Onko näin kokoaikainen syömisen ajattelu/ruoan himoitseminen "normaalia"?! ja miten eroon tästä?
Pitäisi tehdä elämäntaparemonttia ja pudottaa 15-20 ylikiloa.
Mutta eihän tästä tule taaskaan mitään, vanhan tutun ongelman vuoksi; mä ajattelen ruokaa ja syömistä ja himoitsen kaikenlaista syötävää IHAN KOKO AJAN, heti aamusta kun silmäni aukaisen, siihen kunnes illalla nukahdan. Ja yöllä näen usein untakin syömisestä!
Mielestäni syön terveellisesti, kiinnitän huomiota että saan tarvitsemani ravintoaineet, välttelen nopeita hiilihydraatteja ja roskaruokaa, syön tarpeeksi eli en kuitenkaan kituuta.
Mutta koko ajan ajatukset pyörii ruoan ympärillä. Ajattelen syömistä ja ruokaa ja koko ajan on hirveä himo mennä syömään jotain, ihan sama mitä! en himoitse mitään tiettyä ruokaa tai syömistä, vaan ylipäänsä JOTAIN, on oikeastaan aivan PAKONOMAINEN TARVE saada jotain jota syödä!
Yritän kiinnittää ajatukseni johonkin muuhun, tekemällä jotain muuta, mutta ei se auta, ajatukset silti palaavat aina syömiseen. Vaikka kuinka yritän keskittyä siihen tekemiseen, mitä teen.
Miten ihmeessä pystyy pudottamana painoa, kun ruoka pyörii ihan koko ajan mielessä? (ja huom. mulla EI oo nälkä, ajattelen syömistä heti senkin jälkeen kun olen juuri syönyt!)
HELP!!