*******ENSIKOIDEN MAANANTAI******
Kommentit (17)
:) oon ekaa kertaa aloittajana. Pienistä on ne ilot revittävä! :)
...niin, että huomenta vaan kaikille! Ihana aamuherätys, kun ainakin täällä meillä Pirkanmaalla sataa isoja lumihiutaleita!!! Talvi tulee vihdoinkin. Mukavaa kun on valkoista, alkaa tuo pimeyskin tuntua siedettävämmältä.
Oma pettymys tädin saapumisesta on alkanut jo helpottaa. Tätikin on ymmärtänyt alkaa pakkailemaan laukkujaan (kp4) ja lähden uuteen yritykseen innolla. Tällä viikolla meen gynelle ja laitetaan lähetettä vetämään hoitoihinkin... Kerron lisää myöhemmin!
Fio: painonpudotus tekisi täälläkin terää. Taidan liittyä samaan suunnitelmaan, 5 kiloakin tekisi jo ihmeitä.
Nimigallup: Meillä on miehen kanssa alustavasti mietittynä muutaman nimivaihtoehto jälkikasvulle... Vaikutteita on otettu isovanhempien ja isoisovanhempien nimistä ja tavalliset suomalaiset nimet on tytölle ja pojalle suunniteltu. :) Enää ei tarvita kun niitä jälkeläisiä...
Nyt lähden lumitöihin. Meen tänään iltavuoroon, joten tässä on muutama tehokas aamutunti käytettävissä kotihommiin.
Mukavaa maanantaita kaikille ja ++++++-tuulia!
ai niin, ketkäs vielä piinailee? Jessica, Marinda????
[color=pink][b]Onnittelut Niameylle[/b] tältäkin suunnalta![/color]
Me oltiin koko viikonloppu appivanhempien luona. Niinpä siis maanantaiaamu alkoi viikonloppupinon lukemisella (mukava ensimmäinen työtunti)... Tällä viikolla varmaan ihan toivotonta edes yrittää keskittyä työasioihin. Menossa kp 24/26-28 ja toiveet taas pilvissä. Mitään oikeita oireita ei ole, enemmänkin sellaisia " jos nyt oikein kuvittelee niin ehkä jotain saattaisi löytyä" . Lievää pahoinvointiahan saa aikaan kun oikein miettii, josko sitä sittenkin olisi paha olo ja rinnatkin on vähän arat jos oikein tunnustelee. Toisaalta samaa arkuutta niissä taitaa olla ennen tädin tuloakin. Muuta oireentynkää ei sitten olekaan, joten jännityksessä elellään.
Painon pudotuksesta oli ollut juttua. Mä oon vuoden alun jälkeen tiputtanut 6-7 kiloa, mutta vieläkin indeksi osoittaa lievää ylipainoa. Jokusen kilon kun vielä saisi pois niin voisi olla tyytyväinen. Onneksi sentään parissa housuissa on ilmaantunut löysyyttä vyötärön kohdalle ja hääpukuakin piti keväällä kaventaa leventämisen sijasta :-) Suunta on siis oikea, mutta vielä olisi varaa pudottaakin.
Oli ihana nauttia valkeasta viikonlopusta, mutta tuo tilalle ilmaantunut harmaa sohjo ei ole enää yhtään mieltä ylentävää. Tulisi jo kunnon talvi. Suunniteltiin miehen kanssa, josko vaikka ostettais mullekin sukset monen vuoden tauon jälkeen (edellisestä hiihtokerrasta kun on jokunen vuosi). Tiedä sitten paljonko intoa riittää, mutta olisipa ainakin mahdollisuus talvikuntoiluunkin. Meillä kun melkein talon nurkalta lähtee hyvä latu, pitäisi sitä edes pari kertaa talvessa osata hyödyntää...
Nyt on kai pakko keskittyä vähän töihinkin välillä.
... mutta ei oikein uskalla toivoa kuitenkaan. Oireita ei ole juurikaan ollut ja tutut tätifiilikset alkoi viikonloppuna. Nyt kp 31/31, lauantaina pukkasi perinteisen päänsäryn ja eilen juili silloin tällöin tuttuun tapaan alavatsaa. Kai se sen tätskyn sieltä vielä puristaa jostakin välistä väkisin kylään :(
Meidän kuopushan se oli plussannut viikonloppuna, Niamey (nyt varmaan kirjoitan tämän väärin..) ONNEA!! :)
Meillähän on monta piinailijaa!Kyl se vaa niin on et ensikoitten plussa-aalto tärähti käyntiin mamma PauliNean plussattua!!Mitäs muuten mammalle kuuluu?
Toivottavasti Q:lla on menny kaikki hyvin!Peukkujaa!!!!!Ja halaus!
Mikä tähä tissikipuun auttas,ei varmaa mikää?Hyvä etten itkua väännä ku niin kipeet...:(Itelläni katse jo kohti 9. yrityskiertoa,en usko että ois nyt tärpännny tai sit koenkin mukavan yllätyksen ;)Vielä ehtis ihanan joululahjan saada,ens viikko sit piinaviikko....nyt koitan etten tarkkailis itteeni ollenkaa...katotaa miten selviän ;)
Kuka testaa seuraavaks?Kaikille plussaonnee!!!!
Missä Hemuli on ja mooli?
Entäs wäiski,mimoniandra(huh,meniköhä oikein) ja muut mussukat?
-Pepsis kp17/24-27
Joo nyt täytyy ihan äkkiä vaan moikkailla. Tää tietokone on niin monen käytössä, että ihan kuka vaan voi tulla tähän mun luo ihan koska vaan. Eikä olis kiva että töissä alettais supista... Ei täällä kukaan yrittämisistä mitään tiedä.
kp 18/25-31 meneillään. Eli kohta voi alkaa kunnolla piinailemaan.
Täällä olis kanssa tosi hyvä kun lähtis 5 kiloo tai kymmenenkin. En vaan osaa enkä myöskään pysty alkaa laihduttamaan. Olen pitkään ajatellut, että voisi alkaa liikkua enemmän ja katsoa mitä suuhun laittaa, mutta kun se ei ole niin helppoa. Aina syö karkkia, sipsejä tai jätskiä yms. kaikkea mitä kaapista löytää... Tiedän että kiloja karisisi jos vaan liikkuisi enemmän. Mutta en saa itseäni iltaisin sohvalta ylös ja lähtemään kävelylle. Aivan liian vaikeeta!!!
Nimet on mulla jo tytölle ja pojalle tiedossa.
Jatketaan illalla, nyt tulee ihmisiä tänne APUVA!!!
Olen kyllä melko pihalla teidän kaikkien kuulumisista,sillä en kertakaikkiaan ole pystynyt istuskella koneella....
Niamey;Paaaaaljon onnea Vaavista ja nyt kaikki tarrasukat sun masuun!!!
Ja Q:lle onnea-vaikka taitaakin tulla jo myöhässä-sinne ekaan inssiin!Nyt jo hoidot alkaneet-ihanaa,kun eivät yhtään aikailleet!!!!Itse en tainnu kertaakaan saada noin vahvaa ovisviivaa-sain vaan yhtä paksuja!Nyt kyllä käyn lukemassa,miten teidän reissu meni ja mitä sulle tehtiin!Halauksia satoja!!!!
Ikävä teitä on ollut!!!On se kumma,miten sitä useinkin huomaa ajatelleensa,et mitähän sen ja sen kiertoon ja elämään kuuluu.Paljon olen onnellisia ajatuksia teille lähetellyt.....
Omaan napaan.Tänään on sit tasan rv 8.Miten tämän sanoisin...olo on edelleen aivan kauhee!!!!Joka aamu alkaa oksentamisella.Ja vaikka saa oksennettua ja juo mehua ja syö hedelmää ja pakottautuu syömään leipäpalan tai puuroa tai jotain,niin ykäolo jatkuu pitkälle iltapäivään.Olo on kuin jyrän alle olis jäänny ja oksennus pyörii kurkussa koko ajan.Sit yhtäkkiä tulee pieni nälkä ja sit kun syö oikeeta ruokaa (rasvasta ja suolasta),niin ilta on aika siedettävä.Kunnes taas ennen nukkumaanmenoa nousee pala kurkkuun.Siinä sit on pakko vaan nukahtaa vaikka tekis mieli mennä oksentamaan.Alkuyö menee hyvin.Aamusella pahoinvointi lisääntyy ja lisääntyy,kunnes on pakko luovuttaa ja aloittaa taas uusi iiiihana raskauspäivä......En iki maailmassa olisi voinut kuvitella raskauspahoinvoinnin tarkoittavan tällasta.Tämä on ollut suoranaista helvettiä kaks viikkoa ja todennäköisesti neljä viikkoa vielä edessä :)
Ja miten sit muu elämä.Mies saa elää täydellisessä selibaatissa.Ei tulis mieleenkään pussutella tai mennä yhtään pidemmälle.Rintoihin koskeminen tuntuu yhtä pahalta kuin painaisi oksennustautisen mahaa...Ja minä hölmö kun luulin,että elämä olisi reunustettu vaaleanpunaisella hattaralla ja seksiä tekisi mieli koko ajan,kun ei tartte huolehtia menkoista tai millään muoto yrittää.
No onhan tässä hyvääkin.On ihana huomata,miten mies on huolehtivainen ja on oppinut unelmoimaan ja suunnitelemaan tulevaisuutta,lähinnä ensi kesää.Vaunujakin kävimme vakoilemassa.Ja tutteja ja pulloja ja vaatteita ja....
Joulua odotan,sillä Tapaninpäivänä tulee viikkoja 12 ja sit saamme kertoa perheille (mun sisko ja miehen veli tietää ja pari ystävää).Ja sit toivottavasti pahoinvointi loppuu ja pääsee ekaan ultraan.Ette voi kuvitella,miten kovasti odotan jouluruokia!!!!Nam
Nyt hommiin.Älkää kuitenkaan pelästykö.Puolet odottajista ei kärsi pienestäkään pahoinvoinnista!! ;)
+++++++ Säteitä ++++ kaikille tasapuolisesti!!!!
T:PauliNea rv8
Nythän noita plussia satelee koko ajan:)) Toivottavasti myös meille muille..Oltiin tiputtu niin alas, että pakko kirjoittaa pikaisesti tässä töiden lomassa jotain, että saadaan nostettua pino taas tuonne ihmisten ilmoille.
Omassa navassa ei ihmeempiä, kp taitaapi olla 18/??. Kertokaapa nyt te pidempään " treenanneet" onko tosiaan jotain huomioitavaa, kuten että ei sais mennä pesulle heti vaan pitäis tyyliin tyyny pepun alla odotella sängyssä hetki, tai tuo ihmeellinen greippmehu. Kertokaapa kokemuksia ja onko noissa missään mitään perää? Vaiko vain vanhoja uskomuksia=)
Mukavaa päivänjatkoa ja +++- tuulta jokaiselle sitä tarvitsevalle!
Nyt menossa kp16, eilen tein ovistestin ja en ole ihan 100 varma, et oliko ovista vai ei, ku ei ihan yhtä tumma ollut se tulosviiva (vaikka lähen yhtä tumma olikin) ja tänään taas viiva ei juurikaan näkyny. Lämpöjä oon mittaillu kierron alusta asti ja ne ei kyl oo edes hetkellisesti käyny koholla :(. Perjantaina kävin niissä verikokeissa (otettiin prolaktiini ja tyreotropiini) Keskiviikkona sitten saa soittaa tuloksia ja loppuviikosta tulevat postitse kotia. Vähän on haikee tunnelma, kun perheeseemme tuli suru uutisia :```( joten ennen joulu tulee vielä hautajaisetkin :``(
Mahtavaa kun voit kuitenkin periaatteessa hyvin :)
Pienet oksentelut menee aikanaan ohitse. Oli kyllä mukava lueskella kuulumisia :)
Tulehan Q-kulta kertomaan miten inssissä meni? onkohan se meilläkin edessä....
Nimigalluppiin sen verran että pojan nimi on sovittu jo silloin kun vasta harkittiin asiaa vauva. Tytön nimi sen sijaan on muuttunut monta kertaa, mutta sekin on alkanut jo muotoutumaan viime kuukausien aikana :)
täällä on muuten oikein rauhallisesti mennyt. Vietän nyt kp7 ja clomeja syön.. Tällä kertaa ne ei ole tehny minusta samanlaista raivohullua kuin viimeksi, tosin nyt on ollu koko ajan sellainen pieni alakulo päällä:(
Kyllä tämä tästä.
++++Plussailuja++++piinailijoille++++
Jo noin viikko sitten tunsin sellaisen viiltävän kivun alavatsassa. Tänään koko päivän tuntunut tällaisia, lähinnä polttavaa ja kirvelevää kipua masussa, eikait mikään raskaus oire ole tälläinen??? :/
Niin siis kp 25/28
Hei Enskarit!
Kopioin tähän tuonne lapsettomuuspuolelle kirjoittamani pätkän, sorry vaan mutta en jaksa uudelleen samaa stooria näpytellä.
Eka inssi on nyt sitten takana. Tuli kallis keikka, ja keikan hinta vielä tuplaantui, kun innostuimme molemmat miehen kanssa hermostuksissamme shoppailemaan uudet farkut sillä aikaa, kun siittiöt oli pesussa :)
Kaikki meni ihan hyvin, aikasta inhottavasti vain nipisti se kohtuonteloon asti kaivautuminen, vaikka eihän se ollut kuin ohut katedri vai mikskä sitä nyt kutsutaan. Itse toimenpide oli hetkessä ohi. Tuntui oudolta, kun tiesi, että nyt simpat on siellä, eikä ne silti valunut ulos, kun perille asti laitettiin.
Valitettavasti lääkäri ei ollut meidän oma, mutta mukava silti. Olisin vaan halunnut kysyä jatkosta enemmän, mutta kai sitten taas täytyy pulittaa erikseen lääkärille soittoajasta, plaah!
Mutta, huonoja uutisia saatiin. Simppatulokset oli vielä huonommat kuin viimeksi ja pesulla niistä ei tullut kuin kohtalaisia: A=1% ja B=88% vertailun vuoksi tiedoksi niille, jotka on ollut vastaavissa toimenpiteissä. Suurin ongelma lienee siis se, että simpat eivät osaa tai älyä kulkea nopsaa eteenpäin. Tämän lääkärin mukaan me ollaan ihan rajatapaus, kenelle edes kannattaa inssiä kokeilla. Ja jos ei kolmella kerralla onnistu, niin sitten hän kyllä suosittelisi siirtymistä koeputkihedelmöitykseen. :(
Olen tosi surullinen näistä uutisista enkä usko plussaan. Lääkärin mukaan meillä on vain noin 10% mahdollisuudet, kun inssissä yleensä on 15-20%. Ajoitus oli kuitenkin juuri oikea, koska ultrasta näkyi, että munarakkula oli juuri puhkeamassa. Niitä oli nyt sitten kai lopulta vain yksi. Ja surkeutta lisää se, että ensi kierto menee harakoille, kun inssi osuisi juuri klinikan joululomille. Itkettää, mutta yritän miehen takia edes esittää vähän positiivista, kun hän niin urheasti hoiti oman osuutensa.
Pelottaa, että meiltä loppuu rahat. Niin epäreilua, että käy näin. Muutenkin on asuntolaina ja kaikki, ja nyt on sitten toinen vastaava kuluerä joka kuukausi siihen päälle. Voidaankohan me mennä julkiselle jonoon, vaikka ollaan yksityisellä nyt?
-Q-
HIP!
Jonkin aikaa olen tässä pohtinut, että rohkaistuisko sitä etsimään ystäviä netin kautta. Tänään sitten laitoin viestiä kuumeilijoiden palstalle, ja tänne minut ohjattiin :D Liityn täten siis joukkoonne!
Jospa jotain tässä itsestäni ja elämästäni. Ikää minulla 23 ja avomiehelläni 24. Ollaan yritetty raskautta 04/05 lopulta. Vaikeuksia on ollut jos jonkinlaista, kystia, kuukautisten poisjäämistä ilman syytä, jopa lapsettomuudella ollaan peloteltu! Nyt olen syönyt clomeja ja teroja kolmatta kiertoa (meneillään kolmannen 6pvä). Että ennen joulua täällä taas jännitetään :) Edellinen kierto venyi 33 pvään (norm. 28) ja lääkäri vähän jo piti sitä hyvänä enteenä. Mutta eipäs vain. Onneksi omaamme positiivisen elämänasenteen (mieheni minua enemmän :)) ja innolla jatkamme yritystä! Hmm.. Se kyllä onkin varsin epämiellyttävää hommaa, tuo lasten tekeminen ;) Hih!
Tämä on kyllä jännää, kenellekään ei olla kerrottu, eikä kerrotakaan, ennen kuin vauva on jo jonkin aikaa masussa asustellut. Ihanaa kun saa kuitenkin jossakin purkaa tunteitaan :D
Innokas uusi tulokas, Sannamaria
Vaikka en teidän taustoja vielä tunnekaan, niin olen pahoillani teidän huonoista uutisista. Avomieheni mielestä kaikella on aina tarkoituksensa (minulla vaikeuksia siihen välistä uskoa huonojen uutisten jälkeen, mutta yritän kuitenkin :)), vaikka välistä se tarkoitus onkin hieman epäselvää... Kyllä se teidänkin aika koittaa vielä! *Halaus*
Sannamaria
Kyllä on niii-iiiin väärin!!!!! mälsää, että simppatulos oli taas niin kehno. En tiedä mitä sanoisin - mut tippa on linssissä, kun sun kuulumiset tältä päivältä luin...*huokaa*...en osaa sanoa mitään noista jonoista - toivottavasti pääsette julkiselle puolelle!!! Sen vaan tiedän ainakin, että hoidot yksityisellä ihan sikakalliita...*halauksia ihan tuhannen paljon rakkaalle Q:lle* olette molemmat tosi urheita ja reippaita!!
-mooli
Älä nyt anna periksi, 10 % on aina parempi kuin 0.... eikö?
Toiseksi monet on tulleet raskaaksi ihan luomuna, vaikka on ollut rankkoja hedelmöityshoitoja taustalla, joten toivoa ei koskaan saa heittää menemään.
Mitäs jos soittaisit paikkakuntanne/kaupunkinne perhesuunnittelu poliklinikalle (tai miksi sitä sitten kutsutaankin) ja kysyisit sieltä, että onko teidän mahdollisuutta päästä hoitoihin. Vuoden yrittämisen jälkee pääsee ja kun miehelläsi on nuo simpat tuon laatuisia niin varmasti pääsisitten suoraan kunnon tutkimuksiin.
Soita sinne polille ja kysy, et häviä kuin muutaman sentin pahimmillaan!
Muista, että te ette tarvitse kuin yhden siitiön, joka jaksaa uida tarpeeksi ja hedelmöittää munasolun...
*yrittää kovasti pitää toivoa yllä*
Iso hali!!!!
T: Siriin
Siriin, sinä se aina jaksat olla yhtä kannustava ja ihana! Huomasin muuten sen sun vastauksen tuolta toiselta puolelta, vaikka se olikin jo ehtinyt vajota aika pitkälle, kun odottajat on niin ahkeria kirjoittajia.
Totta se on, että 10% on parempi kuin 0%, joten ei auta kuin odotella.
Halauksia myös ihanaiselle moolilleni!
Ja SannaMarialle lämpimästi tervetuloa joukkoon ja kiitos tsempityksestä!
-Q-
Huh, näin viime yönä niin kummalista unta. Olin raskaana ja tunsin sen vauvan mudon täysin mun mahan läpi. Se kasvo tosi nopeasti ja ihmettelin unessa että miksi tää nyt jo syntyy. Synnytys alko kovalla maha kivulla (satu varmaan oikeasti mahaa, kun se oli niin aidon tuntoista) Kun lapsi tuli ulos en tuntenut mitään kipua.
Yllättäen sieltä mahasta tuli ulos toinenkin lapisi, synnytin molemmat tosi oudoissa paikoissa, sairaala se mukamas kuitenki oli. Siinä sitten yritin imettää kahta poikaa. Aamulla olin ihan pihalla, että mitäs tää nyt oli???
Nyt menossa kp 25/28, masu on oikeasti kipeä. Outoa kyllä, muuta tisut kipeyty kunnolla vasta tänä aamuna, yleensä ovat ihan peteleen kipeä jo kp15/28 lähtien. Oon niitä viikon kummissani katellu. No nyt ootellaa, että se tätä tulleepi kyllään :/ kun se kummiski aikoo tulla!!!