Ketään, jonka oli tarkoitus synnyttää perätilavauva alateitse mutta epäonnistui?
Siinähän se tulikin. Onko täällä ketään, jonka piti synnyttää perätilassa oleva vauva alakautta, mutta homma epäonnistui jostain syystä? Erityisesti - mistä syystä? Mitä tapahtui?
Ap pohdiskelee perätilavauvan synnytystä, ahdistaa...
Kommentit (9)
synnytyskanavaan, silloin on leikattava. Jos sinua ahdistaa liikaa niin sektio on mahdollinen. Alatiesynnytyksestä toipuu nopeammin.
Toki niin että jos tieetään että jalka edellä tulossa niin ei anneta yrittää alakautta koska siinä on riskinsä. Itse kuitenkin olen tällaisen perätilan synnyttänyt.
synnytyskanavaan, silloin on leikattava. Jos sinua ahdistaa liikaa niin sektio on mahdollinen. Alatiesynnytyksestä toipuu nopeammin.
alatiesynnytys ei pelota. Melkein yhtä lailla pelottaa sektiokin. Pari viikkoa sitten olin vielä ihan varma, että alateitse mennään, mutta nyt kun viikkoja vaan kertyy ja kertyy ja olen tietysti ehtinyt lukemaan kaikki kauhutarinat netistä, on alkanut mietityttää ihan tosissaan... Mulla ainakin 2 viikkoa sitten oli vauva molemmat jalat ylhäällä, tilanne lienee sama edelleen.
syntyi jalka...Se työnnettiin takaisin ja kiireellinen sektio. Ei kovin mukava tilanne
ja toinen oli perätilassa, yrittivät ensin kääntää mutta sitten päädyttiinkin ripeästi hätäsektioon.
syntyi jalka...Se työnnettiin takaisin ja kiireellinen sektio. Ei kovin mukava tilanne
kun mulla se sai syntyä jalka edellä :O
ja oli tarkoitus yrittää synnytystä, mutta käyrät romahti supistellessa ja niin tehtiin sektio.
Tuttuni synnytti perätilavauvan ilman mitään ongelmia, mun kolmas tuli ulos pää vinossa ja teki kolmeen kohtaan repeämiä.
Vaadi sektio, pidä Puolesi
siitä, ettenkö saisi sektiota. Mietin vain, pitäisikö sitä vaatia vai ei. Ensi viikolla tsekataan vauvan paino, sekin tietysti vaikuttaa päätökseeni, mutta kuitenkin...
Tutkimusten mukaan sektio on perätilavauvalle hieman turvallisempi syntymistapa kuin alatiesynnytys. Keskustelin tästä gynekologikaverini kanssa pari vuotta sitten, kun vauvani oli perätilassa, mutta asia ei tullutkaan ajankohtaiseksi kun ulkokäännös onnistui. Hän sanoi, että jos hänellä olisi perätilavauva, hän valitsisi sektion, koska haluaa maksimoida vauvan turvallisuuden.