Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pikkuautoilla leikitään?

Vierailija
04.09.2012 |

Siis te äidit, jotka leikitte poikienne kanssa pikkuautoilla, miten teette sen? Mitä se teidän auto oikein "tekee"?

Mä en osaa leikkiä pikkuautoilla. Se ei ole ikinä kiinnostanut mua ollenkaan. Autoleikit taas ovat lapseni lempparileikki, ja hän tulee tosi iloiseksi siitä että hänen kanssaan leikkii edes hetken. Mutta minä vaan en osaa! Tulen jo minuutissa tosi turhautuneeksi, että eikö tässä tapahdu mitään? Ajetaanko tässä vaan puoli tuntia ympyrää ja päristään? Mikä tän idea on?

Tarvitsen siis apua. Help. :-/

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa antaisit lapsen näyttää mallia

Vierailija
2/9 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä halusi mun tekevän. Välillä tehtiin liikenneruuhkaa, parkkialueita, tai kilpailtiin niillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutten osaa - lapsi nimittäin luo itse oman maailmansa, enkä tiedä, miten sinun lapsesi niillä leikkii. Asiaa pitäisi kysyä lapselta itseltään, mutta aluksi voit yrittää matkia lasta. Sitten voit alkaa kertoa omaa tarinaa ja lapsi sitten yhtyy siihen tai sitten ei.

Oscar.

Vierailija
4/9 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää joku rata ja kilpailkaa kumpi saa tönittyä auton vähimmillä tönäisyillä radan läpi.

Vierailija
5/9 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2.5-vuotias yleensä ohjaa leikkejä:

-ajetaan edestakaisin parkkitalon ramppeja

-ajetaan kilpa-ajoja

-ajetaan vuoristossa (=sohva) ja välillä autot putoavat rotkoon (sekös lasta naurattaa, kun äiti huutaa kauhuissaan "hui, onnettomuuuuuus")

-leikitään vuorvaikutteisia leikkejä ("hei, minä olen sininen auto, kuka sinä olet")

6/9 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ehkäpä yksi oiva, tärkeä ja arvokas kokemus, mitä lapsi kokee, kun hänen kanssaan leikkii. Niin kuin Oscar ja nro 6, kertoivat, lapsi kutsuu ja opettaa meitä leikkimään. Välillä järjestetään autoja parkkipaikalle, välillä autot ajavat kilpaa keskenään, välillä käydään kenties huoltoasemalla ja autopesulassa. Joskus seurataan minkä merkkisiä autoja on ajelulla ja monenlaista muuta mukavaa.

Ihania, antoisia leikkihetkiä teidän perheelle!

Vierailija
7/9 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tapasin tehdä dubloista autoille talleja tai tunneleita mistä niitä voi ajaa läpi.

Tai pehmoleluista ym. ratoja jossa ajellaan vaikka niiden ympäri.

Riippuu leikkijän iästäkin paljon mitä "autoilu" on.

Vierailija
8/9 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnes poikani turhautuneena opasti: "Äiti, niillä autoilla ajetaan vaan eikä mennä aina johonkin kauppaan tai kirjastoon. Isi osaa paremmin." :).

Vierailija
9/9 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisten lisäksi meillä esim. tankataan autoja (mikä tahansa naru kelpaa tankkaus letkuksi), pestään autoja (eli ajetaan pieneen pahvilaatikkoon yksi kerrallaan ja huristaan ja peruutetaan pois), katsotaan mikä auto pääsee pisimmälle, kun ne tönäisee parkkitalon rampilta alas, järjestetään parkkiin (riviin, jonoon, suuruusjärjestykseen, suosikki järjestykseen jne).

Meillä ainakin useimmiten riittää, että on läsnä eli lapsi ohjaa leikkiä ja itse lähinnä istuu vieressä ja välillä toteaa jotain (tyyliin meneepä se kovaa, punainen auto meni pisimmälle).