En varmaan pysty katsomaan tämän iltaista Anthony Bourdain jaksoa
Kommentit (39)
Antaa suomalaisista sellaisen hassun symppiksen kuvan.
Jenkit on ihan haltioissaan, että wau hobitit siellä pitää hauskaa. Ja lähtevät rynnimään tänne turisteina.
Karu pettymys sitten kun joutuvat toteamaan ettei suomessa olekaan juoppoja mummoja.
..Anthony on avarakatseisempi kuin suomalaismammat jotka on nyt niiiiin myötähäpeissään.
ja tein sen virheen, etta menin kertomaan tuosta amerikkalaisille ystavilleni. Ajattelin, etta siina naytetaan Lapin luontoa, herkullisia ruokia kuten poronkaristysta yms. mutta ehei. Kylla havetti minuakin.
Bourdain on jokaisessa jaksossa mitä olen nähnyt, ihan jumalattomassa kännissä. Eikös hän ole ihan amerikkalainen kuitenkin? Enemmän minua hävettäisi känninen tv-juontaja, mutta toisaalta en ole asunut koskaan Yhdysvalloissa, joten kaksinaismoralismi on vain sanana tuttu.
jos et ole kaksinaismoralismiin tormannyt?
Kukoistaa varsinkin juuri alkoholin kaytossa, lapset eivat saa edes nahda viinipulloa mutta kun menevat mummolaan tai nukkumaan niin vanhemmat vetavat kirkasta kaksin kasin. Pahinta kaksinaismoralismia mielestani.
En ymmärrä kun se piti viedä saunaan, niin eikö todella Helsingistä enää yhtään rumempaa ja karumpaa saunaa löytynyt?! Suurimmalla osalla suomalaisista ei varmasti ole noin kauheaa saunaa.
Hauska ja antaa vähän vaihtoehtoisemman kuvan Suomesta kuin se tavallinen perämetsä/minimaalinen valkoinen design-paska, jota tämmöisissä ohjelmissa yleensä tuputetaan.
Jokuhan tuossa jo itki Lapin luonnon perään, mutta tää oli ihan hyvä, samalla konseptillahan tätä on muuallakin tehty, eikä varmaan muissa maissa olla niin kamalan huolissaan että mitähän meistä taas ulkomailla ajatellaan. Tuskimpa tuo nyt mitään maailmanlaajuista Suomikohua aiheuttaa.
Aivan varmasti toimii bourdainin katsojille - ei ole tarkoitettukaan isi äiti tyttö poika kissa koira ja omakotitalo jengin ymmärtämäksi. Suomi ei ole tylsä. ja steriili
Ei helvetti kuinka säälittää kansakuntamme... Kuinka idioottia onkaan, että esittelee Koskenkorvan viinana, jota normaalisti on suomalaisilla povitaskussa? Elänköhän mä ihan samassa maassa, kun ei mun tuttavapiirissäni (mikä on ihan laaja) ole todellakaan NORMAALISTI kossupullo taskussa mukana... Ja sitten vielä toisinaan idiootit ihmettelee, että MIKSI suomalaisia pidetään juoppoina. Haha! :D
joten ap on vain ystävällinen ja valitsee toisen kanavan. Ei tämä sen vakavampi homma ole.
Tallensin kuitenkin Bourdainin, jos joskus kännissä sitten kattelen :DD
AP
ja tein sen virheen, etta menin kertomaan tuosta amerikkalaisille ystavilleni. Ajattelin, etta siina naytetaan Lapin luontoa, herkullisia ruokia kuten poronkaristysta yms. mutta ehei. Kylla havetti minuakin.
Bourdain on jokaisessa jaksossa mitä olen nähnyt, ihan jumalattomassa kännissä. Eikös hän ole ihan amerikkalainen kuitenkin? Enemmän minua hävettäisi känninen tv-juontaja, mutta toisaalta en ole asunut koskaan Yhdysvalloissa, joten kaksinaismoralismi on vain sanana tuttu.
Kukoistaa varsinkin juuri alkoholin kaytossa, lapset eivat saa edes nahda viinipulloa mutta kun menevat mummolaan tai nukkumaan niin vanhemmat vetavat kirkasta kaksin kasin. Pahinta kaksinaismoralismia mielestani.
vaan Tuusulassa. Se on paikallinen (ja ainoa) räkälä ja yllätys oli, että siellä olisi romanimenoa. Yleensä paikalliset menevät muualle juhlimaan. Enemmän kantasuomalaisten kantabaari-tyyppinen mesta...
Oletko jo nyt niin tyypillinen jenkki, ettet edes perusmaantietoa osaa? Viinin juominen on meillä hyvin arkinen asia, mutta vanhemmat eivät koskaan ole olleet humalassa lasten nähden. Kirkasta otin viimeksi pari viikkoa sitten rapujuhlissa - yhden snapsin. Ja sekin meni ihan yhdellä kädellä alas. Ilmeisesti olet aika huonoista piireistä lähtöisin, kun edes alkoholin nauttimistavat eivät ole sinulle selviä. Mutta varmaan voit jatkaa samaa linjaa siellä Amerikassa, siellähän se kotiäitien naukkailu on ihan omaa luokkaansa.
Tää jaksohan oli hyvä! Alko itteäki himottaa noi pororuoat.
Kehtaa näyttää ulkomaalaisillekin! :) On kesällä torilla, kehuu kaikkia ystävälliseksi (ja sitähän me ollaan) ja oikeasti ohjelma on positiivinen eikä mikään "homesaunoja ja vähemmistökapakoita".
Olen tykännyt Anthonysta ennen, mutta pisti mietityttämään tämän jakson toteutus- ja kannattiko oppaaksi ottaa huumehörhö, joka lähti Suomesta jo 80-luvulla kun täällä meno oli liian "kuivaa" hänelle..?
ihan mahtava jakso. Naurettiin avokin kanssa oikeen kunnolla muutamassa kohdassa :D Ja hienoa, et kehtasivat näyttää sen, millanen kurja talvi Suomessa voi olla sen sijaan, et tunkevat niitä lapin tuntureita aina joka paikkaan. Ja opinpa itekki tuosta jaksosta jotain, en edes tienny et meillä on ainoo ratikka maailmassa, jossa on ravintola :) Ja täytyy kyl sanoa, et se sienikeitto, jota ne tarjoili, niin oli pirun ruman näköstä, mutta selkeesti maistu anthonylle ja sehän se tärkein juttu oli. Mun mielestä jakso oli mukavan raikas tuulahdus tavalliselle Suomi-kuvalle. Ja ne valitsi Jaffan sen takia, ku Anhony itse halus samanhenkisen seuralaisen. Kattoisitte sen jakson, nii ei tarttis teänkää hävetä.
ei se suomi jakso vielä tänään tule!
Tästä ohjelmasta meillä pitävät sekä mies ja poika että minä.
sellaistahan se on. Kuvattu Suomessa ja totuus ei pala tulessakaan.
Kannattasko kansan ottaa opikseen?
Miksi ihmeessä? Oikeasti?
Valaiskaa nyt mulle herranjestas, mitä vikaan on olla suomalainen ja mitä vikaa kulttuurissamme oikein on, että sitä pitää hävetä?
En oikeasti ymmärrä.
Jatin kertomatta Gordon Ramsayn uusimmasta hotelliohjelmasta jonka osissa 1&2 on Suomi edustettuna.