Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rivitaloyhtiön etupihojen siisteydestä kysymyksiä!

Vierailija
28.08.2012 |

Miten sinun yhtiössäsi "valvotaan" etupihan siisteyttä vai puututaanko siihen mitenkään? Jos esimerkiksi etupiha ränsistynyt ja kasvaa pelkkää rikkaruohoa, niin antaako hallitus tai isännöitsijä jonkinlaisen huomautuksen?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa pitää pihansa miten pitää, ja hyvä niin. Minä ainakin inhoan kyttäysmentaliteettia, vaikka olenkin itse oman pihani suhteen aika perfektionisti. Minua ei haittaa yhtään se että aidan toisella puolella naapurissa on piha jossa välillä on parinkymmenen sentin nurmi ja esineitä kuten lasten leluja, värikäs kastelukannu, joskus jotain lasten heittämiä roskiakin kuten pillimehuja maassa.

Vierailija
2/12 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi puuttua, jos etupiha on ihan kuin kaatopaikka, ei se ole kyttäämistä, jos selviin epäkohtiin puututaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi puuttua, jos etupiha on ihan kuin kaatopaikka, ei se ole kyttäämistä, jos selviin epäkohtiin puututaan!

että vaadittu siisteystaso ei ole yleensä määritelty missään ja on kovin subjektiivista minkä kukin kokee törkeäksi kaatopaikaksi johon on syytä puuttua. Selviä tapauksia on lähinnä jos jotain avotunkioita siellä suunnilleen aletaan pitää, mutta kun usein on kyse noista asioistsa riitelystä sellaisesta mikä on kaatopaikasta kaukana, esim. vähän pitkästä nurmesta, hoitamattomista voikukkaa rehottavista kukkkapenkeistä ja lasten leluista pihassa jollain asukkaalla.

Vierailija
4/12 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisi kuinka aidattuja looseiksi. Harvoin yhtiöjärjestyksistä löytyy pihoja koskeva karttasivu, jossa hallintaoikeudet jaettu piirtämällä. Joten ei kun porukat talkoisiin vaan ja kaikki siivoaa koko pihan!!!

terv. isännöitsijä

Vierailija
5/12 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hallitus kiertää joka kevät yhtiön ja kirjaa epäkohdat, joista tulee sitten huomautus. Syksyllä uusi rundi ja jos ei oo tehty asioita, niin tulee uusi muistutus. Ei nyt toki ihan rikkaruohoja koske, mutta mm. puiden karsintaa ja ylimittaisten kaatoa (siitäkin on tarkka sääntö..).

Rikkaruohoja sitten kyykitään kimpassa niiden kanssa, joita asia kiinnostaa.

Vierailija
6/12 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten etupihat hoitaa taloyhtiö

Vierailija
7/12 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maa kuuluu yhtiölle, mutta aidatun pihan hallintaoikeus osakkaalla. Yhtiöjärjestykseen ei ole kirjattu pihan siisteys kriteerejä. Ainoastaan kiinteistöstä o pidettävä huolta. En näe itseäni huomauttamassa pihan kunnosta niin kauaa kun se ei ole turvallisuusongelma.

Terv. hallituksen pj.

Vierailija
8/12 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paskaruohot täyttää koko etupihan, ne leviävät myös viereisille pihoille. Lisäksi asumisviihtyisyyteen kyllä vaikuttaa myös etupihojen yleinen siisteys, on kamalan epämiellyttävää kävellä joka päivä hoitamattomien pihojen ohi kotiinsa, kyllä asukkailta pitää pystyä jotakin vaatimaan myös pihojen suhteen, ei saa olla liian selkärangatonta touhua. Asia pitää vaan käsitellä yhteisesti yhtiökokouksessa.

Vierailija
9/12 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku sanoikin, niin pihat eivät ole omia, vaikka jaetut alueet olisikin

Vierailija
10/12 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä kerran kävi kattelemassa, että onpa sotkunen piha. Lapset piirtäneet liiduilla ja siitä se haloo nousi. Lähetti laput ja uhkasi pesetyttää koneellisesti ne sotkut asvaltista. Syyllinen ilmoittautukoot ja peskööt itse tai sitten tulee lasku. Pyydettiin herra piipahtamaan takaisin ja selitettiin, että niinkauan kun sade hoitaa sen puhdistuksen niin lapset todellakin jatkaa katutaidetta. Lähti tyytymättömänä.

Sen jälkeen sitä ei ole näkynyt. Mehän tässä hoidetaan itse pihat ja pihaa. Kullakin on silmät päässä, jos nurmikko on liian pitkä se pitää leikata. Kitketään, myllätään... Jos on roskia, ne pitää kerätä yms. Tyhjennetään roskikset itse jne. Touhutaan paljon. Osa tietty enemmän ja osa vähemmän. Kukaan ei ole vielä narissut. (paitsi isännöitsijä ja turhasta)

Jatkuvan pihaduunien lisäksi, hoidetaan myös omenapuiden ja puskien leikkaukset talkoissa itse. Hyvin hoidetaan ja isännöitsijä vaan narisee, vaikka selvää rahaa säästetään.

Vierailija
11/12 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika monta epäsiistiä etupihaa. Rikkaruohot, ohdakkeet yms ovat yhtä korkeita kuin pensaat ja ovien viereen kerätty epämääräistä romua(ei siis lasten leluja), vaan lautoja, tyhjiä purkkeja yms. Kyllä on ankeen näköistä, toivoisin jotakin "puuttumista", mutta asiallista sellaista tietenkin. On kaikkien yhteinen etu, että etupihat edes ovat asiallisen siistejä, siis rojut ja rikkaruohopensaat veks. Ihmettelen, että nuoret ihmiset, joilla voimia ja varoja, eivät ole kiinnostuneet pihojensa siisteydestä. Kyllähän etupihen voi tehdä hyvinkin pelkistetyksi, jotta sitä ei tarvitse koko ajan hoitaa, esim havuistutukset.

Vierailija
12/12 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten piha-alue ei ole yksittäisen osakkeenomistajan vastuulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan