Pienessä firmassa työskentelevät!!
Onko teillä huono omatunto, mikäli ette saa päivässä tehtyä mitään tuottavaa?
Mulla on koko ajan sellanen olo että pitäisi kustantaa oma olemiseni täällä. Tällä hetkellä mulla on tosi hiljaista (työ vähän kausiluontoista) ja jotenkin tuntuu pahalta. Työntekijöitä täällä on noin 20.
Kommentit (7)
täälläkään ilmapiiri mitenkään erityisen painostava ole, vaikka just noita laskutusprosentteja yms. seurataan kyllä. Silti jotenkin mulla on sellainen olo, että pitäisi tuottaa koko ajan!! Ja tuntuu inhottavalta, kun ei-laskutettavia tunteja ei saisi merkata. Tätä ennen olin kunnalla töissä ja siellä mua ei kiinnostanut yhtään jos olin välillä tunninkin netissä.
Yritän suhteuttaa. Jos tekemistä on, niin tehdään. Huono omatunto on roikkua toimistolla tekemättömissä, mutta minkäs teet... mä tarvitsen kk-palkan enkä ala ehdoin tahdoin miinustunteja ottamaan.
Tulkoon nyt sanomaan, jos olen niin tarpeeton, ettei "minimitoimeentuloa" voisi maksa...
Minussa on vähän laiskanvikaa ja pienessä paikassa oli koko ajan huono omatunto jos vähänkin surffasi netissä kesksen työpäivän, kun pikkufirmassa tulos on kiinni jokaisen työpanoksesta hyvin vahvasti.
Täällä suuressa kansainvälisessä talossa jossa nykyisin olen ihan suoraan sanotaan että on tavoite että laskutettavien tuntien osuus asiantuntijan työajasta on 60% eikä ole katastrofi jos ei ole koko aikaa laskutettavaa, esim. projektien välillä tyhjiä aikoja, joten ei tarvi huolta kantaa. Ne työttömät ajat saa käyttää oman ammattitaidon kehittämiseen tai vaikka AV:lla surffailuun.
täälläkään ilmapiiri mitenkään erityisen painostava ole, vaikka just noita laskutusprosentteja yms. seurataan kyllä. Silti jotenkin mulla on sellainen olo, että pitäisi tuottaa koko ajan!! Ja tuntuu inhottavalta, kun ei-laskutettavia tunteja ei saisi merkata. Tätä ennen olin kunnalla töissä ja siellä mua ei kiinnostanut yhtään jos olin välillä tunninkin netissä.
Sitä 90% muistakin tekee. Ainakin näin IT-alalla en ole vielä tavannut koodaria joka ei koskaan surffaisi työaikana netissä tms, enkä toisaalta sellaista joka kirjaisi ei-laskutettavia tunteja kun töitä riittää. Me vaan kirjataan kylmästi projekteille ne surffitunnitkin, eikä se ketään kiinnosta niin kauan kuin projektit tulee ajallaan valmiiksi.
ja siihen siis laskettiin koko vuoden kaikki tunnit, joista tuli 100 prosenttia. Siitä miinusteltiin lomat, sairauslomat, ja pakolliset hallinnolliset pois. Vaikkei sen enempää olis sairaana niin pelkistä lomista ja pakollisista hallinnollisista tuottavuusprosentit putoaa jo hyvin lähelle 85 prosenttia. Jos vielä oli muutaman päivän sairaana niin kyllä se meni alle 80 prossaa ja sitä ei olis saanut tapahtua.. Oli se aika surkee firma, onneksi lähdin pois.
meillä on vajaa 10 henkeä ja alunperin vielä vähemmän kun uusi firma. jos on hiljaista niin kyllä silloinkin pyörii mielessä että unohtuikhan jotakin, mulla on vielä tosi iso vastuu mikä usein ahdistaa. mutta multa i kysytty haluunko tätä vastuuta vaan pienessä firassa just vaan ajauduin, kun 2 mua ylempää lopetti.
mutta joo, nytkin olen töissä ja huono omatunto. olis kyllä tekemistä. ei mitään tulipaloasiaa mutta kuitenkn aina ei vaan jaksa. pomokin on ihan hullu, silloinkin kun olen tehnyt duunia niin että lounas on unohtunut (oikeasti) niin ei sekään ole riittänyt mutta pomo on siis firman omistaja ja tämä on hänen vauvansa, tavallaan ymmärrän mutta ei silti tarvi olla hullu orjapiiskuri - siihen on syy miks ne kaks vanhempaa konkaria lähti...
ennen tätä olin isossa pörssiyhtiössä ja siellä koko ajan piti raportoida tuottavia tunteja ja niitä laskettiin ja viikoittan sähköpostiin tuli edellisen viikon prosentit ja samassa oli koko kuluneen vuoden tuottavuuslukemat.
Täällä ei ole mitään seurantaa, tehdään mitä ehditään. Toki täällä saa ja joutuu kyllä tekemään, mutta en ole kokenut painostavana ollenkaan vanhan paikan jälkeen.