä "tottunut" tällaisiin lukemiin, vaikka viimeiset 10 vuotta olen ollut yli 70-kiloinen. ap
tyhmään kysymykseen tyhmä vastaus:
pannaan tuommoiset 20 kiloa pois, oisko sitten hyvä?
Painoin 55 kg monta vuotta nuorena aikuisena. Mutta ehkä se tässä iässä olisi liian vähän. ap
jos et ole omenavartaloinen, niin et ole lihava, jos taas olet alaosasta hyvin hoikka niin paino on silloin keskivartalolla ja silloin voi olla ylimääräistä.
Otappa mittanauha esille ja käy mittaamassa vyötärön ympärys, siis siitä kohdasta mistä vartalo taipuu. Jos alle 80cm niin ei hätää, ei tarvitse laihduttaa. paitsi se mitä ITSE peilistä havaitset: jos tuntuu että farkut kiristää tms, niin ihan vaan pari kolme kiloa pois että on hyvä itsellä olla.
että katso peiliin. Luvut on lukuja. Mitä peilissä näkyy?
jos et ole omenavartaloinen, niin et ole lihava, jos taas olet alaosasta hyvin hoikka niin paino on silloin keskivartalolla ja silloin voi olla ylimääräistä.
Otappa mittanauha esille ja käy mittaamassa vyötärön ympärys, siis siitä kohdasta mistä vartalo taipuu. Jos alle 80cm niin ei hätää, ei tarvitse laihduttaa. paitsi se mitä ITSE peilistä havaitset: jos tuntuu että farkut kiristää tms, niin ihan vaan pari kolme kiloa pois että on hyvä itsellä olla.
Farkut eivät kiristä, koska en käytä niitä. Sääret ja käsivarret ovat edelleen laihat, mutta muuten en osaa sanoa, kuinka tuo paino jakautuu eri ruumiinosiin. ap
jos et ole ottanut huomioon aineenvaihdunnan hidastumista ja muita ikääntymiseen väistämättä mukanaan tuomia muutoksia, on aika justeerata syöminen uusiksi.
ei välttämättä näytä enää kovin hoikkana hyvältä. Siis jos on laiha niin on, mutta sitä ei välttämättä kannata enää keski-iässä tavoitella, jos paino siis muuten on suunnilleen normaalipainon rajoissa.
Vanha sanonta siitä, että jossain vaiheessa elämää naisen on valittava naaman ja takapuolen väliltä, pitää usein paikkansa. Jos haluaa, että takalisto on kovin hoikka, niin naama silloin todennäköisesti näyttää myös ryppyisemmältä kuin silloin, kun hyväksyy vähän leveämmän takaliston.
monella ne perse ja naama kyllä ovat ihan yhtä pahan näköisiä 45-vuotiaana!
kannattaa urheillen pitää pylly tiukkana, niin onhan edes jotain mihin ajanhammas ei tartu
jos et ole omenavartaloinen, niin et ole lihava, jos taas olet alaosasta hyvin hoikka niin paino on silloin keskivartalolla ja silloin voi olla ylimääräistä. Otappa mittanauha esille ja käy mittaamassa vyötärön ympärys, siis siitä kohdasta mistä vartalo taipuu. Jos alle 80cm niin ei hätää, ei tarvitse laihduttaa. paitsi se mitä ITSE peilistä havaitset: jos tuntuu että farkut kiristää tms, niin ihan vaan pari kolme kiloa pois että on hyvä itsellä olla.
Ok, siis sanoisin että kannattaa laihduttaa sen verran että vy tulee lähemmäs 80cm, koska sillä pienennät ll-tyypin diabetesriskiä. Riskipisteet nousee jos vy 80 tai yli.
Painoindeksisi on 23,9 vielä normaalin puolella, mutta sinulla on selvästi sellainen vartalotyyppi että rasvaa kerääntyy myös vatsan seudulle, se merkitsee sitä että myös viskeraalista rasvaa on. Ikäsi on myös sitä luokkaa että jos et nyt kiinnitä huomiota ruokavalioon ja liikkumiseen niin sitä rasvaa on kohta paljon enemmän, nimittain estrogeenitasojen lasku lisää vatsan alueen rasvaa.
Olen itse saman ikäinen, BMI on 23,4. Vyötäröni on alle 80 ei paljon mutta on kuitenkin. joudun tekeen paljon töitä- siis tarkkailemaan syömisiäni koska lihon tosi herkästi, haluan pitää tämän painon, koska omat riskipisteeni ovat muista syistä jo tosi korkeat. Ja pidän kyllä itseäni hieman liian pulskanakin. Pari kiloa pitäisi saada pois ettei ahdista.
Tsemppiä. Karsi höttöhiilarit pois ja jätä tissuttelu(jos käytät alkoa) ja lisää liikuntaa vähän niin ensi kesänä olet jo vyötärön kohdalta hoikempi :). Itsekään en tee sen kummenpia muutoksia kun tiedän ongelmani ovat kaikki makea ja viinin ja sidukan lipittäminen. Pidän nyt tipatonta syys-loka-marraskuuta.
ei välttämättä näytä enää kovin hoikkana hyvältä. Siis jos on laiha niin on, mutta sitä ei välttämättä kannata enää keski-iässä tavoitella, jos paino siis muuten on suunnilleen normaalipainon rajoissa. Vanha sanonta siitä, että jossain vaiheessa elämää naisen on valittava naaman ja takapuolen väliltä, pitää usein paikkansa. Jos haluaa, että takalisto on kovin hoikka, niin naama silloin todennäköisesti näyttää myös ryppyisemmältä kuin silloin, kun hyväksyy vähän leveämmän takaliston.
jos et ole omenavartaloinen, niin et ole lihava, jos taas olet alaosasta hyvin hoikka niin paino on silloin keskivartalolla ja silloin voi olla ylimääräistä. Otappa mittanauha esille ja käy mittaamassa vyötärön ympärys, siis siitä kohdasta mistä vartalo taipuu. Jos alle 80cm niin ei hätää, ei tarvitse laihduttaa. paitsi se mitä ITSE peilistä havaitset: jos tuntuu että farkut kiristää tms, niin ihan vaan pari kolme kiloa pois että on hyvä itsellä olla.
Ok, siis sanoisin että kannattaa laihduttaa sen verran että vy tulee lähemmäs 80cm, koska sillä pienennät ll-tyypin diabetesriskiä. Riskipisteet nousee jos vy 80 tai yli.
Painoindeksisi on 23,9 vielä normaalin puolella, mutta sinulla on selvästi sellainen vartalotyyppi että rasvaa kerääntyy myös vatsan seudulle, se merkitsee sitä että myös viskeraalista rasvaa on. Ikäsi on myös sitä luokkaa että jos et nyt kiinnitä huomiota ruokavalioon ja liikkumiseen niin sitä rasvaa on kohta paljon enemmän, nimittain estrogeenitasojen lasku lisää vatsan alueen rasvaa.
Olen itse saman ikäinen, BMI on 23,4. Vyötäröni on alle 80 ei paljon mutta on kuitenkin. joudun tekeen paljon töitä- siis tarkkailemaan syömisiäni koska lihon tosi herkästi, haluan pitää tämän painon, koska omat riskipisteeni ovat muista syistä jo tosi korkeat. Ja pidän kyllä itseäni hieman liian pulskanakin. Pari kiloa pitäisi saada pois ettei ahdista.
Tsemppiä. Karsi höttöhiilarit pois ja jätä tissuttelu(jos käytät alkoa) ja lisää liikuntaa vähän niin ensi kesänä olet jo vyötärön kohdalta hoikempi :). Itsekään en tee sen kummenpia muutoksia kun tiedän ongelmani ovat kaikki makea ja viinin ja sidukan lipittäminen. Pidän nyt tipatonta syys-loka-marraskuuta.
Alkoholi ei (onneksi) maistu, mutta mussutan aivan liikaa suklaata makeanhimooni. En ole keksinyt vaihtoehtoja, koska olen pahasti allerginen muun muassa sitrushedelmille, banaanille ja muutamille vihanneksille, joiden mausta muuten pitäisin. Joskus olen pudottanut muutaman kilon jättämällä kaikki leikkeleet ja juustot.
Täytyy yrittää lisätä liikuntaa. ap
tyhmään kysymykseen tyhmä vastaus:
pannaan tuommoiset 20 kiloa pois, oisko sitten hyvä?