Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi oma vanhempi saa pahoinpidellä lastaan?

Vierailija
31.08.2012 |

Mitenkään vähättelemättä sitä tapausta jossa päiväkodissa taaperot oli teipattu tuoliin syöttämisen ajaksi - se oli väärin. Hoitajat ovat nyt oikeudessa sen takia.

Mutta verrataanpa sitä tähän 8-vuotiaan tytön tapaukseen: on taatusti tiedossa että lasta on pahoinpidelty kotonaan ja silti lapsi viety sinne suden suuhun ja isälle ikään kuin annettu synninpäästö.

Miten nämä kaksi tapausta eroavat toisistaan? Tuollainen lievä, tuskin kipua aiheuttanut tapaus on oikeudessa, mutta Erikan isä katsottiin ihan kykeneväksi isäksi.

Missä mättää? Tulee ihan hirveä voimaton raivo kun ajattelee tät. Voi kun voisi ottaa sen tytön syliin ja sanoa että kaikki on hyvin. Mutta nyt on aivan liian myöhäistä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalaa tuo Eerikan juttu. Minulla on ihan samat tunteet. Miksi lasta ei sijoitettu johonkin muualle, jos siellä Merihaassa oli mukamas täyttä! Niin akuutti tapaus pitäisi saada sijoitettua vaikka johonkin hätämajoitukseen. Turhauttaa niin, kun vaikkapa minä olisin mielelläni hurauttanut vain puolen tunnin matkan päästä autolla hakemaan jos olisin tiennyt hädän. Enkä olisi antanut takaisin hirviöiden kynsiin :(

Olen ajatellut lähettää Helsingin sosiaaliviranomaisille ihan omalla nimelläni haukkumakirjeen, HE ovat syyllisiä tähän.

Vierailija
2/9 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

läpsineet lapsiaan. Neuvoksi he saavat, että jokainen tekee noin, se on ihan normaalia ja hyväksyttävää, äitikin on ihminen.

Niin kauan kun me hyväksymme "väsyneen äidin aiheuttaman väkivallan", hyväksymme samalla ihan kaiken lapseen kohdistuvan kamaluuden. Kun joku sanoo lyöneensä tai läpsineensä lastaan, ei pidä hymistellä, että pyydä anteeksi, ei siitä lapseen jää jälkeä.

Jää siitä. Teoilleen hyväksynnän saanut äiti lyö uudestaan, polttaa tupakalla, tukehduttaa. Koska se tämän palstan mukaan on normaalia kasvatusta, kunhan muistaa pyytää anteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan mikään Merihaka...

Vierailija
4/9 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pelkästään tätä palstaa lukemalla silloin tällöin olen saanut selville kuinka moni palstalla käviöistä on fyysisesti kurittanut lastaan.

Kyllä pitäisi ihmisen tajuta että jos normaalit lainpuitteissa olevat keinot lapsen ohjaamiseen ei riitä niin haetaan apua.

Olen surullinen, tuskastunut siihen että täällä hyssytellään "lapsen hakkaajia"!

Kertakin on liikaa! Silloin haetaan apua.

Ja koska nämä ihmiset eivät hae luultavimmin apua niin nyt naapurit, läheiset, ja tuttavat korvat hörölle ja teette HETI ilmoituksen lastesuojeluun kun näette että pahaa tapahtuu! Se on sinun velvollisuus.

Luulisi että äidit jotka rakastavat lapsiaan eivät pysty katselemaan tuollaista sivusta! Sen sijaan täällä hyssytellään ja painetaan villasella!

Jos itse näkisin tai kuulisin joskus jotakin sellaista että epäilisin lapsen olevan vaarassa niin tekisin välittömästi ilmoituksen, koska koen että se on velvollisuuteni!

Uskomatonta!

Vierailija
5/9 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaikea ymmärtää, miksi ls ei ole puuttunut asiaan.

Vierailija
6/9 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin sitä anteeksi lapseltani ja päätin, etten ikinä toiste tee mitään vastaavaa.

Oikeastiko joku on nyt sitä mieltä, että mun olis pitänyt tämän vuoksi hakea jotain apua itselleni? Mistä, millaista ja oikeasti, miksi?

Ja osa vielä väittää, että kun kerran näin on tehnyt, tekee uudestaan? Polttaa tupakalla tms? Ei ole todellista...

Vierailija
7/9 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin sitä anteeksi lapseltani ja päätin, etten ikinä toiste tee mitään vastaavaa. Oikeastiko joku on nyt sitä mieltä, että mun olis pitänyt tämän vuoksi hakea jotain apua itselleni? Mistä, millaista ja oikeasti, miksi? Ja osa vielä väittää, että kun kerran näin on tehnyt, tekee uudestaan? Polttaa tupakalla tms? Ei ole todellista...

joskus ensimmäisen kerran.

Juuri sinun ja kaltaistesi vuoksi meillä on pahoinpideltyjä lapsia. Terveeseen vanhemmuuteen kun kuuluu se, että koskaan ei ole ensimmäistä lyöntiä, ei ensimmäistä tukistusta eikä ensimmäistä luunappia. Vanhemmat oikeuttavat pahoinpitelyt juuri kuten sinä: mitä apua minä muka tarvitsen?

Vierailija
8/9 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman takaraivon perukoilla koputtelee sairaita ajatuksia. Se on heidän epätodellista todellisuutta.

Minä en ymmärrä miksi aletaan hysterisoida ja lukemalla luetaan joka paikasta koko ajan, halutaan tietää mahdollisimman tarkkaan, mitä tälle nytkin julkisuudessa olleelle lapselle oli tehty. Minusta on ihan köpöä herkutella tälläkin tapauksella.

Pyysin sitä anteeksi lapseltani ja päätin, etten ikinä toiste tee mitään vastaavaa.

Oikeastiko joku on nyt sitä mieltä, että mun olis pitänyt tämän vuoksi hakea jotain apua itselleni? Mistä, millaista ja oikeasti, miksi?

Ja osa vielä väittää, että kun kerran näin on tehnyt, tekee uudestaan? Polttaa tupakalla tms? Ei ole todellista...

Vierailija
9/9 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi