Olen alkanut juoda ja polttaa, koska en kestä lastani
Poika on vasta 3-vuotias ja ollut aina vaativa. Päiväunia ei ole nukkunut enää aikoihin, herää kasilta ja menee nukkumaan ysiltä, ei halua nukkua omassa sängyssä vaan heräilee pitkin yötä ja vaatii kaikenlaista. Hän ei puhu normaalisti, vaan huutaa ja mankuu, ei suostu potalle, huutaa maitoa tuttipulloon pitkin päivää, hakkaa oven takana jos menen vessaan, kulkee perässä ihan koko ajan. Hän huutaa ja nauraa vittumaista naurua, kiljuu ja ahdistelee mua. Poika on iholla koko päivän ja yön.
Olen ahdistunut, ja pakenen sitä sulkeutumalla parvekkeelle tupakalle, vaikka poika hakkaa lasia raivopäissään. Siiderikin maistuu, koska olen vain niiiiin uupunut :o( Seurustelukumppanikin häipyi pojan takia. Hän ei kestänyt enää.
Ja ette usko miten olen antanut hellyyttä ja syliä, aikaa ja vaikka mitä. Mikään ei vaan riitä. Pojalla on nukkuessaankin virnuileva ilme. Muut kyllä sanoo että poika on normaali, mä en usko.
Kommentit (25)
Nyt si täytyy järjestää itsellesi omaa aikaa. Kenties voisit hakea töitä tai muuten vaan hommata pojalle esim. osa-aikaisen hoitopaikan. Hieno homma, että huomaat, että voimat ovat vähentyneet. Nyt on oikein hyvä aika hakea apua, koska silloin kun tuntuu, ettei voimia enää ole niitä on vielä kolmannes jäljellä. Tsemppiä. Äläkä turvaudu tupakkaan ja alkoholiin vaan ala liikkumaan vähintään kaksi kertaa viikossa. Muista ottaa kaikki apu vastaan mitä saat ja elämä tasapainoon sillä että menet vaikka töihin. Lapsi ei virnuile tai huuda pahuuttaan. Muista, että hänellä ei vielä ole keinoja hillitä kiukkkua yms. mutta sinulla on nyt hyvä vaihe järjestellä arkea kunton toimivammaksi teile molemmille. Tsemppiä! Muistahan, että aika moni painiskelee pikkulapsivaiheessa ja niin siitä vaan päivä kerrallaan selvitään ja muista puuhata lapsen kanssa paljon niin ei turhaudu, Kaikilla helpompaa kun menette vaikka uimaan ja hommaa kavereita joilla samanikäisiä lapsia, vaikka jostain avoimista kerhoista tms.
Meidän tenava on aivan sietämätön refluksin oireillessa. Vänisee, roikkuu lahkeessa, heräilee, vaatii, vaatii, vaatii. On siis kipeä, mutta sitä on vaikea mistään tajuta, koska kipu ei näy päällepäin. Pari viikkoa happosalpaajaa ja on kuin eri lapsi, helppo ja aurinkoinen. Onneksi tajusin tämän ajoissa ja vaiva on saatu hoitoon. (Enkä siis ole se joka allergiaa tai refluksia ehdotti.)
Meidän tenava on aivan sietämätön refluksin oireillessa. Vänisee, roikkuu lahkeessa, heräilee, vaatii, vaatii, vaatii. On siis kipeä, mutta sitä on vaikea mistään tajuta, koska kipu ei näy päällepäin. Pari viikkoa happosalpaajaa ja on kuin eri lapsi, helppo ja aurinkoinen. Onneksi tajusin tämän ajoissa ja vaiva on saatu hoitoon. (Enkä siis ole se joka allergiaa tai refluksia ehdotti.)
Lisäksi tuo jatkuva maidon kinuaminen voi liittyä refluksiin. Juominen helpottaa lapsen oloa hetkellisesti. Toki voi muustakin olla kysymys. Tutkimus ja hoito ovat joka tapauksessa tarpeen niin lapselle kuin äidilleen.
Tuosta lyhyestä lapsen kuvauksesta tulee mieleeni että lapsella olisi hoitamattomana joko allergia jatai refluksi. Äidin rekatiosta päätellen tarvitsisitte todellakin apua.
Johtuuko nykyään kaikki mitä lapset tekee refluksista tai allergiasta? Vittumainen virnuilukin on refluksia=D =D =D
Ja joillakin on taas lukutaidossa hiomisen varaa. Minusta ap kertoi lapsen kitisevän juomista usein, öisin heräilee, päivisin itkuinen ja tarkertuva. Yllätys, yllätys meidän allergisesta refluksista kärsivällä lapsella nuo olivat juuri niitä näkyviä oireita refluksista...
Ja itseasiassa nyt kun mainitsit niin voishan se virnuilukin olla osin refluksista meinaan ei se naurata aikuistakaan kun mahahapot nousee suuhun poltettuaan kurkun läpi... Kyllä siinä saattaisi huutonaurajaltakin tulla kipuvirnistys ja itku...
Minusta olis kans hyvä idea viedä lapsi yksinkertaisesti päiväkotiin. Sit alat pikku hiljaa etsiä töitä tai opiskelupaikkaa. Kun saat välimatkaa kotiongelmiin, voit jo ruveta pitämään jöötä. Yöt nukutaan ja muutenkaan ei eletä kuin siat pellossa.
Kyl minäki tossa tilanteessa röökaisin ja ottaisin sidukkaa. Se alkoholi on tossa se pahempi juttu, jos se ei pysy hanskassa. En tuota röökaamista osaa moralisoida. Aikuinen saa tupakoida, jos haluaa. Jos se auttaa, niin mikäs siinä?
Tsemppiä!