Pitääkö nykyän vielä keittää tuttipullot joka syötön välissä?
Miten nykyään on suositus tuttipullojen keittämisen kanssa vastasyntyneen/pienen vauvan ruokinnassa?
"Ennen vanhaan" piti keittää joka kerta tuttipullot syöttöjen välissä siihen asti, kunnes vauva saa kiinteää ruokaa syödä. Tuntuu aika työläältä hommalta.
Kommentit (16)
mutta itse en ole keittänyt joka syötön välissä.
keitin joka välissä. Ei se iso homma ollut kun pulloja oli kierrossa niin paljon.
Siis ei sairaalassakin keitetty pulloja vaan pestiin syöttöjen välissä.
keittää joka välissä pullo. mt en keittänyt. :D
se samoista ohjeista lätissyt.
Esikoiselle keitin aina pesun yhteydessä pullot (s. -10) mutta toiselle, vuotta myöhemmin syntyneelle en. Ostin vaan tarpeeksi pulloja ja tiskasin kerralla enemmän, tutteja 2x pullojen määrä.
Meillä oli molemmilla synnärilläkin jo sellainen tapa, että pullo vaan huuhtaistiin kun haettiin uutta maitoannosta. Siihen huuhtaistuun pulloon uusi satsi, eikä kumpikaan kyllä siitä sairastunut.
Sairaalana Naistenklinikka siis.
Keitä jos jaksat, muuten ei tarvi.
Pulloja ei tarvitse - eikä kannata - keittää. Keittämisestä ei ole mitään hyötyä, mutta haittaa siitä voi olla.
Ei tarvitse keittää, ei keitetä sairaalassakaan. Itse en keittänyt ollenkaan, huuhtelin käytön jälkeen ja sitten tiskasin. Sitten kun vauva alkaa oleilla lattialla (eli jo pian syntymän jälkeen) niin eiköhän sieltä lattialta tule kaikennäköistä likaa vauvan käsiin ja leluihin sekä sitä kautta suuhun.
ja sen jälkeen tarpeen mukaaan eli kun haisee. Käytännössä kerran viikossa.
Maito on parasta huoneenlämpöisestä rinnasta.
Jos mies jelppaa, niin onhan noita pulloja, ettei tarvii siinä vaiheessa miettiä.
Ei työlästä > rinta.
Mielenkiintoista. Ai ei ole työlästä imettää, siitäkö oli kyse? Entäs ne äidit, jotka eivät saa imettää, tai maitoa ei tule?
Sehän ehtii tuossa välissä kerätä vaikka mitä bakteeria. Kerran viikosa nyt on aivan lian harvoin, ei ne kiusaksi niitä suosituksia anna.
Mun lapsi on syntynyt 2010 ja silloin keitin pullot kerran päivässä aina iltasella. Pulloja oli aika monta kierrossa ja kesken päivän saatoin huuhtoakin jonkun puhtaaksi. Mutta kerran päivässä on iha riittävä, joka syötön jälkeen ei tarvitse. Kandee kuitenkin niitä pulloja ostaa sen verran ettei ole vain yksi käytössä, muuten mene hankalaksi.
Alkaako teillä astiat haista jos niitä ei keitetä? Tuttipulloja ei tarvitse keittää ollenkaan pesu astianpesuaineella ja tiskiharjalla riittää. Tietenkin pullot huuhdellaan käytön jälkeen ettei maito jämähdä pohjaan kiinni mutta sen jälkeen voi hyvin odotella iltaan asti ja pestä kaikki päivän pullot kerralla. Jos niitä ei sairaalassa keitetä niin miksi ihmeessä pitäisi kotioloissa tehdä niin?
Minä vielä keitin 90-luvun alussa, mutta jälkeenpäin olen ajatellut että se oli jopa vahingollista. Parempi olisi ollut totutella normaaliin bakteerikantaan heti alusta. Eri asia tietty jos lapsi on keskonen tai sairaalloinen.
Sehän ehtii tuossa välissä kerätä vaikka mitä bakteeria. Kerran viikosa nyt on aivan lian harvoin, ei ne kiusaksi niitä suosituksia anna.
Mun lapsi on syntynyt 2010 ja silloin keitin pullot kerran päivässä aina iltasella. Pulloja oli aika monta kierrossa ja kesken päivän saatoin huuhtoakin jonkun puhtaaksi. Mutta kerran päivässä on iha riittävä, joka syötön jälkeen ei tarvitse. Kandee kuitenkin niitä pulloja ostaa sen verran ettei ole vain yksi käytössä, muuten mene hankalaksi.
Ja oli helvetin moinen homma, ennen kuin ostin sellasen sterilointivehkeen n. kuukautta ennen kuin ei enää neuvolan ohjeiden mukaan tarvinnut keittää. Ihmettelin kyllä kun sairaalassa ihan vastasyntyneen pulloja vaan huuhdeltiin, ilmeisesti siellä on niin steriili ilmakin! Kele, ketuttaa vieläkin!
Toisaalta ennen piti ne tisutkin pyyhkiä keitetyllä vedellä puhtaaksi ennen joka imetystä, näin oli vielä ainakin 1984, jolloin sain ekan lapseni.
Maito on parasta huoneenlämpöisestä rinnasta.
Jos mies jelppaa, niin onhan noita pulloja, ettei tarvii siinä vaiheessa miettiä.
Ei työlästä > rinta.
Tissejä ei tarvi eikä kannata keittää.