Voitko elää kuukauden ostaen vaan pakolliset ruuat ja pesuaineet?
Kommentit (28)
meillä on eletty jo muutama kuukausi... ;) Helposti onnistuu!! Toki bensaa täytyy välillä myös tankata, että saa ruokaa haettua.
osteta kuin ruoat, pesuaineet, wc-paperit ja hygieniatarvikkeet sekä tietty bussiliput. vaatteet ostetaan pari kertaa vuodessa alennusmyynneistä.
vaan en voi ilman tupakkaa (hirveä menoerä, lopettamassa olen, suggestiolla, hypnoosilla, millä tahansa). Vaatteisiin, meikkeihin, kampauksiin, juuri mihinkään minulta ei mene kuin hyvin, hyvin harvoin. Siltikin olen ulkoisesti siisti ihminen, think so.
viikon ehkä pystyisin. Ostan joka kuukausi vaatteita, enemmän tai vähemmän. Lisäksi meikit, hiusvärit yms..
niin kai mä yleensä teenkin. En kuluta ylimääräiseen. En käy missään maksullisessa (ainakaan usein vuodessa), vaatteita ostan muutaman kerran vuodessa kirpparilta. uutta vain hätätilassa.
tuntuisi että kaikki nautinto menee elämästä
en pystyisi, tuntuisi että kaikki nautinto menee elämästä
Jos ihan pakko olisi niin kamalaa kituuttamista se olisi.. :(
entäs jos lisättäisiin vaikeusastetta ja otettaisiin tietokone, kännykkä, tv ja radio pois?
No olishan tuolla tietysti kirjoja mitä lukea.
Toki olisi kiva ostella muutakin kuin pakolliset (ja nekin halvinta), mutta elämä on.
Onhan se toki sitten joskus oikein spesiaalia, kun voi ostaa jotain muutakin kuin välttämätöntä.
inhoan kuluttamista ja kaikkimullehetinyt-asenneilmapiiriä.
En mä koskaan osta muuta kuin ne pakolliset.
Ja olen elänytkin niin, etten osta muita tavaroita kuin ruokaa, hygieniatuotteita ja omana lisäyksenä tarpeellisia lääkkeitä. Palveluita olen noiden ostolakkojen aikana käyttänyt: työmatkoihin tarvitsen junalipun ja kampaajalla käyn kerran kuussa. Yhden ostolakon aikana piti myös viedä koira eläinlääkärille jne.
Kuukauden ostolakkoilu pari kertaa vuodessa tuntuu ihan kivalta paastolta. Suosittelen muillekin kokeilua, vaikka alkuun viikoksi vain. :)
niin 5 kk, selvisin hyvin, ja samalla tuo aika opetti minut kriittiseksi kuluttajaksi, eli se oli hyödyllinen ajanjakso kaikenkaikkiaan!
Mä pidän tarkkaa kirjanpitoa menoistani. Viimeksi olen ostanut jotakin muuta kuin ruokaa tai bensaa heinäkuun alussa, jolloin piti hankkia hautajaisiin uudet sukkahousut (2,95, Prisma).
joten noin mä enimmäkseen elänkin.
Lapset tosin kasvaa kovaa vauhtia, joten niille on ostettava pari kertaa vuodessa uusia vaatteita.
meillä olis pesuaineetkin varmana, ja jos ois pakko, niin ruokavarastotkin vois kuukauden riittää, jos oikein extremeksi menis.
Bensaa ois kyllä pakkoostaa, ellei jäis lomalle
vaan en voi ilman tupakkaa (hirveä menoerä, lopettamassa olen, suggestiolla, hypnoosilla, millä tahansa). Vaatteisiin, meikkeihin, kampauksiin, juuri mihinkään minulta ei mene kuin hyvin, hyvin harvoin. Siltikin olen ulkoisesti siisti ihminen, think so.
MItä sinä oikeastaan tarkoitat "kuluttamatta"-käsitteellä?
Kai ruoka ja pesuaineetkin ovat jonkinlaista kuluttamista.
Mutta en voisi, kun matkoihin menee väistämättä rahaa. Periaatteessa olisi kyllä mahdollista kulkea vaikka hevosella - kuluttamatta ostopolttoainetta - mutta käytännössä pikkuisen hankalaa. Myöskään vaatteita ja muuta sellaista ei todellakaan tarvitse ostaa joka kuukausi.
Eli voisin, kun tarkemmin ajattelen asiaa.
Noiden lisäksi tarvitsen kyllä autoon dieseliä, jotta voin kulkea töissä.
Pesuaineita en ostele kuukausittain muutenkaan vaan kerralla aina isompi pakkaus. Esim iso laatikko pyykkipulveria kerran vuodessa, mäntysuopaa 5 litran kanisterissa, shampoota 3 litran kanisterissa ja saippuaa kans.
Ruokaa tulee ostettua pari kertaa viikossa ja joskus kun saa suunsa auki ja on oikeassa paikassa oikeaan aikaan saa ilmaiseksikin.