Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosivatko päiväkodin työntekijät tyttöjä?

Vierailija
29.08.2012 |

Kiinnostaisi tietää. Kuulin eräänä aamuna lasta tuodessani kahden hoitajan keskustelun (eivät huomanneet minua). Päiväkotiin oli seuraavalla viikolla tulossa kaksi uutta lasta, tyttö ja poika. Kumpikin olisi halunnut tytön hoidettavakseen ja kinastelivat kumpi joutuu ottamaan pojan.. Surku tuli. :( onko tuo tavallistakin?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista kuulla.. 2-vuotias poikamme on menossa ensi kuussa päiväkotiin, eikä ole kiva ajatella että häntä hyljeksitttäisiin sukupuolensa (jolle ei mitään voi) takia.

Vierailija
2/16 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei tuota yleistää kannata kahden tanttatontun takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse päiväkodissa työskentelevänä en suosi sen kummemmin kumpiakaan, vaan, ikävä kyllä, olen huomannut, että pidän tietyn tyyppisistä lapsista enemmän kuin toisista. Aikaa annan silti kaikille tasapuolisesti.

Vierailija
4/16 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsia suositaan vanhempien pärstäkertoimen mukaan ja toisia tosiaan suositaan toisia enemmän.

Itsellänikin (olen pph) voi olla joku suosikkilapsi mutta en koskaan näytä sitä, enkä tuo mitenkään ilmi. Jostakin lapsesta vain tulee läheisempi, kemiat kohtaa tai jotain.

Mutta kaikista lapsista ainakin yritän pitää ja hoidan heidät tasa-arvoisesti ja vanhemmille kerron jotain positiivista lapsesta. Ihan joku pikkujuttu, kuinka hienosti oppinut ottamaan vauhtia keinussa, kuinka jaksaa kuunnella satuja, taitavasti kiipeilee... mitä nyt kenestäkin. Se on sitä vanhempienkin kannustamista. Vaikka lapsi ei suosikkilapsi olisikaan

Vierailija
5/16 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suositaan enemmän poikia kuin tyttöjä. Ja kasvatetaan eri tavalla tyttöjä kuin poikia noin ylipäätään. Esim. pojat saavat enemmän huomiota, heille sallitaan enemmän ym.

Minä toivoisin, että sukupuolella ei olisi niin paljon väliä...

Vierailija
6/16 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse päiväkodissa työskentelevänä en suosi sen kummemmin kumpiakaan, vaan, ikävä kyllä, olen huomannut, että pidän tietyn tyyppisistä lapsista enemmän kuin toisista. Aikaa annan silti kaikille tasapuolisesti.

Vierailija
7/16 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkää toisista lapsista enemmän (ei riippuvainen sukupuolesta), eihän ihminen inhimillisille tunteilleen mitään voi. Mutta tätä yhtä ei saa tietenkään suosia, eikä näyttää muutenkaan ulospäin, vaan tasapuolisia ollaan

Vierailija
8/16 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi suosivat hoikkia, liikunnallisia, hyvin puhuvia, koulutettujen ja aktiivisten vanhempien lapsia, joilla on hyvät vaatteet ja siististi tukka.

Vierailija
9/16 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minä olin päiväkodissa lastenhoitajana, niin "suosin" poikia. Poikiin oli helpompi luoda kontakti. he olivat aktiivisia ja tulivat oma-aloitteisesti kertomaan hauskoja juttuja. tytöt linnoittautuivat omiin pikku porukoihinsa. tottakai kuitenkin olin tasapuolinen kaikille, ja kohtelin tasa-arvoisesti, mut pakko sanoa että pikkupojat ovat kyllä valloittavia :)

Vierailija
10/16 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän tuli tutkimuskin että ainakin hellyyttä tytöt saavat poikia enemmän: http://yle.fi/uutiset/tytot_saavat_poikia_enemman_hellyytta_paivakodissa/6522007 

Vierailija
11/16 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta pkotielämää kohta takana eli aika monta tarhantätiä on tullut tavattua... Ja joka sorttia on löytynyt. Muutama ihan korostetusti sellainen joita ei koskaan olisi saanut päästää hoitamaan poikia, ja parhaansa mukaan näitä välttelivätkin ei siinä mitään.. yhdessäkin ryhmässä oli 16 tyttöä ja kolme poikaa, kun kolmesta hoitajasta sattui olemaan kaksi tällaisia tyttö-hoitajia.  Onneksi se kolmas sitten piti huolen, että näille pojillekin järjestyi juttuja. Mutta sanoisinko että 95% hoitajat ovat olleet erittäin tasapuolisia ja ammattitaitoisia. Kaikkien näiden ihmisten kanssa eteen on osunut vain yksi, joka oli täysin väärällä alalla ja onneksi tajusi sen itsekin ja lähti kahden kuukauden jälkeen loppumattomalle saikulle.. 

Eli itse opin karsastamaan tämän kokemuksen jälkeen suht nuoria (alle 30v) juuri valmistuneita ja ERITTÄIN ylipainoisia lastentarhanopettajia, jotka ovat kasvatusvastuullisena pienten ryhmässä. Ei toimi.

Vierailija
12/16 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/16 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja naiset luonnollisesti suosivat tyttöjä ja toivovat yleensä omiksikin lapsikseen tyttöjä.

Vierailija
14/16 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä mun kuopuspoika on aina ollut hyvin pidetty ja kehuttu hoitajien keskuudessa. Ei meidän tyttöjä aivan noin paljon ole koskaan kehuttu, vaikka hekin ovat olleet ymmärtääkseni pidettyjä.

Vierailija
15/16 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka jonkun lapsen ottaa hoidettavakseen - kaikki kun hoitavat kaikkia.

Vierailija
16/16 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nyt aloitetaan yleistys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan