Yötyö ja naapurissa porataan joka päivä aamusta alkaen
Ymmärrän sen, että porata pitää, kun on remontti ja lainmukaan saavat aloittaa kahdeksalta aamulla, mutta miten v***ussa minun pitäisi pystyä menemään taas yöksi töihin, kun en saa päivällä nukuttua käytännössä ollenkaan.
Eivätkö nämä reiskat ota ollenkaan huomioon sitä että jollakin voi olla vastuullinenkin yötyö, joku voi yötyössään joutua pelastamaan ihmishenkiä ja pitäisi saada päivällä nukuttua. Ei ole muuta paikkaa nukkua kuin koti tai hotelli. Korvatulpista ei mitään apua!
Olemme vuokralaisia. Korvaako remppareiska meille hotelliyöt vai mitä? Ja kuinka saat**** kauan voi kestää keittiöremontti? Ihan oikeasti?
Kommentit (23)
Remontoida saa niin paljon kuin sielu sietää päiväsaikaan. Aina on joku, jonka pitää levätä joskus, ei voi ottaa sitä huomioon. Yötyöllä on haittapuolensa ja kun sellaisen ottaa, pitää se myös ymmärtää.
Mutta oikeastihan ap ei ollut tosissaan, kunhan provoaa.
Jotta voi tehdä päivällä vastuullisia päätöksiä. Onhan teilläkin joku päivävuorossa pelastamassa ihmishenkiä. Hänen pitäisi tulla väsyneenä töihin vain siksi, että sinä saat nukkua?
Ehkä teillä työpaikan kautta on joku sopimuspotilashotelli, ehkä sieltä saisi sopuhintaan yösijan niiksi arkipäiviksi, kun olet yövuorossa? Ethän sinä kuitenkaan yövuoroja montaa viikossa tee. Voisitko saada viikonloppupainotteisemman työvuorolistan?
Sen rempan ajaksi. Tai nuku autossa ja laita lappu ikkunaan. " Olen yötyöläinen, nukun autossa, koska asuntoni seinäntakana remontoidaan."
Kätevää, eli lopeta märinä.
Voisivat edes jossain seinällä ilmoittaa kuinka kauan joudumme tuota poraamista kuuntelemaan. Kestänyt jo vaikka kuinka monta päivää...ei voi kuin ihmetellä mikä keittiöremontti kestää muka noin pitkään...
Tässä tulee aivan hulluksi.
Ja ovat poranneet jo niin paljon, että tuolla poraamisella, seinän täytyy olla aivan täynnä reikiä vieri vieressä. Ihan järjetöntä. Ei voi näin kauan kestää keittiönkaappien asentamisessa.ap
kun seinätkään.
Jossain vaiheessa tulee raja että ei ole enää mitään mihin porata. Viimeistää silloin se loppuu.
He tietävät todellisen poraustarpeen muutenkin paremmin kuin työn tilannut naapuri.
av-mammat eivät siihen yksinkertaisesti kykene.
Minä ymmärrän vitutuksesi oikein hyvin. En ihan keskellä yötä joudu olemaan duunissa, mutta yksi vuoro on aamuneljältä alkava, ja sen päälle minunkin on pakko nukkua tunnin verran, että pääkoppa pysyy kasassa.
Keittiöremontissa ei luulisi olevan ihan jatkuvasti poraamista kuin kaappien kiinnitysvaiheessa, joka kestänee päivän pari. Purkuvaiheessakin kolisee, muttei porata. Ilmeisesti siellä naapurissa tehdään sitten jotain muutakin kuin vaihdetaan vain kaapistoja?
Voisitko pyrkiä neuvotteluratkaisuun. Siis kysyä ensinnäkin, kauanko remontti vielä kestää ja voisiko mitenkään poraamista keskittää tiettyihin päivän tunteihin, esim. aamupäivään tai iltapäivään eikä siis niin, että ihan koska tahansa voi pärähtää.... toki tämä keskittäminen voi olla remppamiehelle hankalaa, mutta ei kysyminen mitään maksa. Muista olla kohtelias ja sovitteleva, sillä työtään hänkin vain tekee.
Jos on etukäteen tiedossa pahoja metelipäiviä, voisit yrittää niinä päivinä mennä vaikka kaverille nukkumaan, sinähän olet siellä päiväaikaan kun kaveri on todennäköisesti töissä eli et ole kovasti vaivaksi...
Koeta kestää, ei tuon kamalan kauan luulisi kestävän.
Noin yleisesti: olisi suotavaa, että remonteista tiedotettaisiin kunnolla naapureille. Eikä kyse ole pelkästä "remontti alkaa sinä-ja-sinä päivänä, pahoittelemme meteliä" -lippusista, vaan aidosti aikataulun kertomisesta, siis tähän tapaan: "Kaapistoja puretaan tiistaina 11.9., seinä puretaan keskiviikkona 12.9. ja uudet kaapistot asennetaan maanantaina 17.9. Vedet ovat poikki tiistaina 11.9. aamupäivällä klo 9-11 ja maanantaina 17.9. iltapäivällä klo 14-16."
Tuosta olisi jo jotain iloakin, kun osaisi ennakoida metelin ajankohtia.
Mutta se ei ole PERINNE raksamiehille, tuntuu, että jokaisella porukalla on niin monta rinnakkaista projektia päällä, että aikataulujen arviointi aiheuttaa heille íhottumaa...
Voisi sitä silti alkaa edellyttää...
Hyvät korvatulpat, perus EAReillakin pärjää tilapäisesti. Häivyttää kaikki äänet, päässä vaan vähän humisee.
Entisenä yötyöläisenä ja kerrostalossa silloin asuneena ei ois yhtenäkään päivänä uni tullut, jos ei ois tulpannu korvia. Kerrostalossa on aina jotain häiritseviä ääniä päivisin. Tulpat korvissa nukuin kevyesti 8-10 tuntia täysin epätietoisena muusta maailmasta.
maailma pyörii klo 8-16.
Jos tähän aikatauluun ei sovi, on outo ja häntä sopiikin syrjiä. Näin olen vuosikymmenien aikana saanut kokea.
nimimerkki "koko ikänsä tehnyt yö- tai iltatöitä"
Tällä palstalla erityisesti pätee se, että sitä saa, mitä tilaa.
Asialliset aloitukset eivät saa likikään yhtä paljon kuttuilua osakseen kuin vähän vähemmän rakentavat.
Ap on tietenkin ryytynyt ja kiukkuinen, etkö muka itse olisi nukuttuasi pitkään vain muutaman hassun tunnin vuorokaudessa ja senkin huonosti pätkissä.
Pikkuisen empatiaa siis - vai oletko itse remonttireiska, kun noin katsoit asiaksesi hermostua reiskojen puolesta?
-10-
se äänihän on kerrostalossa aivan kauhea, etenkin jos betoniseinään porataan.
Meillä on ollut talossa menossa julkisivuremontti kesäkuulta saakka joten kestämistä on siinäkin.
Ne tehdään yksilöllisesti ottamalla muotit korvakäytävistä. Eivät hiosta eivätkä muutenkaan tunnu miltään.
Tai sitten voit ostaa naapurille paremman porakoneen jolla porailu sujuu lyhyemmässä ajassa. Halvassa porakoneessa kiviterä ei juurikaan poraa, mutta ääni on kova. Laadukkaammat laitteet ovat poravasaroita.
mutta lähinnä viittasin viestiin nro 11 perus-EAReista tuolla, että tulpat ei auta poran ääneen.
Pitää kai sitten yrittää tänään etsiä jotkut erikoiskorvatulpat. Normaalit kerrostalon äänet eivät mua häiritse, vaan saan unen mainiosti. Mutta tämä poraus on niin kovaa, että jotkut huonekalutkin tärräävät sen mukana. Oon yrittänyt nukkua korvatulpat korvissa ja laittanut niiden päälle vielä musiikinkuunteluun tarkoitetut kuulokkeet, mutta poran ääni tulee läpi.
Jos nuo lopettais illalla, voisin koittaa nukkua vielä vähän ennen työhönlähtöä.
Sen oon oppinut, että jos joskus itse hankin reiskoja tekeen remonttia omaan kämppään, pyydän tarkan listan laitettavaksi muille asukkaille, mitä tapahtuu mikäkin hetki jne. ja sanon että reiskat saavat hoitaa kovaäänisempiä hommia vain esim. klo 12-16.ap
menen suoraan nukkumaan. Älä laita kovaäänisiä töitä 12-16.
se lappunen ilmoitustaululle ja siihen jotain että ottakaa yhteyttä mikäli on toiveita aikataulun suhteen... Esim meillä on talossa pph ja kaikki kunnioittaa sitä päiväunirauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Sen rempan ajaksi. Tai nuku autossa ja laita lappu ikkunaan. " Olen yötyöläinen, nukun autossa, koska asuntoni seinäntakana remontoidaan."
Jos kerrot sun osoitteen niin tullaan säännöllisesti sun asunnon holleille, lain puiteissa, pitämään tarkoituksella aivan helvetin lujaa meteliä kaikin konstein mitä keksitään. Sitten kun sulla alkaa hermo mennä niin sanotaan että koita nyt hyvä ihminen rauhoittua, tää on täysin laillista, ei sun kanssa pysty olemaan kun olet noin kireä. Ja lopeta MÄRINÄ. Tosin sä kuulut selvästi tuohon selkärangattomien kastiin jolla EI ole kasvotusten uskallusta sanoa mitään ja jauhat paskaa täällä jolla täytät omaa surkeaa elämääsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerrot sun osoitteen niin tullaan säännöllisesti sun asunnon holleille, lain puiteissa, pitämään tarkoituksella aivan helvetin lujaa meteliä kaikin konstein mitä keksitään. Sitten kun sulla alkaa hermo mennä niin sanotaan että koita nyt hyvä ihminen rauhoittua, tää on täysin laillista, ei sun kanssa pysty olemaan kun olet noin kireä. Ja lopeta MÄRINÄ. Tosin sä kuulut selvästi tuohon selkärangattomien kastiin jolla EI ole kasvotusten uskallusta sanoa mitään ja jauhat paskaa täällä jolla täytät omaa surkeaa elämääsi
Lääkkeet. Miksi raivoat jostain kahdeksan vuotta vanhasta kommentista??
velvollinen korvaamaan sulle hotellia, ja valitettavasti remppa voi kestää kauan... On vain keksittävä jotain, että voi nukkua päivällä.