Sieniasiantijat auttakee! Ostin torilta sieniä, kantarelleja
ja jos teen niistä nyt kastikkeen, niin pitääkö mun käsitellä niitä sieniä jotenkin ennen sitä? Ohjeissa lukee "putsaa sienet" mutta siis kun ihan siisteiltä nuo näyttää. ja joo, oon tosi tyhmä sienten kanssa!
Kommentit (6)
Siis mullat ja ötökät pois, niin se riittää. Sen kun vaan palastelet tai revit ne pannulle.
älä huuhtele vedessä, ettei hienot aromit mene hukkaan veden mukana. Sitten vain pilkot veitsellä ja alat paistaa ohjeen mukaan voin ja sipulin kanssa.
Mä olen sen verran tarkka että putsaan aina sienet ennen paistamista. Mulla on sellainen pullasuti, millä harjaan ne ja tarvittaessa halkaisen sienen jotta saan harjattua sieltä röpelöistä ne roskat. Aina niihin jotain neulasia on jäänyt.
Mä olen sen verran tarkka että putsaan aina sienet ennen paistamista. Mulla on sellainen pullasuti, millä harjaan ne ja tarvittaessa halkaisen sienen jotta saan harjattua sieltä röpelöistä ne roskat. Aina niihin jotain neulasia on jäänyt.
eikä ainakaan syödessä ole mitään huomannut että roskia on. Revin kyllä sienet yleensä pannulle käsin ja siinä vaiheessa ainakin isommat roskat varmaan tippunee pois ennen pataan joutumista.
Kanttarellit pitää paistaa ekaksi yksin, niin että vesi haihtuu, sitten vasta lisäät voin ja sipulisilpun.
Jos niissä on paljon hiekkaa tai roskia niin sitten harjataan puhtaaksi. Harvoinpa täytyy sitäkään tehdä. Voit käyttää ihan sellaisenaan jos näyttävät puhtailta.