Mistä apua raskausajan turvotukseen, joka vaivaa päivällä/illalla?
Kaikki nesteet, joita juon päivän aikana, kertyvät jalkoihin. Vessassa ei tarvitse juurikaan käydä päivän aikana, koska kaikki jämähtää jalkoihin ja olen illalla parikin kiloa painavampi kuin aamulla. Yöllä en voi nukkua, koska koko ajan pitää ravata vessassa, kun nesteet lähtee liikkeelle. Aamulla on taas hyvä olo, kunnes juon jotain ja neste alkaa taas kertyä elimistöön.
Mikä tähän voisi olla avuksi? En juurikaan jaksa syödä mitään, koska olen niin täynnä nestettä. Myös liikkuminen, varsinkin illalla, on aika vaikeaa, kun nilkat eivät meinaa taipua turvotuksen takia.
Kommentit (6)
Etenkin kipuun minulla auttoi jääkylmä jalkakylpy. Vesi saa olla niin kylmää kuin vain siedät.
Ananasta kokeilin mutta siitä tulee huono olo, koska se jotenkin täyttää niin paljon. Ei kai tässä auta kuin odotella synnytystä. Tympeä vaiva. Ei ole aiemmissa raskauksissa ollut tällaista ongelmaa, ainakaan näin pahana.
ap
Kuinka paljon sitä vettä juot? Mulle pärähti aina kauhea turvotus, jos vesimäärä jäi alle 4 litran päivässä. Siis ruokajuomien lisäksi. Kun joi tarpeeksi, turvotus pysyi aisoissa. Vessassa saa sitten tietysti rampata myös.
Enempää en pysty, koska mitään ei oikeastaan tule päivän aikana ulos eli en siis käy juurikaan vessassa, paitsi öisin. Tämä onkin iso ongelma ja siksi olo on niin huono, kun olen koko päivän ihan räjähtämäisilläni siitä vedestä :( Mutta kun ei pissaa tule kuin öisin, niin minkäs teet.
ap
juo vain vettä, älä syö suolaisia ruokia.