Hunter-saappaat
Mistä olette tilanneet eli mistä saa halvimmalla? Miten noiden koot menevät, eli paljonko isompaa kokoa kuin tavallisessa kengässä?
Kommentit (15)
Briteistä tilasin omani, kannattaa ottaa yhtä numeroa isommat kuin tavallisesti käyttää. Mulla on joku paksumpi neopreenivuori tai joku niissä, kun silloin oli tavallisista saappaista kokoni loppu, kun tilasin. Olen ollut tosi tyytyväinen, kun ne on lämpimät ja vähän pehmeämmät sisältä. Googleta hunter wellies niin löydät monta paikkaa mistä tilata.
Ebaysta nyt ei aitoja Huntereita saa. Halpoja kyllä mutta kopioita.
Omani tilasin Englannista, amazon.co.uk, maksoin tarjouksesssa jotain 60 euroa. Nuo on sellaiset erikoisemmat joissa on brittilippu siinä varressa ja jotka normaalisti maksaa enemmän kuin ne tavalliset.
Sisko tilasi pmansa (ne tavismallit) myös Englannista, mandmdirect.com, ja maksoi tarjouksessa posteineen jotain 30 euroa.
Ja korostan nyt vielä, että molempien saappaat on aidot.
Itse paksupohkeisena ostin Hunter original adjustable -mallin. Sujahti jalkaan nätisti ja pitkävartinen sukka samaten. 145e brandokselta.
mutta on aika kalliit saappaat kumisaappaiksi. Eli jätän varmaan tilaamatta kun rahaakaan ei ylimääräistä jää säästöön. =) Kannattaa miettiä. Lisäksi muut tietävät heti että saappaasi ovat kalliit. Haluatko tälläistä huomiota? Tietty jos olet joku optiomiljönääri.
Muotimalleista en sitten tiedä. Mökkikäyttöön tulisivat, vaelluskenkien tilalle...
mutta on aika kalliit saappaat kumisaappaiksi. Eli jätän varmaan tilaamatta kun rahaakaan ei ylimääräistä jää säästöön. =) Kannattaa miettiä. Lisäksi muut tietävät heti että saappaasi ovat kalliit. Haluatko tälläistä huomiota? Tietty jos olet joku optiomiljönääri.
Olen käyttänyt jo monet vuodet ja ajattelin taas tilata eri väriset. Olen ostanut Englannista sekä tilannut netin kautta parista eri paikasta ihan googlettamalla Hunter nimeä.
Aika samanlaisia hintoja tuntuu netissä olevan, ainakaan minä en ole löytänyt mitään halpis Huntereita.
Kannattaa ostaa Briteistä, eivät ole siellä kalliit. Tai pyydä jotain tuttua tuomaan jos siellä käy. Ovat tosi hyvät saappaat!
Stockalta ostin, olisivatko maksaneet 130 e. Koko on normaali, tosin varret ovat melko kapeat. Itselläni on sirot pohkeet ja saappaat ovat ihan sopivat, mutta yhtään paksupohkeisempi ei saa jalkaansa näitä perusmalleja, toki Hunterilla on leveitäkin saappaita.
Kannattaa ottaa vähän isompi koko jos tahtoo kunnon sukan mahtuva. Varsi on myös normaalimallissa tosi pitkä. Osta myös se hoito aine heti, koska tulet sitä tarvitsemaan.
Stockalta ostin, olisivatko maksaneet 130 e. Koko on normaali, tosin varret ovat melko kapeat. Itselläni on sirot pohkeet ja saappaat ovat ihan sopivat, mutta yhtään paksupohkeisempi ei saa jalkaansa näitä perusmalleja, toki Hunterilla on leveitäkin saappaita.
Varsi original Huntereissa on kapeampi, jos vertaa vaikkapa Nokian Kontioon. Suosittelen lisäksi, että jos käyttää vaikka Kontion kokoa 38 niin tilaa Hunterit 39 jne jne... Ovat kyllä todella hyviä ja laadukkaita saappaita! Paksumpipohkeisille on olemassa Hunter Huntress-malli jonka varsi on hiukan lyhyempi ja leveämpi (koossa 39 varren ympärysmitta 42cm). Tosiaan, original-malli on aika pitkä varreltaan, joten lyhyempi koipisilla ottaa helposti polvitaipeeseen kävellessä... Puhun kokemuksesta :) Ebaystä kun etsii, niin löytää kyllä alle satasella ihan helposti Hunterit itselleen. Ei noita brandoksen tms nettikauppojen 130e hintoja kannata kenenkään maksaa... Tilaa vaikka kokeiluun sieltä eri kokoja ja palauta, kun se on ilmaista -> kun tietää koon, uskaltaa ostaa ebaystä suoraan sen tietyn mallin / koon :)
[quote author="Vierailija" time="31.08.2012 klo 10:02"]
[/quote]
No eikai "kalliiden" laatusaappaiden kuulu miltään kympin markettikumppareilta näyttääkään!
Olen aikaisemmin käyttänyt Kontio-saappaita.Aloitin koolla 42, koska kenkäkokoni on 42. Olivat aivan liian isot, joten vaihdoin 41:siksi. nekin hölskyivät, joten ostin SPR:n kontista 40:n kokoiset. Muuten hyvät, mutta teräosa on huikan lyhyt. Käytin ne kuiten loppuun. Nyt löysin Huutonetistä naisten Hunter Original koossa 43 (8W). Ovat aivan täydelliset, erittäin sopivat.
Huutonetissa ja Tori.fissa on muuten paljon Huntereitä, ilmeisesti on ostettu väärän kokoisia.
Olen aikaisemmin käyttänyt Kontio-saappaita.Aloitin koolla 42, koska kenkäkokoni on 42. Olivat aivan liian isot, joten vaihdoin 41:siksi. nekin hölskyivät, joten ostin SPR:n kontista 40:n kokoiset. Muuten hyvät, mutta teräosa on huikan lyhyt. Käytin ne kuiten loppuun. Nyt löysin Huutonetistä naisten Hunter Original koossa 43 (8W). Ovat aivan täydelliset, erittäin sopivat.
Huutonetissa ja Tori.fissa on muuten paljon Huntereitä, ilmeisesti on ostettu väärän kokoisia.
kuten Aiglesta? Ne näyttäiskin paremmille.