Mitä teette kun kuskaatte lasta harrastuksiin tms.?
Minulla alkaa nyt kuskausrumba, jossa kahdesti kuskaan kahdeksanvuotiaan tunnin ajaksi toisaalle.
Aina ei ole koira matkassa, joten en voi kävelyttää sitä. Kauppaa ei ole kovin lähellä.
Mitähän sitä keksisin noiksi väliajoiksi? Aika on juuri niin lyhyt, ettei siinä juuri ehdi minnekään.
Kommentit (16)
jään juoruamaan muiden vanhempien kanssa
tulen kotiin
käyn kaupassa
ulkoilutan koiran
käyn lenkillä
luen kirjaa
luen päivän hesarin
käyn asioilla
Tunnissa kyllä ehtii juosta ihan hyvän lenkin. Tai käydä rauhassa ruokakaupassa, tai jopa vaatekaupassa, tai hoitaa muita asioita. Kirjastossa käyn harvemmin yksin, koska lapset haluavat mukaan. Saatan kuitenkin käydä sielläkin.
Joskus luen vaan lehtiä tai kirjaa. Viihdyn ihan hyvin vaikka autossa tunnin kirjan kanssa :-)
- lenkkeilen
- luen
- kirjoitan
- juoruilen muiden vanhempien kanssa jos niitä.
Uimakoulu on siinä mielessä paras, että odottelun ajan voi uida myös itse.
käyn aina tunnin lenkillä ja lopun ajan juttelen valmientajien/vanhempien kanssa! :) Mun mielestä tosi näppärää kun voi vetää lenkin siinä välissä!
kivoja ideoita sulla 4/8.
Tuli mieleen, että jos harrastus on sellainen, jossa aikuinen voi olla seuraamassa tai vaikkapa yleisönä harrastuspaikalla, kannustamassa lastaan tai joukkuetta, se voi olla lapselle aika tärkeetä ja kannusta lasta jatkaamaan harrastustaan.
Ja sitten ne antoisat jutteluhetket matkoilla lapsen kanssa.
Mukavia harrastukseenkulkemishetkiä!
Lapsi menee siis kielen tunnille. Ei ole varsinainen harrastus.
Paikka on sellainen, ettei sinne saa autoa parkkiin, joten julkisilla kuljen.
Aikakin on just niin lyhyt, että en ehdi juuri kuin taapertaa kauppaan ja takaisin. Ja sitten pitää raahata ne ostokset ratikalla kotiin, mikä ei hirveästi hotsita, vielä ruuhka-aikaan.
Mietin tässä nyt kutimen ja kirjan välillä. En ole ehtinyt kutoa vuosiin, joten nyt olisi hyvä hetki aloittaa!
Tai sitten menen vaan kävelylle, kun on hyvä ilma.
Leikkimielisesti olen lapsen päävalmentaja ja isä suurkannattaja.
Lapsi rakastaa harrastustaan ja minusta ihana seurata lapsen kehittymistä.
Kyseessä kilpauinti ja huomenna alkaa uimahyppy.
aloitti nyt tunnin kestävän harrastuksen, johon kuljemme bussilla ja kotiin tulemme jalan, anoppi hoitaa kuopusta. Pääsen vajaaksi tunniksi kirjastoon RAUHASSA, kukaan ei vedä kädestäni joka suuntaan, kukaan ei hikoa autossa odottamassa tms. IHANAA :)
jos ei ole shoppausmahdollisuuksia lähellä, niin käyn lenkillä, luen jotain, neulon, teen töitä, juttelen muitten vanhempien kanssa...
Kerrankin on 50 min aikaa likea keskeytyksettä. Välillä tulee toiset mammat häiritsemään mutta kyllä mäheidänkin kanssa juttelen välillä.
Itse raahasin tätä kuopusta joka paikkaan kuskatessani esikoista.
Ja vastaavasti esikoista ympäriinsä sairaaloihin, kun kuopusta hoidettiin.
Joskus on ihana istua vain tunti ja tollottaa tyhjyyteen.
ap
- juoruan muiden vanhempien kanssa
- teen jotain rästiin jäänyttä työhommaa läppäri syöissä/pöydällä
- luen kirjaa
ja tarpeen vaatieessa jään apuohjaaksi.
jos jos on mahdollista, käyn lenkillä, hoidan asioitani, käyn kaupassa/kotona.
Ei siihen koiraa tarvita...
Itse käyn joko lenkillä tai kaupassa. Autolla ajaa nopsaan 7km päähän kauppaan.