Kova alavatsakipu 12. viikolla, onko normaalia?
Kyselisin että mikä on normaalia alavatsakipua tässä vaiheessa raskautta, kun viikkoja on 11+2? Itselläni on tähän asti ollut jonkin verran lievää vihlontaa ja välillä pistävää tunnetta alavatsassa, mutta eilen illalla alkoi yhtäkkiä sattua paljon lujempaa oikealle puolelle alavatsaa. Kipu jatkui suht kovana yli tunnin (ei kuitenkaan niin lujaa sattunut että olisi särkylääkettä tarvinnut), se oli jotain vihlovan ja jomottavan kivun väliltä. Mulle terveydenhoitaja neuvolassa sanoi että lievät kivut on normaaleja tässä vaiheessa raskautta mutta kovemmat ei, onko näin?
Kävin ultrassa reilu viikko sitten (viikkoja oli silloin 9+6) ja kaikki oli kunnossa, nyt pelottaa kovasti että sikiö on kuollut. Verta en vuoda, mutta se ei mua lohduta yhtään kun keskeytynyt keskenmeno tuntuu olevan niin tavallista kun näitä keskusteluja lukee. Lisäksi mulla on kaksi kekenmenoa taustalla (tämä on nyt mun kolmas raskaus), joten se pahentaa pelkoa että jotain on nyt vialla. :(
Kommentit (4)
että voiko liitoskivut alkaa jo näin varhaisessa vaiheessa? Olen keskusteluja aiheesta lukenut, ja niistä olen saanut käsityksen että ne alkaisivat vasta myöhemmillä viikoilla jos on ensisynnyttäjä.
nuo alkaa, etenkin ensi synnyttäjällä, jolla kohtu venyy ja luuston nivelet alkavat muuttua raskaushormoonien voimasta...
Kun oot jo kerran käynyt ultrassa ja esim kohdunulkoisen raskauden mahdollisuus on suljettu pois, en usko että sulla on mitään hätää :) (ja se kohdunulkoinenhan sattuisi varmasti vielä enemmän) Mulla oli itselläni kauheita kipuja alkuraskaudessa, ne oli sit vaan jotain astetta kovempia kasvukipuja yms, nyt viikkoja on jo 31+0 ja kaikki tähän mennessä kunnossa :) Toivottavasti kaikki sullakin ok!! Mutta tiedän että kyllä se pelottaa, muakin pelotti :(
Ymmärrän tuskasi, mutta jos vuotoa ei ole niin nyt ota rauhassa. Tois puoleinen kipu voi olla ns. liitoskipua, joka on kovaa ja vihlovaa. Asennon vaihto tai lämpö saattaa auttaa. Ota yhteys neuvolaan jos arveluttaa tai vuodat verta.