Oletteko hennanneet hiuksianne?
Kommentit (3)
Hennaan 100%:lla luonnonhennalla (Lawsonia Inermis). Väri on semmoinen punaruskea, sopii ainakin mun ihon sävyyn tosi hyvin. Päänahka on herkistyny viimeaikoina vähän kaikelle, mutta hennaan ei reagoi. Henna vahvistaa hiuksia ja antaa mukavaa kiiltoa. Henna vain on sellaista, että sitä ei oikeastaan hiuksesta saa pois eli täytyy olla varma siitä, että haluaa jatkossakin hennata. Kannattaa kokeilla ensin johonkin pieneen suortuvaan.
Itse teen hennamössön niin, että laitan suoraan hanasta lämmintä/kuumaa vettä ja laitan päähän 4-6 tunniksi. Jotkut antaa mössön tekeytyä yön yli, mutta itse olen näin saanut värjättyä hiuksia oikein hyvin.
mutta valitettavasti mulle ei oikein sovi lämmin oranssi sävy, joka tulee mun maantienvaaleaan tukkaan kun siihen hennan täräyttää.
Nykyisinkin kasvivärjään mutta hennan ja indigon seoksella jolloin tulos on tummemman ruskea eikä niin punainen.
Oon ostanut vuoden verran Ruohonjuuresta vaaleaa hennaa ja laitan sitä omaan hiekanväriseen tukkaan niin saan punertavaa hohtoa ja hiukset ei mene niin helposti takkuun. Kuivat latvat vaan imee väriä muuta tukkaa tehokkaammin, joten nykyään hennaan lähinnä juurikasvua vaan. Eihän tuota hennaa oikein tukasta pois saa jos siihen kyllästyy, mutta toistaiseksi oon jaksanu tätä hiusväriä huomattavasti paremmin kuin omaani. Ja hiukset ei ole silti värjätyn tuntuiset tai oloiset, auringon tekemät raidat näkyy väristä läpi ja juurikasvun raja ei eroitu.