Mitä ajattelette tästä äidit ja isät!
Heips.
Mulla on 9-vuotias tyttö joka juuri tuossa viime kuussa aloitti kolmannen luokan.
Tilanne koulussa ei ole muuttunut juuri miksikään...
Taustat: Asuimme ne lapsen pienuusvuodet muualla (130km päässä nykyisestä paikkakunnastamme) ja muutimme tälle nykyiselle paikkakunnallemme 1.6.2010 eli samana vuotena kun lapsesta tuli kouluikäinen.
No tyttärenihän tuli luokalle siis uutena lapsena ja nämä muut luokan tytöt olivat tunteneet jo päiväkodista lähtien. Ensiksi tyttäreni sai olla aika yksinäinen ja ymmärsin kyllä sen kun muille hän oli ihan vieras. Mutta loppujen lopuksi hän tutustui sitten aika pian kaikkiin ja sai uusia ystäviä.
Ainut mikä tässä mättää niin se, kun on jotain ryhmätöitä niin kun lapseni haluaisi kirjoittaa, piirtää. Muut tytöt eivät anna!
Eivät anna siitä syystä kun oman lapseni käsiala on kuulemma hirveän rumaa ja se pilaisi koko ryhmätyön että Emilialla, Henriikalla ja Iidalla on kuulemma paremmat käsialat ja näin ollen he saavat kirjoittaa ja Emilia, Henriikka ja Iida ovat myöskin taitavia piirtäjiä joten näin ollen he saavat myöskin aina piirtää eikä koskaan lapseni koska jos oma lapseni piirtäisi niin siitä kuulemma tulisi rumaa...
Pakko myöntää että ehkä Emilialla, Henriikalla ja Iidalla on ikäänsä nähden paremmat käden lahjat kuin omalla tyttärelläni. Mutta kyllä ne omankin tyttäreni lahjat vielä siitä kehittyy! ja olen sanonut että kirjottaisit kotona enemmän ja piirtäisit niin näin ollen se käsi siitä enemmän harjaantuisi tekemään niitä juttuja. Ja kyllähän tuo nyökyttelee ja sanoo joo, mutta tytöstä huomaa kuitenkin selvästi sen että hän on vähän pettynyt siitä että häntä pidetään muita huonompana eikä hänen anneta ikinä osallistua näihin piirtämis ja kirjoittamisjuttuihin..
Muut tytöt kyllä antavat esimerkiksi oman tyttäreni värittää. (Voikun hienoa anteliaisuutta, tavallaan pistään äitinä niin vihaks argh!) ja se miks mua pistää vihaks, nii tulee syy taas tässä > OMA TYTTÄRENI EI SAA EDES PÄÄTTÄÄ VÄREJÄ SITTEN MILLÄ VÄRITTÄÄ, VAAN MUUT TYTÖT PÄÄTTÄÄ ETTÄ PISTÄ TÄTÄ VÄRIÄ TUOHON JA TÄTÄ TOISTA PUOLESTAAN TUOHON!
Ja sitten kun tyttäreni haluaisi rauhassa värittää niin tullaan kommentoimaan, väritä tosta tarkemmin...
Opettaja ei huomaa tätä tilannetta yhtään ja tyttäreni ei uskalla opettajalle kertoa koska aattelee että ei tässä tilanteessa kuitenkaan oikeasti mitään vikaa oo, et tää on mulle ihan oikein + et hän on ujompi ja arempi lapsi. Mutta vaikka tyttäreni käden taidot ei ole vielä niin kehittyneet kuin näiden 3 tytön, niin silti hän on ajatusmaailmaltaan tosi luova ja hyviä ideoita löytyisi vaikka kuinka paljon kunhan hän saisi vaan toteuttaa niitä!! ja kelle voi yksi koulun ryhmätyö olla niin tärkeä että haittaisi nyt hirveästi jos siinä on muutama "pilalle" mennyt vinkura tai vänkyrä.. ihmettelen
Eli mitä tämä siis on... kiusaamistako!? En tiedä. Koska vapaa-ajalla nämä tytöt on normaalisti kuitenkin kavereita ja leikkivät tosi mukavasti yhdessä, sillon ei ole mitään vikaa. Mutta heti kun tulee tämä ryhmätyö juttu.... niiiiiiiiin.........
Ps. tyttöjen oikeat nimet eivät sitten ole nuo eli muutettu ovat yksityisyyden suojaamiseksi ja pahoittelen tekstin pituutta, jos siitä tuli armottoman pitkä lukee.
Kommentit (4)
Kiitos piristyksestä.Tuli hetkeksi parempi mieli kun sai lukea aloituksen joka huutonauratti.
Eerika aloituksia on niin paljon=(
nauratsä niille muille tytöille vai mun tytölle.
että mitä ihmettä sä tänne tätä marmatat, puhu opettajan kanssa.