Vaihtaisitko nimesi, jos kokonimikaimasi päätyisi julkisuuteen jostain tosi negatiivisesta syystä?
Kommentit (19)
Kaksi on aktiivisempaa, toinen politiikassa ja toinen näköjään urheilee paljon.
Mutta sukunimikin sitten tietysti on sen verran harvinainen, että voisin harkita äidin tyttönimeä, jos joku sukulainen tekisi jotain ihan hullua.
suomalainen etunimi ja ulkomainen sukunimi yhdistelmää ei varmasti löydy tältä maapallolta.
Sukunimi kaima yritti miehen kotimaassa korkean virkamiehen murhaakin, oli pieni juttu täälläkin lehdessä. Ja ei vaihdettu sukunimeä.
Mua niin risoo se et Sirpaa suojellaan kaikin tavoin.Sen kuvaa ei päästetä julkisuuteen jotta se voi sit 4 vuoden päästä vapautua vankilasta ja vaihtaa nimensä eikä kukaan meistä tiedä vaik se tulis oman lapsen päiväkotiin töihin=(
Ottaisin toisen etunimen käyttöön.
Jos olisi, niin luultavasti voisin harkita tota. Ainakin jos se tekijä olisi tehnyt tuollaista kuin S. Laamanen.
vaikka vähän kyllä arveluttavaa julkisuutta kaima niittääkin silloin tällöin lehtien palstoilla.
Ottaa kieltämättä vähän päähän, mutta että lähtisin uusimaan kaikki kortit ym. niin ei oikein ole rahaa...
Timo Mäkinen
Kauko Käyhkö
Johanna Raunio
jotain sekoilisi, niin harkitsisin nimenvaihtoa. Mutta siis jotain tosi pahaa sekopoltsii pitäis olla ennen kuin edes miettisin.
Kyllähän nytkin saan kuulla aina silloin tällöin pientä hihittelyä ja kerran yhdes työpaikas todettiin et "me jo odotettiin et matin vaimo tulis tänne!"
Nimeni on siis Susanna Ruotsalainen :DD kyl tän nimisii öytyy suomes useampi.
kovasti siitä, mitä negatiivista se kokonimikaima olisi tehnyt ja millainen se oma nimi on. Onhan vaikkapa Johanna Tukiaisellakin kokonimikaima ja monella muulla julkkiksella, jolla on tuollainen melko yleinen nimi (Tukiaisiakin on n. 1700).
Varmasti joutuisi laittamaan numeronsa salaiseksi - toisaalta - moni tavallinen ihminenkään ei välttämättä osaa varautua siihen, että hänellä on kokonimikaimoja ja saa sen vuoksi yhteydenottoja. Ei siis tarvitse olla edes julkkis tai negatiivista julkisuutta saanut julkkis, jotta pääsee tilanteeseen, että saa tarpeetonta huomiota, koska ihmiset eivät tajua, että kokonimikaimoja on olemassa.
Oma nimeni taas on sen verran harvinainen (Suomessa n. 60kpl), että näin ei pääsisi käymään. Tai no tiedä sitä, minulla on kokonimikaima nimen harvinaisuudesta huolimatta, eihän sitä ikinä tiedä, mitä tuo kokonimikaima joskus tekee.:)
Mua niin risoo se et Sirpaa suojellaan kaikin tavoin.Sen kuvaa ei päästetä julkisuuteen jotta se voi sit 4 vuoden päästä vapautua vankilasta ja vaihtaa nimensä eikä kukaan meistä tiedä vaik se tulis oman lapsen päiväkotiin töihin=(
Mun mielestä, lasten ja nuorten kanssa työskenteleviltä tarkastetaan nykyään rikosrekisteri. En usko että tuo pystyisi menemään päiväkotiin töihin.
Paitsi niin, että olisi työkkärissä työnhakijana ja laitettaisiin sieltä työharjoitteluun päiväkotiin. Sillälailla ei keneltäkään tarkisteta mitään taustatietoja, mikä on musta tosi pelottavaa.
montahan kertaa ovat kuulleet asiasta.
Yhdellä työpaikalla oli aikoinaan Retu Kivinen. Taisi tosin olla kutsumanimi tuo etunimi.
jonka asiakkaat aina joskus soittelevat.
Mun mielestä, lasten ja nuorten kanssa työskenteleviltä tarkastetaan nykyään rikosrekisteri. En usko että tuo pystyisi menemään päiväkotiin töihin.
Paitsi niin, että olisi työkkärissä työnhakijana ja laitettaisiin sieltä työharjoitteluun päiväkotiin. Sillälailla ei keneltäkään tarkisteta mitään taustatietoja, mikä on musta tosi pelottavaa.
vapaaehtoisten taustoja ei tarkisteta mitenkään. JA lasten harrastuksissa heitä on tosi paljon.
Perheemme on kohdannut ennakkoluuloja julkkis-sukunimikaimamme vuoksi. Onneksi ei mitään vakavampia ongelmia ole silti tullut vastaan.
Meillä oli lapselle nimi päätetty ja kummeille kaiverruksia varten annettu tietoon, kun hänen etunimikaimastaan tuli "julkkis" ja palstan joka toinen aloitus alkoi tällä nimellä. Pidin omana tietonani palstan lukemiset ja lehtien kirjoitukset ja annoin nimen olla