Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä on ottaa lapsille vakuutusta?

Vierailija
31.08.2012 |

Laskin, että jos mä pari kertaa vuodessa joudun käyttämään lastani yksityisellä, niin mulle tulee halvemmaksi maksaa se Kelakorvausten kanssa itse kuin ottaa vakuutus, jota maksella sitten 50e joka kuukausi.

Terveyskeskuksessa pääsee melko vähällä jonottamisella pienen lapsen kanssa nykyään lääkärin vastaanotolle ja perussairauksissa osaavat hommansa yhtä hyvin kuin yksityiselläkin.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenrauhaa ja varmistaa lapseni kunto perinpohjin kaikkien nippeli kokeiden kautta, niin voin maksaa sen yksityisen vastaanoton. Muuten pärjään kyllä ihan hyvin perusterveydenhuollolla.

Lääkkeisiinkin saan Kela korvauksen.

Ap jatkaa....

Vierailija
2/28 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ole otettu yhdellekään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvähän se on jos sitä ei juuri tarvita! En olekaan ajatellut, että vakuutus olisi ensisijaisesti korvatulehduslääkärissäkäyntejä varten, vaan jos sattuu jotain vakavampaa.

Vierailija
4/28 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkän jatkuvan infektioastmayskän takia.

Työkaverin lapsen syöpäsairaus oli sellainen, että vakuutus oli enemmän kuin tarpeen.

Vierailija
5/28 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos olisi, ei tarvittaisi mitään hoitokulu- tai lääkekattoja.

Jos lapselle tulee joku vaikea perussairaus, niin kyllä vakuutus on ihan hyödyllinen. Sitä vaan ei pysty etukäteen tietämään kenelle tulee ja mitä.

Sama se on vaikka kotivakuutuksen kanssa. Minkään maljakoiden rikkoutumisen takia kukaan varmaankaan ajattelee mitään vakuutusta ottavansa, mutta jos käykin iso vahinko, tulipalo vaikka, niin kyllä äitä tulee ikävä ilman sitä vakuutusta.

Vierailija
6/28 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa maksetaan viikon omavastuu per kalenterivuosi ja poliklinikkakäynnit maksavat senkin jälkeen.

Myöskin lääkkeet maksavat.

Meillä on vakuutettu koti-irtaimistokin. Miksi siis ei lapsi?

Vierailija
7/28 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa jonottaa viisi tuntia terveyskeskuksessa, että pääsee lääkäriin (sivusta olen seurannut, että koskee yhtälailla lapsia kuin aikuisiakin). Meillä toinen lapsista astmaatikko ja sairastanut paljon keuhkoputkentulehduksia ja jos joka kerran olisin jonottanut arvauskeskuksessa olis mielenterveys jo mennyt. Meillä kyllä vakuutukset ovat maksaneet itsensä takaisin(vaikka tietysti toivoisin että olisivat"turhia"). Ja kyllä minä käyn paljon mielummin lapsia lämpmästi kohtelevan lastenlääkärin vastaanotolla kuin arvauskeskuksenlääkärin, joka juuri ja juuri päivää murahtaa.

Vierailija
8/28 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tuli otettua vakuutus. Pelkät lääkkeet kela-korvausten jälkeen on 50e/kk

Vierailija
9/28 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella puolella vaikea saada esim puheterapiaa. Sitä on tarjolla kotipaikkakunnallamme n 15 käyntikertaa, jonka jälkeen pitää jonottaa puolivuotta tai vuoden uutta jaksoa varten. Esim Aktian lapsiturvavakuutus kattaisi nämä terapiat ja ei tarbitsisi jonossa olla.

Lapsella voi olla tarvetta terapialle 1-2 x viikossa. Ja kelan kriteerit näille kuntoutuksille on tiukat, niiden saaminen epävarmaa ja hakuprosessi pitkä, esim 1 vuosi voi paperisodassa helposti mennä.

Ja puhun nyt kokemuksesta että näitä puhe-, fysio-, toiminta-, psykoterapioita on julkiselta usein todella vaikea saada. Siksi meillä vakuutukset.

Vierailija
10/28 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta kuin harratusten takia. Tyttö ratsastaa ja kenttäkisoissa oltava vakuutus, poika harrastaa itsepuolustuslajia ja kisoissa oltava vakuutus.

Vierailija
11/28 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla tarvittu ikinä lapsille

tai ajettu autoa lulnastukseen, vakuutukset niiden varalta on silti.

Vierailija
12/28 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useita erityislapsia joilla kaikilla terapioita ja ihan kaikki ovat ne saaneet. Omalla lapsella ollut puhe- ja toimintaterapia. Lapsella ADHD. HUS ilmoittanut jo aikoja sitten että jos tulee psykoterapiaan aihetta ne maksetaan. HUS muuten maksaa terapiat meillä, ei KELA.

Alle 16v psykoterapiat ym ilmaisia.

Vierailija
13/28 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä maksa paljon... Muistathan että jos lapselle sattuu vakava tapaturma siitä on paljon muutakin kulua kuin lääkärikulut. Kenties koko loppuiän riesa. Meillä on lapsilla ihan perus sairaus/tapaturmavakuutus aika isolla omavastuulla. Käytetty jonkin verran. Yks lapsista sai infektioastman ja meni monta vuotta että kulut oli suuremmat kuin vakuutusmaksu vaikka hoidettiin julkisella sektorilla.

Pienin ei sairasta oikeastaan yhtään mitään, mutta nielurisat oli pakko leikata, kun korina muuttui ihan kamalaksi. Julkisessa jonossa meillä olisi mennyt kuukausia, koska ei ollut angiinaa eikä mitään muuta vaarallista kuin äidin unettomat yöt. Yksityinen maksoi enemmän kuin 15 vuoden vakuutusmaksut, joten ilman vakuutusta lapsi olis vielä siellä julkisen sairaalan jonossa ja äiti hermoparantolassa.

Vierailija
14/28 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useita erityislapsia joilla kaikilla terapioita ja ihan kaikki ovat ne saaneet.

eikä todellakaan terapioiden saaminen ole helppoa...

Vierailija
15/28 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olemme käyttäneet lasta yksityisellä Jonain vuonna vakuutus olisi ollut edullisempi, useimpina ei. Ja lapsi on kyllä sairastellut, ja ennen synnynnäisen sairauden löytymistä jouduttiin käymään useillä lääkäreillä. Kun sairaus löytyi, niin sen jälkeen olemme saaneet hyvää hoitoa lapselle Lastenklinikalta.

Lspsell on kyllä tapaturmavakuutus, ja se on tullut tarpeeseen.

Vierailija
16/28 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oon laskenut, että yksityiset lääkärimaksut tulevat silti halvemmiksi kuin se, jos olisin ottanut vakuutukset kun lapsi oli pieni.

Onneksi tajusin jo silloin, ettei vakuutusyhtiö hyväntekeväisyyttä tee, vaan bisnestä.

No nyt mun lapsi on 15 ja vaikka oisin jonkun vakuutuksen joskus ottanutkin, tässä kriittisessä vaiheessa se viimeistään olisi sanottu irti.

Vierailija
17/28 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin, että jos mä pari kertaa vuodessa joudun käyttämään lastani yksityisellä, niin mulle tulee halvemmaksi maksaa se Kelakorvausten kanssa itse kuin ottaa vakuutus, jota maksella sitten 50e joka kuukausi.

Terveyskeskuksessa pääsee melko vähällä jonottamisella pienen lapsen kanssa nykyään lääkärin vastaanotolle ja perussairauksissa osaavat hommansa yhtä hyvin kuin yksityiselläkin.

Sen takia, koska ikinä ei tiedä mitä tulevaisuus tuo. Mä otin lapsille vakuutukset ja en ole katunu päivääkään. Onneks otin myös itelle, koska sairastuin krooniseen sairauteen. Minä, joka olen aina ollu perusterve ja hyväkuntoinen. Vaikka hoitoa saa myös julkisella, mutta lääkkeitä joutuu ainakin mun sairaudessa popsimaan liikaakin ja ne kulut ei ole mitkään pienet kelakorvauksista huolimatta. Ja julkisella et voi valita lääkäriä ja tutkimuksiin pääsy voi olla hidasta. Ja vakuutusmaksut laskee iän myötä. Mun elämää vakuutus helpottaa kovasti.

Vierailija
18/28 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt mun lapsi on 15 ja vaikka oisin jonkun vakuutuksen joskus ottanutkin, tässä kriittisessä vaiheessa se viimeistään olisi sanottu irti.

eikö noista pitkäaikaissairauksista ole kuluja?

Vierailija
19/28 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö noista pitkäaikaissairauksista ole kuluja?

ja tottakai niistä on kuluja. Mutta kun ensin katsoo, että mitä noista kuluista vakuutus maksaisi takaisin ja mitä se vakuutus sitten maksaa niin erotus on kyllä ilman vakuutusta olemisen hyväksi.

Vierailija
20/28 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin on lapsena otettu sairauskuluvakuutus. Otettiin sen jälkeen kun sairastuin ja jouduin viikoiksi sairaalaan. Kävi perheelle kalliiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi