Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää! Lähes kaikki avoimet työpaikat on vuokravälitysfirmojen kautta

Vierailija
29.08.2012 |

Ei saa mitään selkoa mihin työpaikkaan olisi mahdollisesti hakemassa, ei voi ottaa etukäteen selvää esimerkiksi mahdollisesta työmatkasta tai firman maineesta. Ei pysty myöskään "opiskella" etukäteen mitään firmasta, niin ei välttämättä osaa vastata kysymyksiinkään oikealla lailla.

Äärettömän ärsyttävää tämä työn etsintä, mutta kotonakaan ei enää huvittaisi kauaa olla.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mulle kerrottiin mikä firma oli kyseessä ja pystyin perhetymään yritykseen. Ja ihan kys. firman palkkalistoille pääsin, en vuokratyöntekijäksi.

Vierailija
2/12 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai en nyt varsinaisesti työllistynyt, vaan vaihtanut työpaikkaa.

Kyllä minulle jo melko alkuvaiheessa kerrottiin, mistä yrityksestä on kyse.

Nykyisessä työssäni olin ensin kuusi kk vuokrattuna EilaKaislan kautta, ja sitten siirryn uuden yrityksen palkkalistoille.

Ei kannata liikaa siis ärsyyntyä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinnehän voi soittaa ja kysyä, että mistä firmasta on kyse...

Vierailija
4/12 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aluksi joutuu hakea "sokkona".

Ei minua huvita kirjoittaa ja kuluttaa aikaani sellaisiin työpaikkoihin, joihin en esimerkiksi pääsisi kulkemaan autottomuuteni takia. Hyvän työhakemuksen kirjoittamiseen menee kuitenkin aika paljon aikaa.

Onneksi on vielä varaa valittaa, koska olen vielä kotona lapseni kanssa. Jos en kuluvan vuoden aikana töitä löydä niin sitten täytyy jo tyytyä huomattavasti vähempään. Mutta eiköhän vuodessa töitä löydä :)

Ap

Vierailija
5/12 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää kertoa toimeksiantaja ja työpaikan sijainti.

Vierailija
6/12 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä voi soittaa ennen hakemuksen laittoa ja kysyä mikä firma / missä sijaitsee.

Vierailija
7/12 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos paikka on mol.fi sivuilla

pitää kertoa toimeksiantaja ja työpaikan sijainti.

mitä minä mol:n sivuja selaan. Miksei ne laita niitä siihen sitten suoraan jos ovat kerta velvollisia sen kertomaan. Ihan typerää.

Ap

Vierailija
8/12 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos paikka on mol.fi sivuilla pitää kertoa toimeksiantaja ja työpaikan sijainti.

mitä minä mol:n sivuja selaan. Miksei ne laita niitä siihen sitten suoraan jos ovat kerta velvollisia sen kertomaan. Ihan typerää. Ap

firma, kun sen ilmoituksen avaa. Ainakin Monsterissa.

Vierailija
9/12 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehtävä, yrityksen ala ja paikkakunta.

Tarkka firman nimi tuli vasta ekan haastattelun jälkeen. Mutta kyllä minusta siinä oli jo ihan riittävästi infoa. Soita ja kysy, jos et ilmoituksesta saa riittävästi haluamaasi tietoa.

Vierailija
10/12 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä vasta haastattelussa paljastuikin vuokrapaikaksi. Toisessa kaupungissa, toimialaa ei suostuttu kertomaan eikä sopimustakaan firman kanssa ollut vielä edes sovittu.

Just näin.

Vierailija
11/12 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä vasta haastattelussa paljastuikin vuokrapaikaksi. Toisessa kaupungissa, toimialaa ei suostuttu kertomaan eikä sopimustakaan firman kanssa ollut vielä edes sovittu.

Just näin.

tuttavapiirissä on käynyt myös niin, että sopimukset tehy ja on menty aamulla työpaikalle, josta on sanottu, että ei heillä ole tarvetta työntekijälle - vuokrafirman moka. Myöskin on haastattelussa käyty eikä olla suostuttu paljastamaan firmaa mihin on pyrkimässä.

Mielestäni aivan eriskummallista, kun sokkona joutuu hakea työpaikkaansa.

Ap

Vierailija
12/12 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin sen vuokrafirman listoilla ja laittaa hakemus ennen kun voivat firmasta ja työstä kertoa enempi. Olen ap:n kanssa samaa mieltä. Ihan sieltä ittestään toi systeemi. Olis se kiva tietää mihin on hakemassa töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä